Mariestad!!!

Sv: Mariestad!!!

Grattis till fina resultat jag tycker verkligen också om terrängen där den är rolig att rida.

Tyvärr kommer jag inte ihåg alla från prisutdelningen i debutant, var ju synd att man inte visste att det var fler bukare där. Det var iaf min häst som bara gick runt på prisutdelningen o käkade gräs han var inte ett dugg intresserad av ngt annat :)

Adressen till fotografen är www.3ndfoto.se
tyvärr har inte bilderna hunnit komma ännu jag väntar på dom alltid kul o se om det blev ngt fint kort.

:) Jag red både debutanten och lätt-klassen.

I lätt klass var jag rätt nöjd med dressyren och tänkte att det blir nog bra poäng, men när pappa kom och berättade att jag fick 69 straff blev jag förbanad, min kära häst hade ju gjort allt riktigt bra och förkänade att ligga på mycket lägre, men som ni andra sa så visade det ju sig att domaren var lika hård mot alla.. I banhoppningen blev det ett pet(vilket var mitt fel) och sedan nolla på hinder i terrängen med lite tidsfel. Men jag bromsade rätt långt innan vattnet eftersom min häst har en tendens till att kasta sig ut i vattnet:smirk: Detta gjorde att vi slutade på en 8:e plats. Supernöjd!

Sedan i debutanden var det ju en mer normaldömande domare, där min grålle och jag fick 54 straff, tyvärr ett pet i banhoppningen, lite klantigt från min sida:crazy: Sedan när jag skulle ut i terrängen var jag väldigt skämtisk, en stor grav och 2 vatten, min hästs värsta farhågor.. Men det var som om han verkligen fattade, gick som en klocka på allt, travade snällt i båda vattnen och hoppade graven perfekt. Det blev tom. noll fel på tiden:D Detta blev sedan en 5:e placering. Och han som knappt kommit runt förrut:)

Jag tyckte det var en rolig tävling i Mariestad, tur med vädret var det ju oxå, ialf. på Söndagen då solen sken lite.

Hmmm...var det möjligtvis dig som jag sa till att du red så himla bra på diket med din skimmel???:confused:

Ja det var det:) Jag visste inte att det var du som sa det, jag blev verkligen jätte glad:) Min lille grolle hoppade ju diket, trodde han skulle stanna 10m meter innan...

Ja det var det:) Jag visste inte att det var du som sa det, jag blev verkligen jätte glad:) Min lille grolle hoppade ju diket, trodde han skulle stanna 10m meter innan...

Hihi, fälttävlans världen är liten och så är även FT-buke! Ganska lustigt att du dyker upp här just nu...din pappa verkar ju vara världens gulligaste? Han frågar alltid mig hur det gått efter varje moment!

Som jag sa till dig så stod ju vi vid diket och just innan dig hade det kommit minst 3 galningar som antagligen hade höjt sina livförsäkringar kraftigt innan de red an mot graven....:eek: och sen kommer du och gör allt så himla rätt som man bara kan göra så det var så SKÖNT att se dig skutta över så lätt!

Så lycka till framöver så ses vi säkert!

Hej.
Jag red debutanten på en ganska liten fux, (häst) med mycket vitt i huvudet. Dressyren gick ok men tråkigt bedömd. Enbart 6:or. Hoppningen gick överaskande bra, nolla med en bra känska hela vägen, eller ja, utom på väg mot ettan det gick i racerfart.

Sen blev jag ganska pisst på banbygaren och tekniska delegaten. Vilken klantigt byggd bana!!! Jag har ridit msv b banor som varit lättare. Hade jag varit tränare hade jag förbjudit orutinerade ryttare eller ryttare med orutinerade hästar att starta på den banan. Fyra rättupstående, det har de inte ens i enstjärningt! Men det var bra för min del. Jag behöver veta om jag och pollen är färdiga för svårare klasser. Och eftersom vi nollade på hinder och var ca 40 sek för snabb i terrängen tycker jag att det gick som det skulle:)

Så jag slutade på en 11e placering fast jag troligtvis skulle ha haft sex straff mindre i terrängen. Men då de höll prisutdelningen före tiden man kan länma in protest hade gått ut och sen direkt gick de på lunch var det inte så lätt att hitta någon ansvarig så vi åkte hem istället. Men hade tur med vädret och både jag och pållen åkte hem nöjda.

Ja om du vill veta ifall hästen är snabb nog att gå internationell tvåstjärnigt.

Dessutom red jag kortare väg mellan 3 till 4, och 7 till 8. Vilket inebar att jag sparade nästan 100m.

kan man inte ta reda på det under träning?

Ja om du vill veta ifall hästen är snabb nog att gå internationell tvåstjärnigt.

Dessutom red jag kortare väg mellan 3 till 4, och 7 till 8. Vilket inebar att jag sparade nästan 100m.

Fast inte är väl det riktigt rätt sätt att rida så himla snabbt i en debutant för att ta reda på om hästen kan gå internationell 2-*ig???:confused:

Ja det är alltid pappa som åker med mej på tävlingarna, mamma är lite lätt stressad så det är bättre hon är hemma;) Och han brukar gå och diskutera med alla möjliga så man får många goa kontakter:)

Hihi, fälttävlans världen är liten och så är även FT-buke! Ganska lustigt att du dyker upp här just nu...din pappa verkar ju vara världens gulligaste? Han frågar alltid mig hur det gått efter varje moment!

Ja det är alltid pappa som åker med mej på tävlingarna, mamma är lite lätt stressad så det är bättre hon är hemma;) Och han brukar gå och diskutera med alla möjliga så man får många goa kontakter:)

Fast inte är väl det riktigt rätt sätt att rida så himla snabbt i en debutant för att ta reda på om hästen kan gå internationell 2-*ig???:confused:

Han har redan gått det med förra ryttaren. Så jag ville se hur jag låg i tid om jag lät honom gå i sitt tempo. Sen var det en helt platt bana och väldigt lättgaloperad för övrigt.

:confused: :confused: :confused:

Jag kan tycka att det finns bättre sätt att ta reda sånt på....

Men att låta hästen gå i sitt tempo så länge man har koll har jag inget emot, onödigt bara att rida så mkt fortare än vad som behövs.

Senast ändrad:

Hej.
Jag red debutanten på en ganska liten fux, (häst) med mycket vitt i huvudet. Dressyren gick ok men tråkigt bedömd. Enbart 6:or. Hoppningen gick överaskande bra, nolla med en bra känska hela vägen, eller ja, utom på väg mot ettan det gick i racerfart.

Sen blev jag ganska pisst på banbygaren och tekniska delegaten. Vilken klantigt byggd bana!!! Jag har ridit msv b banor som varit lättare. Hade jag varit tränare hade jag förbjudit orutinerade ryttare eller ryttare med orutinerade hästar att starta på den banan. Fyra rättupstående, det har de inte ens i enstjärningt! Men det var bra för min del. Jag behöver veta om jag och pollen är färdiga för svårare klasser. Och eftersom vi nollade på hinder och var ca 40 sek för snabb i terrängen tycker jag att det gick som det skulle:)

Så jag slutade på en 11e placering fast jag troligtvis skulle ha haft sex straff mindre i terrängen. Men då de höll prisutdelningen före tiden man kan länma in protest hade gått ut och sen direkt gick de på lunch var det inte så lätt att hitta någon ansvarig så vi åkte hem istället. Men hade tur med vädret och både jag och pållen åkte hem nöjda.

Tycker det låter lite halv galet att rida 40 sekunder för snabbt. Meningen är väll ändå att man ska rida på den tiden som är tänkt. Känns som att man kommer få reda på om hästen är tillräckligt snabb ändå när det det ä dags för internationell **-ig. Det är ganska långt mellan debutant och **-igt. Vågade du ta kortare vägar mellan de hindrena? Red du på gräset då eller? Kändes ju lite vanskligt om det skulle dykt upp en håla ngnstans. Skulle aldrig riskera min häst på det viset men alla är vi olika.

:confused: Tyvärr är jag INTE förvånad.
:idea: Titta och lär av de mera rutinerade,så blir du tillslut en bra terrängryttare du med.Lycka till i fortsättningen.:idea: Kom ihåg; att det oftare är en utbildningsrunda, som till slut ger resultatet att både häst & ryttare känner sig nöjda.

Han har redan gått det med förra ryttaren. Så jag ville se hur jag låg i tid om jag lät honom gå i sitt tempo. Sen var det en helt platt bana och väldigt lättgaloperad för övrigt.

Jag förstår vad du menar. ;) Han är väl rätt van att gå fort om man säger så, och sen har han ju det i sig. Skönt att det börjar funka ordentligt nu.

Inte till Quigley: Hellre att man låter sin häst gå på i sitt eget tempo, särskilt i en låg klass när man vet att den har gått högre, än att rida skiten ur sina hästar som många gjorde i just ** klass i helgen. :devil: F*n vilken dålig ridning man fick se på Gärds. :mad: (så, nu fick jag ur mig det också)

:idea: Titta och lär av de mera rutinerade,så blir du tillslut en bra terrängryttare du med.Lycka till i fortsättningen.:idea: Kom ihåg; att det oftare är en utbildningsrunda, som till slut ger resultatet att både häst & ryttare känner sig nöjda.

Jag tror faktiskt att Quigley är ganska rutinerad... :angel:

:angel: Det kan vi ju alltid hoppas och tro..
Men varför dessutom välja att gena??
Ja´det var ett par riktigt tråkiga ritter som "premierades" i helgen,i Gärds:(

Jag vill inte vara sån, men jag tränar för ft för JanneJ och MagnusG även LarsC. Har både nationella och internationella placeringar. Och jag lät min häst gå i hans tempo. Jag vet själv att jag egentligen är överkvalificerad för debutant men ville starta det för att lära känna hästen i terrängmomentet. Sen gick jag den tänkta vägen 3-4 gånger för att vara helt säker på att det INTE var några hålor. Och bevisligen hade jag rätt då han var nolla och är frisk.

Men sen var ev 40 sek en överdrift. Men jag kom in minst 30 sekunder före tiden. Och jag har en häst som gillar att galoppera fort. Men även varit för snabb i *igt. Så nej jag tycker inte att det är något att haka upp sig på. Men förstår din tanke om att ev unga/orutinerade ryttare kan ta efter och rida på sina hästar för mycket för de tror att det ska vara så och det är ju lite olyckligt.

Vågade du ta kortare vägar mellan de hindrena? Red du på gräset då eller? Kändes ju lite vanskligt om det skulle dykt upp en håla ngnstans. Skulle aldrig riskera min häst på det viset men alla är vi olika.

Ja eftersom jag hade gått vägen flera gånger FÖRE jag red den. Hade du gått som jag hade du VETAT att det inte var några hålor där. Dessutom hade du upptäckt de ojämnheter och underlagskillnader som var på den klippta vägen. Och eftersom jag inte vill riskera min häst på sådanna småsaker ändrade jag helt enkelt planen efter att ha gått banan första gången.

Tror man att underlaget är jättebra hela vägen bara för att arrangören tycker att det är en bra bansträckning har man inte mycket koll på underlag.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Relationer Jag är kanske en alltför enkel person utan så många stora drömmar och förväntningar på livet - utan helt enkelt nöjd om jag mår bra och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat