Mardrömmar?

jemeni

Trådstartare
Vaknade i natt vid 4 snåret av att min lilla sötnos låg och pep i sin säng (sover i en bia bädd som står upphöjd på ett långt bord) när jag inte reagerade på pipandet sa gav hon ifrån sig ett lågt skall.
Vill hon något brukar hon komma tassande och hoppa upp i min säng (valfritt var hon vill sova) men det såg nästan ut som hon inte vågade gå ur sin egen.

Drömmer gör ju hundar, man kan se dem springa i sömnen men hur är det kan de drömma mardrömmar?

Sover man inte på natten så ser man ut såhär på jobbet:
jobbigtattjobba.jpg

Sv: Mardrömmar?

Var hon vaken när hon pep och skällde? Mina drömmer rejält högljutt ibland, det vevas med benen, gnys, gläfs, morras osv. Jag har aldrig tänkt på det som mardrömmar, utan snarare att 'nu, snart, ska den där haren få vad den tål..'.

Vaknar jag av det, dvs det stör mig, brukar jag bara med låg, mild röst prata lite, så kommer de upp en aning i medvetande i sömnen och blir tysta/re.

Min hund kan ibland rycka så mycket att jag tror att han har ett epilepsianfall:crazy: Då måste jag alltid väcka honom och känner mej alltid superelak när jag märker att det inte var någon fara, att det bara var en dröm.

Han kan även skälla i sömnen, eller morra, och ibland ligger han stilla med ögonvitorna helt synliga. Ser död ut, på natten när jag är lite mörkrädd måste jag väcka honom bara för att se så han inte har förvandlats till någon otäck zombiehund :o:rofl:

Ibland så drömmer Oscar förmodligen om kaninjakt eller liknande, benen "springer" i luften och så gnälls och voffas det, inte riktiga skall utan mer som valpskall ungefär.

Min drömmer rätt ofta, och nästan alltid med hjärtskärande gnyenden och pip som följd. Vet ju inte om det är mardrömmar eller om det bara är så han låter :confused: men jag brukar iaf ruska lite försiktigt på honom så han vaknar till lite och slutar låta så hemskt:o

*kl*

Mina låter en hel del när de sover. Gammelhunden kan t.o.m. skälla högt i sömnen. (Den unga "bara" piper och sprattlar). Gamlingen sprattlar, tuggar, skäller, morrar, piper... ja, hon är lite tokig :p

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 928
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka