Mardrömmar?

V

vansinnet

Jag undrar om det är fler än jag som börjat drömma mycket mardrömmar under graviditeten?
Drömmer mardrömmar flera nätter i veckan nu, och alla drömmar, både mardrömmar och andra drömmar är alltid väldigt glasklara och jag kan minnas dom i detalj i flera dagar efteråt.

Är det fler som känner igen sig?
 
Sv: Mardrömmar?

Jag drömmer massor av konstiga drömmar nu jag med(även om jag inte är gravid).
Senast igår drömde jag att jag skulle äta en brasiliansk guld-pirraya och den var jättegiftig och man fick peta bort den stora munnen med huggtänder.. från munnen hoppade en stor insekt ut som vi trodde var giftig och den flög emot oss hela tiden och lixom "klibbade fast" :crazy:
Såna konstiga drömmar som man vaknar av och känner sig olustig, och känslan lixom stannar kvar.. har flera kompisar som drömmer mycket och konstiga saker just nu också - kanske är en sådan period för flera? :D
 
Sv: Mardrömmar?

Haha, det var lite skumt må jag medge. :rofl:

Jag drömmer väldigt ofta att jag röker eller dricker sprit, och samtidigt sitter och gråter för jag vet att det kan skada barnet. Och så vaknar jag med världens ångest.
 
Sv: Mardrömmar?

när jag var gravid drömde jag också helt sjuka drömmar! Det har gått över nu :)
 
Sv: Mardrömmar?

Japp jag känner igen mig. Jag är gravid och drömmer en massa konstiga och/eller mardrömmar. Sen kommer jag alltid tyvärr ihåg dem...
 
Sv: Mardrömmar?

Drömmer mardrömmar, ofta hemska sådana, nästan varje natt nu när jag är gravid - tyvärr. Kommer ihåg dom samma dag, få så att jag minns dom i flera dagar. Kan även vakna och somna rakt in i samma jävla dröm igen :/ Nattsömnen är inte riktigt på topp om man säger så..
 
Sv: Mardrömmar?

Jag upplever också att jag drömmer mycket mer mardrömmar nu, och som du säger så minns jag drömmarna glasklart mycket, mycket längre.

Jag har även börjat drömma massa konstiga grejjer, sånt som man inte kan kalla mardrömmar men som jag ändå har svårt att smälta.

Blir ju dåligt med sömn under grav. och jag märker också att jag sover ruskigt mycket sämre för var natt som går.
 
Sv: Mardrömmar?

Jag drömde en hel del mardrömmar i slutet av graviditeten samt efter förlossningen. Helt sjuka drömmar att jag blev ihjälslagen och sånt... :crazy: Jag försökte skydda mitt barn till varje pris. Moderskänslor som vaknade?:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Mardrömmar?

Nope.

Men när jag blev överstimulerad vid en IVF-behandling DÅ drömde jag :eek: Mardrömmar som var en korsning av motorsågsmassakern och groteska porrfilmer.

Inte har jag lyckats glömma dem heller :crazy:
 
Sv: Mardrömmar?

Verkar som det är rätt vanligt då med andra ord.
Det jag tycker är mest jobbigt är att jag lever kvar i drömmen när jag vaknar. I natt drömde jag att min sambo sa att han hade haft ett förhållande med min kompis. Jag blev ju helt förstörd såklart, och vaknade med ett ryck.
Sambon märkte väl att jag var orolig, så i sömnen vände han sig för att hålla om mig. Men det var som att drömmen var så stark att jag inte tålde att han rörde vid mig, så jag slog bara undan honom och var helt skakig.

Jättejobbigt. Det tog flera timmar innan jag liksom släppt drömmen.

(Kan ju nämna också att det är rätt skrattretande då jag absolut inte tror att något sådant skulle förekomma i verkligheten, så det är inte några "undertryckta" rädslor som kommer fram, utan förmodligen bara ren o skär paranoia)
 
Sv: Mardrömmar?

ja hade det typ jämt! och så helt vansinniga drömmar. helsjuka drömmar om att ja spöade skiten ur små blonda fjortisar som snodde min sambo osv....:angel:
 
Sv: Mardrömmar?

Ah, en tråd för mig!

Jag drömmer massa konstiga drömmar. Kan berätta om några utav dem.

1, den första riktigt konstiga under min grav.

Jag och en tjejkompis (som jag f.ö inte har någon kontakt alls med) skulle passa en gård för ett äldre par, de visade oss runt och vi hörde ett hemskt skrik, de sa att det bara var "barnbarnet" och att henne skall man varken se eller lyssna på. Vi fortsatte gå och kom ut från ladan, uppe på taket stod barnbarnet, det var hon från the ring. Det äldre paret skriker på henne att gå ner och vara "ett snällt barn istället" och flickan försvinner, i sammband med detta försvinner också min tjejkompis. Då ser vi henne uppe på taket med flickan. Tjejkompisen hoppar ner från taket och i samma stund så skriker flickan och hela hennes ansikte dyker fram rakt mot mitt..

Sen vaknade jag helt genomsvett..
Jag har jättesvårt för filmer som The Ring och jag antar att det var därför hon figurerade i min dröm.

2, rätt komisk egentligen.
Jag hittade min orkideé sönderklippt en dag, min lillasyster tar på sig skulden. Sen helt i det blå så skall jag och min storasyster gå på en POPCORN-fest, det var i mammas hus. Bara det att huset var en ugn så alla dog, utom jag och min syster. Vi fick då i uppdrag att hitta en stekpanna av glas som vi skulle slå sönder mot något för att häva förbannelsen. När vi gjort detta visade det sig att det var min storasyster som hade klippt sönder min orkideé. Alla blombladen låg sedan i vatten när vi gick upp till övervåningen igen.

Ehm, ja..

3, Drömde jag natten till igår tror jag det var. Jag och min sambo har i princip nyligen sett alla Terminator-filmer, vi körde ett långrace.

Jag drömde att min sambo såg ut som Arnold och jag var Laura Croft eller vad hon nu heter. För att göra min sambo glad skulle vi gå och se T3 på bio för att visa honom att folk visst kom ihåg att han var Terminator och att alla fortfarande avgudade honom. Bara det att biljettförsäljaren tog med oss till den LILLA salongen där filmen visades och sa till de fyra personer som satt där "Har ni sett vem som är här?" Varav alla sa "Åh, Laura Croft, och vilken mage!". Sedan blev vi helt plötsligt jagade av T-X och det ena ledde till det andra..

Helsnurrigt..
Ibland vaknar jag och garvar åt min sjuka fantasi som skrider till verket när jag sover..
 
Sv: Mardrömmar?

Jag drömmer om droger jag.. En natt satte jag en heroinspruta under tungan, vaknade och trodde att jag skadat kotten i magen.

vart får man allt ifrån?
 
Sv: Mardrömmar?

Dels sover man ju sämre och ytligare i slutet av graviditeten.
Dels så kan barnet trycka på de stora blodådrorna i mellangärdet så att man får en viss blodbrist till huvudet och då får man också märkliga "drömmar".
Jag drömde mest att jag var kissnödig och var tvungen att snabbt komma till toa ofta vaknade jag på halva vägen ...
 
Sv: Mardrömmar?

Jag drömde också fasansfulla när jag var gravid, särskilt i slutet. Det var precis som andra hör beskriver att de hänger med en även under vaken tid långt efter. Jag ska inte beskriva dem här men jag kan säga att det är 18 år sedan jag födde mitt sista barn, men mardrömmarna minns jag än. Huu...än idag kan jag beskriva dem i detalj.
 
Sv: Mardrömmar?

jag drömde att jag fick tvillingar...o de såg ut som vuxna bebisar med såna äckliga fötter som de har i filmen "dum dummare"...Minns ni? :D
Sen skulle min mamma ta med dom på promenad o höll dom under sina armar..då tappade hon den ena....då vände hon sig bara mot mig o sa..Nä men hoppsan så det blev o skrattade! Hel galen dröm för mig! :bump:
 
Sv: Mardrömmar?

Fram till ultraljudet drömde jag mardrömmar om att jag väntade tvillingar och att det hela slutade mycket illa. Vid ultraljudet konstaterades dock att det bara bor ett pyre därinne och mardrömmarna slutade per omgående!:)

(Häromnatten var jag dock tvungen att känna efter om navelsträngen hängde ut, för det gjorde den i min dröm).
 

Liknande trådar

Kultur Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som skriver eller har drömmar om att en dag få ner den där romanen eller...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
4 249
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 620
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp