Manuella inställningar för Nikon D3000

lizzie

Trådstartare
Om jag vill bestämma själv vilken slutar tid och vilken bländare jag ska ha vid fotografering, då använder jag M - men hur gör jag sedan??? Ändrar jag på ratten för att ändra inställning så ändrar sig bara slutartiden. Hur låser jag fast den för att sedan bestämma en bländare?

Någon som vet?

/Lizzie
 
Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Det brukar vara två olika reglage för sådant.. Iaf är det så på min Canon 30D
Sen behöver man även ställa in ISO..

Du har ingen bruksanvisning till kameran? Däri bör det stå annars kan du försöka googla fram en sådan.
Annars är mitt tips att fråga på ett fotoforum!
 
Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Det brukar vara två olika reglage för sådant.. Iaf är det så på min Canon 30D
Sen behöver man även ställa in ISO..

Du har ingen bruksanvisning till kameran? Däri bör det stå annars kan du försöka googla fram en sådan.
Annars är mitt tips att fråga på ett fotoforum!

Bruksanvisningen visar bara de automatiska varianterna som finns, väldigt tunn bruksanvisningsbok...

/Lizzie
 
Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Det var dåligt! Min visar allt!

Men kika runt på fotoforum.. där tror jag du hittar svaret!
 
Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Nu har jag en D5000 men det borde ju vara lika... Snurra på ratten ställer slutartiden. För att ändra bländare håller jag ner knappen snett bakom och till höger om avtryckaren (+/- står det på knappen och en symbol för bländare bredvid) samtidigt som jag snurrar ratten.
 
Sv: Manuella inställningar för Nikon D3000

Nu har jag en D5000 men det borde ju vara lika... Snurra på ratten ställer slutartiden. För att ändra bländare håller jag ner knappen snett bakom och till höger om avtryckaren (+/- står det på knappen och en symbol för bländare bredvid) samtidigt som jag snurrar ratten.


Tack för tipset! Det borde ju funka även på D3000 - jag har ju samma knappar.

/Lizzie
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
727
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 477
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
761
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp