Märka täcken

lisa412

Trådstartare
Hästen står i ett stall där många har likadana täcken.. Hur ska man göra för att märka täckena på enklaste sätt? Gärna nått som är ganska synligt så folk inte behöver leta i täcket.

Jobbat på ridskola med många hästar och nyckelbrickor är toppen.
I ett privat stall hade vi inte jättemånga hästar och då hade alla dessutom varsin färg på sina brickor så man lärde sig vissa och behövde bara se vilken färg för att veta vems täcke som var vems.

Jag gillar inte nyckelbrickor, tycker de spricker lätt i kyla, och texten försvinner lätt. Jag har istället små runda plastskyltar från https://skyltmax.se/skyltomaten

Beställde i rosa, så de syns. :D Fäster med nyckelringar. Hållbara, och texten är stansad så den försvinner inte i första taget heller.

Hästen står i ett stall där många har likadana täcken.. Hur ska man göra för att märka täckena på enklaste sätt? Gärna nått som är ganska synligt så folk inte behöver leta i täcket.

Käpte en guld o en silver penna på bokaffären. Pennan skakas före användning och man får tycka in "filt stiftet" lite i pennan så det fylls. Vet ej vad pennan heter men gått bra att skriva med på utsidan täckena och texten satt kvar efter tvätten.
Det kanske kan vara något alternativ? Eller vanlig märkpenna med tjockare spets?

Bagagetaggar?

Jag köpte ett antal på typ citygross för 10:- styck men inte hittat igen. De var i olika färger så jag har alla mina nät uppmärkta. Olika färg olika tider så familjen kan se skillnad lätt.
Jag vill ju ha fler sådana men hittar inte.

Färgerna var svart, grön, röd, blå och brun. De kan i värsta fall gå sänder i kyla men med tanke på vad mina nät utsätts för är jag imponerad.:D

När min stod i större stall så skrev jag med permanentpenna direkt på täcket, tror jag skrev vid halslinningen.

Jag skriver hästens namn med märkpenna på täcket. Jag skriver fram i bogen mellan raderna med d-ringar så syns det inte när täcket är på men är tydligt när det är av. På de täckena som har T-spännen i fram skriver jag på annat lämpligt ställe. Jag ogillar alla former av nyckelbrickor, bagagetaggar osv. De ramlar av, texten försvinner, busiga hästar drar i dem osv.

Många utetäcken har ju lappar innanför där man kan skriva ägare och hästens namn.
Eller skriva på någonstans på täcket utvändigt med en vattenfast penna.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 148
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka