Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Sv: Mantorp??? Vilka ska och vem vet hur det ser ut?

Med tanke på att Lag-SM var i helgen som var så nej. (Särskilt inte som hon gick Connemara-Riks helgen innan.)
ÖFK gick ut med att de skulle ha FT för ponny samtidigt med häst i mitten av september men det blir visst inget :mad:
Tänk om ridfolk kunde lära sig att planera för optimalt deltagande :angel: (Gäller f.ö. hoppning och dressyr också.)

Okej, ja jag förstår att det blir lite mkt.
Men det finns ngr i andra landskap, såg jag när ja sökte på Srfs sida ;)

Jag har tittat, finns inte en enda vettig tävling tyvärr :(
Nåja, jag ser väl helst att de går Lätt-banan i Mantorp men Jennifer får väl bestämma.
Nu blir det dressyrtävling på NFK andra helgen i september så får vi väl se sen. Hemmaklubben har ju lokal hoppning 1 sep men bara upp till LC :mad:

Om du vill kan jag berätta hur det såg ut i våras.
Banan till september är inte ritad än.
Det blir lite ändrad bansträckning, men huvuddelen av hindren kommer att vara samma. Om tidplanen håller kommer alla nya hinder att vara på
plats om tre veckor.
Förhoppningsvis kommer banskisserna att finnas på mantorpsryttarnas hemsida två veckor innan tävlingen.

JA! Jag vill gärna höra vilka hinder som ingick i 100-klassen i våras!

100 klass i våras:
1 stigsprång, stockar snällt
2 Häck ganska låg
lååång transportsträcka
3 stock upp på gravfält rejält
4 låda maffigt men lätthoppat
5 uthopp
brant utförsbacke
6 spets med alternativ typ för B-ponny
7 grav på fälla liten grav med stockar i bakkant enkelt
tranportsträcka och ännu brantare utför innan
8 rumpnissarna smalhinder (låda) med alternativ
9 stövelknekt no problem
10 grav med vägg skrämmer ryttarna mer än hästarna
11 trekant, vad i vatten, upphopp funkar bra
12 fasths häck smalhinder låda med ris fram o bakkant
finns alternativ, två små häckar
13 hus-hus kombination
14 grav lite för stor för B-ponny
15 Mickes sista snällt stigsprång

Ha ha ha! Tack för den MÅLANDE beskrivningen! Låter som en bana som passar grålle utmärkt så jag ser verkligen fram emot den tävlingen.:D:bow:

Jag var där i våras och hoppade Lätt på kategori C.

En trevlig bana som absolut inte var maxad eller för svår.
Det svåraste för mig var att hålla reda på alla stigar :smirk:
Varierande terräng med fina hinder! :bow:

Jag kommer inte ihåg så mycket av banan. Vet att det var en kombination med rishäckar för att komma till vatten. Alltså rishäch a-b och c var vatten. Det är ganska unikt tycker jag.

En bra bana! =) :D

Nu är iaf Jennifer och Cinna anmälda till Mantorp. De ska gå i Lätt-klassen för D-ponny.

Nu har jag varit ute på tävling och tittat. Sen har jag kollat vad andra sagt på Buke. NU har jag fattat hur det ska vara på en riktig fälttävlan.
Så här kommer en lite tips så ni ska hitta rätt.
Sekretariatet har vi lagt så ni måste gå 400 meter. När ni lärt er hitta det ska vi flytta det till okänd plats.
Toaletterna tänker vi gömma på en granngård så vi slipper tömma dom.
Till dressyren har vi letat upp ett gäng gummor som är omväxlande arga och snälla. Känns igen på den vita käppen.
Hoppdomarn ska skrämma ponnyryttarna så dom inte vågar sig in på banan.
Hoppbanbyggarn ska ställa hindren så att så många som möjligt hoppar fel hinder.
Banvisningen kommer att läggas så att dom flesta rider samtidigt.
Dessutom har vi hittat ett gäng terränglöpare som banvisare. Alla ryttare som hänger med är för anfådda för att fråga nått.
Terrängbanan vet jag inte hur den ska ändras än, men ni vill väl få ut nåt för den dyra ambulansavgiften.
Ett tips Flytväst är ett bra komplement till säkerhetsväst.
TR är bara till för att skrämma småflickor. Vi är stora nog för att göra som vi vill.
Överdomarn tänker vi gömma, så vi slipper protester.
Vi har inte bestämt än om vi ska ha prisutdelningen innan resultaten kommit eller vänta så att alla tröttnat och åkt hem.
Svara gärna hur ni vill ha det så gör vi tvärtom.
Glöm inte att vi gör det här för att klubbens styrelse ska ha råd med arbetsmiddagar på stadshotellet och taxi hem efteråt.:devil:

Tur att jag precis bestämt för att INTE komma till Mantorp :angel:

Tur för dig, jag brukar skälla ut alla 08:or jag ser.

Jag vet vart du varit...*Novali dansar runt och trallar en liten sång...*:angel::angel:

Men jag tycker att din beskrivning stämmer in kanon på en fint arrangerad tävling så jag står fast vid mitt beslut att åka till mantorp...så lätt skrämmer man inte mig....:devil:

Nu har jag varit ute på tävling och tittat. Sen har jag kollat vad andra sagt på Buke. NU har jag fattat hur det ska vara på en riktig fälttävlan.
Så här kommer en lite tips så ni ska hitta rätt.
Sekretariatet har vi lagt så ni måste gå 400 meter. När ni lärt er hitta det ska vi flytta det till okänd plats.
Toaletterna tänker vi gömma på en granngård så vi slipper tömma dom.
Till dressyren har vi letat upp ett gäng gummor som är omväxlande arga och snälla. Känns igen på den vita käppen.
Hoppdomarn ska skrämma ponnyryttarna så dom inte vågar sig in på banan.
Hoppbanbyggarn ska ställa hindren så att så många som möjligt hoppar fel hinder.
Banvisningen kommer att läggas så att dom flesta rider samtidigt.
Dessutom har vi hittat ett gäng terränglöpare som banvisare. Alla ryttare som hänger med är för anfådda för att fråga nått.
Terrängbanan vet jag inte hur den ska ändras än, men ni vill väl få ut nåt för den dyra ambulansavgiften.
Ett tips Flytväst är ett bra komplement till säkerhetsväst.
TR är bara till för att skrämma småflickor. Vi är stora nog för att göra som vi vill.
Överdomarn tänker vi gömma, så vi slipper protester.
Vi har inte bestämt än om vi ska ha prisutdelningen innan resultaten kommit eller vänta så att alla tröttnat och åkt hem.
Svara gärna hur ni vill ha det så gör vi tvärtom.
Glöm inte att vi gör det här för att klubbens styrelse ska ha råd med arbetsmiddagar på stadshotellet och taxi hem efteråt.:devil:

:bow::bow::bow:

Nu börjar terrängbanorna ta form. Lite mer jobb än jag tänkt från början. Det blir nog 6 eller sju nya hinder i 100-klass och ett nytt i ponny debutant. Grundtanken i 100 är att det ska vara rejäla hinder men inte särskilt tekniskt. För er som debuterar i klassen finns ett par alternativ så att ni ska ha möjlighet att fullfölja. Ni som ska upp en klass nästa år ska få en pytteliten försmak på vad som krävs.
För alla klasser ska ett normalt förberett ekipage kunna fullfölja.

Så synd att jag blev tvungen att återta min anmälan...kände att det blev för mycket för pållen i år. Men vi får återkomma nästa vår.

Och jag som just plockat bort 4 ton sten och ett halvdussin stubbar för att den grå inte skulle snubbla.

Banan stänger söndagen den 16 på kvällen enligt deras hemsida

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: shebeen
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka