PrinceFair

Trådstartare
Nu är det dags för en Mantorpstråd också tycker jag! :bump:

Vilka mer än jag planerar att dyka upp?

Jag och Kamel startar vår säsong med start i debutanten :)

Sv: Mantorp!

Jag ska också rida debutanten.

Hoppas på bra väder (och inte som idag - full snöstorm och 1 dm modd på vägen :eek:)

Jag kommer och ska rida debutant för första gången. Lagom nervös redan, haha.. :p

Jag ska rida ganska sent på e.m. så jag borde ha god tid på mig att ta reda på allt när jag kommer dit. :)

Vi kommer oxå, ska bli sååå roligt :laugh:
hoppas på en godkänd runda i den lätta klassen! Snart är allt inpackat så vi kan fara iväg i den härliga solen :cool:

Nu åker jag till stallet och gör klart för avfärd :)

Ses där, om nån känner igen en o vågar säga hej (jag känner inte igen nån :o )

Här kommer en sammanfattning av min tävlingshelg - strålande solsken och mycket välarrangerat, allt är som det ska när det är premiär i Mantorp!

Själva tävlingen då....

Efter dressyren skämdes jag. Jag och framför allt mitt krakel spektakel till Kamel hade förstört 8 minuter av dressyrdomarens och (den förvisso lyckligtvis ganska fåhövdade) publikens liv. Vem som helst som har behövt titta på ett styck brun häst som ser ut såhär -> :eek: vid varje dressyrbokstav och dessutom knappt vågar gå förbi dörren genom vilken han kom in på banan vet hur plågsamt det är att beskåda...(hur det är att rida behöver vi inte ens tala om)
Är hästen 4 år och för första gången inne i ett främmande ridhus kan man förlåta dylikt beteende.
Om hästen däremot är 12 år och så sent som för två veckor sedan var placerad i MB4 har man lättare att hålla sig för skratt :grin:

Nåja, jag red därefter mycket beslutsam iväg till hoppbanan, hoppade fram och kom in på banan. Domaren hälsar välkommen och deklarerar glatt att vi har med oss 35 straff från dressyren :rofl: :rofl:
Hoppningen blev felfri och Kamel kändes fin, även om det var lite knepigt att hålla sig helt fokuserad.
För vad hade dressyrdomaren fått att dricka till sin lunch? (Inte kan det ha varit vatten i alla fall)
Jag kan inte annat att tacka för de fina poängen, men kanske bör kära domaren läsa på lite om skillnaden mellan "spänstig" och "spänd" :o

Terrängen gick super :banana:
Kamel tyckte att det var jätteroligt och verkar vara i gammalt gott slag igen! :banana:

Vi drog bara på oss några få tidsfel och fick med oss en blå rosett hem :)
Happy happy happy!

Senast ändrad:

Grattis! :banana::banana:

Jag undrar också vad dressyrdomarna i Mantorp brukar dricka till lunch för jag har varit med om samma sak för några år sen. Jag var så arg och besviken efter dressyren att jag inte ens kollade resultatet när vi åkte därifrån och upptäckte sen på kvällen på nätet att jag ledde. :D

...suck - synd mao att vi startade strax efter frukost (the?) :angel:

Efter terrängen gjorde vi iordning allt för hemfärd, men jag tyckte att vi först skulle ta en fika o upptäckte att dottern var placerad - oj så oväntat men sååå himla kul :banana::banana:

Tack Mantorp för trevlig bana o värmande sol på terrängdelen :)

Jag är nöjd med helgen :)

Vi tog oss runt allting och det var mitt mål eftersom det var vår första start. Hon kollade lite på en del hinder i skogen men hoppade dem på andra försöket så vi kom runt utan att bli uteslutna, vilket ju var skönt :p

Nu blir det Trossnäs nästa gång!

knapp

Jag är inte helt nöjd, men inte riktigt missnöjd heller. Mkt spänd dressyr, ett ner i banhoppningen och två stopp i terrängen. Siktar mot Waxholm/Runsten nästa gång :)

Grattis PF till 2:a placeringen! Jätteroligt att ni är på G igen o att Kamelstackaren slipper bli dressyrkrake....:rofl::devil::rofl:

Grattis även till er andra som tog placering eller är mycket nöjda med er helg, alltid härligt när man kommer runt terrängen!:banana:

Novali och LenaH: Tack :bow: :love:

Hmm, ja det var kanske bäst för lilla Kamel att han skötte sig i hoppning och terräng :love: för denna gången kunde jag inte använda det gamla hotet "är-du-inte-snäll-blir-du-dressyrhäst" heller :rofl:

Och det är ju så roligt att vara ute på ft igen :bump: För vår del blir det Udden nästa gång, och sen Runsten/Waxholm :)

Kan bjuda på ett kort från när vi precis strax ska ge oss iväg ut i terrängen, lagom fokuserade :D

28244_415382560947_789510947_5122690_7311731_n.jpg

Novali och LenaH: Tack :bow: :love:

Hmm, ja det var kanske bäst för lilla Kamel att han skötte sig i hoppning och terräng :love: för denna gången kunde jag inte använda det gamla hotet "är-du-inte-snäll-blir-du-dressyrhäst" heller :rofl:

Finns väl andra hot att ta till :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
690
Senast: Rosett
·
Samhälle Veterinärvårdspriserna är uppe i media igen, bland annat för att S lagt fram ett förslag om att förbjuda vinster i djurvården...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 857
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat