aicha

Trådstartare
Då får väl Mantorp ha en egen tråd också...om det ska vara rättvist. ;)

Så, jag vet att vi är några Bukare som ska dit, men man har kanske inte koll på alla.
Själv var jag mest förvånad över det lilla antalet startande, i 100-klassen är de 18 (!) stycken. Men jag har förstått att det visst ser likadant ut på de andra tävlingarna denna helgen också. Trist tycker jag, frågan är väl vad det ska bli av vår lilla sport i det här landet...

Sv: Mantorp

Inte riktigt alla väl...... ;) men P90 kat II lär det väl inte bli på så många tävlingar

Det skall bil sååååå kul att åka till er i helgen (ÖD eller ej :devil:) och en förfärlig massa ponnyungar har jag med mig!

Kanske beror antalet startande på just det du säger... Flera tävlingar samma helg så folk sprider ut sig;) Sen ligger det ju flera tävlingar på rad just nu. Min häst har tex gått två helger i rad så vi fick tyvärr skippa Mantorp. Synd för det brukar vara trevliga tävlingar!!:laugh:

För oss på andra sidan pölen så är det ju så att Sämsholm går samtidigt och med dagens bensinpriser är valet lätt...tycker nog att alla arrangörer borde kolla sina helger så det inte sammanfaller på det viset. Att Skåne kör en tävling samtidigt som oss här uppe är ju en sak men två tävlingar inom 2 timmars räckhåll samma helg känns ju helfånigt.

För oss på andra sidan pölen så är det ju så att Sämsholm går samtidigt och med dagens bensinpriser är valet lätt...tycker nog att alla arrangörer borde kolla sina helger så det inte sammanfaller på det viset. Att Skåne kör en tävling samtidigt som oss här uppe är ju en sak men två tävlingar inom 2 timmars räckhåll samma helg känns ju helfånigt.

Nja det räcker med att Skåne har tävling samtidigt för att det skall synas i startlistorna för egentligen är det ju i stort sätt samma folk som åker runt. Denna helgen har Tågarp, Sämsholm och Mantorp tävling.

Denna helgen har Tågarp, Sämsholm och Mantorp tävling.

Förstår egentligen inte varför ingen av klubbarna kan tänka sig att byta datum. Det är ju bara klubbarna själva som förlorar på det.
(Och nej, jag tycker inte man kan skylla på förbundet i den här frågan.)

Men jag och min prinsessa kommer iallafall! :D

Årets höjdpunkt att få komma till Mantorp, det är ju startskottet för FT-säsongen, iallafall för mig som kommer från Daaaaalarna. :p

Vilka träffar jag där? :)

*kl*

Tack Mantorp för supersnabb uppdatering av hemsidan efter dressyr & hoppning idag...efter varje klass! :bow: Och detsamma med starttider till terrängen.

(Det gör min sängvistelse lite roligare när man inte kan vara på plats...jä*la halsfluss.) :devil:

Nämen din krake! Halsfluss är INTE kul...har jag haft ett par ggr o det är pest o pina. Hoppas du fått penicillin o kryar på dig. Hur ligger köttbullen till o vilken klass rider hon?

Tell me about it, skulle gissa på att det här är mitt livs 20-25e halsfluss...dock den första på 5 år, så jag hade väl hoppats på att jag hade "växt ifrån" det - men icke! :devil: Sämsta tänkbara tajming. Penicillin har jag fått, men tycker inte det har kickat in än. Jag har ONT. :devil:

Men eftersom köttbullen är en snäll krabat, så fick han & matte åka söderut ensamma. Medan jag ligger här hemma & sms:ar resultat & terrängtider hej vilt till hans matte. :angel: Kan ju liksom inte vara helt icke-coach.

Han går 100-klassen, ligger i nedre halvan efter dubbelnolla i hoppningen (flera klasser hade många med tidsfel, någon som har koll på om det är så att tempot ska vara höjt fr o m i år i banhoppningen? Orkar inte leta i TR nu.) och tyvärr även en del hoppning på dressyrbanan... :angel: Här får man för att man har beklagat sig över att El Köttbullo inte lyfter på benen när det är lågt, & istället vill han nu bevisa, att hopphäst, DET är han minsann! Så han tog ett skutt över en lyktstolpes skugga på dressyrbanan - i BÅDA travökningarna. :grin: Det och lite allmänt spänt intryck gav tråkiga dressyrpoäng, en bit över 60. Menmen, nu får vi se vad han hittar på i skogen i morgon.

//aicha - som inte har så mycket bättre för sig på lördagkvällen än att skriva en halv roman här. I hate halsfluss.

Se till att göra dig av med mandlarna!!
Sedan jag gjorde det -92 har jag inte ätit penicillin en enda gång ;)
o skulle man få lite ont i halsen så går det fortfarande att äta...

De vill inte göra sånt så ofta längre (thank god), tror de har kommit fram till att det är mer risker än positivt att göra det. Och jag är inget stort fan av sjukhus & operationer, så jag tjatar inte... :angel:

Tack Mantorp för supersnabb uppdatering av hemsidan efter dressyr & hoppning idag...efter varje klass! :bow:

Tyvärr inte detsamma idag, fortfarande finns bara resultat från den *. Heja Mantorp, kom igen nu & ge mig lite resultat så jag har nåt att skriva om! :)

Tyvärr inte detsamma idag, fortfarande finns bara resultat från den *. Heja Mantorp, kom igen nu & ge mig lite resultat så jag har nåt att skriva om! :)

Nu finns i alla fall alla resultat

Som vanligt var det jättetrevliga tävlingar! :bow:

Solen sken men det var kallt, KALLT, KAAALLLLTTT! :crazy:

OldQ hade "tvingats" lätta banorna till Skånestandard av välkänd Skåne-TD så många nollor blev det på terrängen.

Det var svårare att hålla tiden i banhoppningen än terrängen ;) t.o.m My`s lilla gula fick tidsfel.... då förstår i alla fall FT-ryttare hur svårt det var :D

Mina ponnyungar tog hem "kompis-lag tävlingen" och både Karros svarta hingst och Axtelius gamla ponny var placerade. De andra hade i alla fall minst en lyckad diciplin. För Bettis del var det dressyren och terrängen denna gång, banhoppningen vill dotter helst bara glömma.

Det hade nog bara blivit ett par stopp till i 100 klass om jag fått bygga som jag ville. Det kanske är så att vi har väldit många ryttare norr om skånegränsen som som startar klasser som dom klarar av att rida.:angel:

Tack till alla snälla ryttare och andra som gett mig en bra dag.
Ni har gett mig inspiration att fortsätta bygga :bow:

Måste passa på att tacka för superfina hinder o banor!

Vi var glada att vi inte startade först - vi hade inga skridskor med till isdammen.....

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
692
Senast: Badger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 606
Senast: SiZo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka