Sv: Mantorp!
Här kommer en sammanfattning av min tävlingshelg - strålande solsken och mycket välarrangerat, allt är som det ska när det är premiär i Mantorp!
Själva tävlingen då....
Efter dressyren skämdes jag. Jag och framför allt mitt krakel spektakel till Kamel hade förstört 8 minuter av dressyrdomarens och (den förvisso lyckligtvis ganska fåhövdade) publikens liv. Vem som helst som har behövt titta på ett styck brun häst som ser ut såhär ->
vid varje dressyrbokstav och dessutom knappt vågar gå förbi dörren genom vilken han kom in på banan vet hur plågsamt det är att beskåda...(hur det är att rida behöver vi inte ens tala om)
Är hästen 4 år och för första gången inne i ett främmande ridhus kan man förlåta dylikt beteende.
Om hästen däremot är 12 år och så sent som för två veckor sedan var placerad i MB4 har man lättare att hålla sig för skratt
Nåja, jag red därefter mycket beslutsam iväg till hoppbanan, hoppade fram och kom in på banan. Domaren hälsar välkommen och deklarerar glatt att vi har med oss
35 straff från dressyren
Hoppningen blev felfri och Kamel kändes fin, även om det var lite knepigt att hålla sig helt fokuserad.
För vad hade dressyrdomaren fått att dricka till sin lunch? (Inte kan det ha varit vatten i alla fall)
Jag kan inte annat att tacka för de fina poängen, men kanske bör kära domaren läsa på lite om skillnaden mellan "spänstig" och "spänd"
Terrängen gick super
Kamel tyckte att det var jätteroligt och verkar vara i gammalt gott slag igen!
Vi drog bara på oss några få tidsfel och fick med oss en blå rosett hem
Happy happy happy!