Mantorp v.14 flyttad till maj!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mantorp v.14 flyttad till maj!

sarabacklund skrev:
haha.. Just det, det var det ju! :D
Då så, ikväll ber vi till helvetet om gröna ängar!

det funkade dåligt... -20 här :eek:

nytt försök ikväll! :idea:

Kommer ni ihåg innan jul, då det var en massa reklam på tv om växthuseffekten, varför tjatar dom inte om den nu då?......;)

kl

nu vet inte alls hur det blir med tävlingar/träningar längre pga mammas gipsade fot. Så blir väl faktiskt glad att tävlingarna flyttas, så kanske det inte blir alltför många missade tävlingar (ses någon gång i maj/juni :smirk: )

Jotack, upptäckte oxå det häromdan :cry: Hade tänkt mantorps debutant som uppvärmning inför Lätt på trossnäs.
Synd, eftersom vi har ungefär samma upptagningsområde av starter.....
Vi har dessutom DM och det är enda chansen för utomstående ev ponnyekipage att rida lätt klass ponny hos oss innan höstens Lag SM för på midsommar är det MSV B.

Men vi får se, underbarn är ju flitig med hårtorken så hon kommer säkert se till att vattnet är tinat ;)

Trossnästösa skrev:
Men vi får se, underbarn är ju flitig med hårtorken så hon kommer säkert se till att vattnet är tinat ;)

Jag ska genast anta mig detta hedersuppdrag :smirk:

Trossnästösa skrev:
Jotack, upptäckte oxå det häromdan :cry: Hade tänkt mantorps debutant som uppvärmning inför Lätt på trossnäs.
Vi har dessutom DM och det är enda chansen för utomstående ev ponnyekipage att rida lätt klass ponny hos oss innan höstens Lag SM för på midsommar är det MSV B.

Tyvärr ingen B-ponny lätt :(

kan inte några utav de tävlingar som nu ev. bli inställda ligga i början på sommarn i stället? lite synd att flera bra tävlingar ska behöva krocka i majmånad o sen blir det ett långt uppehåll på försommarn...:angel:

PrinceFair skrev:
fast på Udden brukar väl snön försvinna snabbt, och tävlingen är ju inte förrän i slutet på april och får det f-n ta och vara vår!

aa, de får vi VERKLIGEN hoppas! :bump:

Trossnästösa skrev:

:( Om man inte råkar ha B-ponny för då blir det ingen lätt-klass här heller har jag hört !! :mad: Synd att B-ponny ekipagen inte får samma chans. Tyvärr verkar det bli rätt ont om lätt klass för B-ponny i år överlag. :cry: Blir svårt att kvala för dem !

Nej, tyvärr ingen B-ponny, banan är inte redo för dem än. :crazy:
Men kval verkar det ju finnas ändå, Lätt klass är utannonserat på Kinda, Udden, Tranemo, Mariestad, Skaraborg, Dagstorp, Trollhättan, Skurup, Åkerbo, Bollnäs, Hofors, Styringe stall (tillockmed omnämt att B är välkomna), Torns, Ekenryttarna, Örebro och Mantorp jag kan inte tänka mig annat än att B-ponny är välkomna på majoriteten av dessa tävlingar så nog finns det kval alltid.........;) Samtliga dessa tävlingar ligger före LagSM. Så vi får hoppas att ni är kvalade, trimmade och klara till september.:D

Vad jag har hört blir det ingen lätt klass för vare sig B eller C-ponny i Tranemo.

om inte trollhättan har en ny bana så kommer de inte kunna ha lätt för b och c deras lägsta bana är ju 90 cm

på terminen stod det tidigare ( vet inte om det står fortf.) att Trollhättan skulle ha *-stjärnigt..

nån som vet definitvt hur det kommer bli där?;)

Trossnästösa skrev:
Nej, tyvärr ingen B-ponny, banan är inte redo för dem än. :crazy:
Men kval verkar det ju finnas ändå, Lätt klass är utannonserat på Kinda, Udden, Tranemo, Mariestad, Skaraborg, Dagstorp, Trollhättan, Skurup, Åkerbo, Bollnäs, Hofors, Styringe stall (tillockmed omnämt att B är välkomna), Torns, Ekenryttarna, Örebro och Mantorp jag kan inte tänka mig annat än att B-ponny är välkomna på majoriteten av dessa tävlingar så nog finns det kval alltid.........;) Samtliga dessa tävlingar ligger före LagSM. Så vi får hoppas att ni är kvalade, trimmade och klara till september.:D

:smirk: Ja det ser ju onekligen bra ut när du räknar upp dem. Propparna har ju inte kommit till de flesta av dem ännu men tyvärr är det väldigt många som brukar utelämna B-ponny även om det står att de ska ha lätt klass så är det ofta bara för D-ponny eller möjligen C och D-ponny. Nu är det ju så också att individuella SM går i lätt klas för B-ponny också och det går ju helgen innan Lag SM, det utesluter ju en del av de tävlingar du räknat upp också.

Kinda har inget för B-ponny i sin propp på deras hemsida iallafall :cry: . Tranemo ska inte ha B-ponny säger ryktet :cry: , Örebro har bara en hunting före SM. Hofors och Styringe samma helg och bara en vecka innan SM så det är ju lite tajt att kvala helgen innan individuella SM :cool: Eken och Torns ligger samma helg som individuella SM. Vi får hoppas att du har rätt och att de andra du räknat upp verkligen kör lätt klass för B-ponny:eek: :) :banana:

Idasagare skrev:
det funkade dåligt... -20 här :eek:

nytt försök ikväll! :idea:

ja här med, kom ännu mera snö idag!!
Ikväll hoppas vi på bättre försök! :D

nån som vet hur det ligger till med gärds o flyinges tävlingar? riskerar de att bli inställda oxå??

fälttävlansmamma skrev:
Har pratat med banbyggaren i Tågarp, dem flyttar den till ett senare datum.Ev den 30/4, men det var inte helt klart.:confused:

Okey :( Nu har anmälningstiden gått ut åxå å jag har bestämt mig för att inte vara med, eftersom jag inte hinner komma ut å träna nåt innan p.g.a. av all snööööööööööööööö :mad:
Man har ju ingen aning om vilka tävlingar som kommer gå nu ju..:crazy:

Binsan skrev:
nån som vet hur det ligger till med gärds o flyinges tävlingar? riskerar de att bli inställda oxå??

skrev i någon anna tråd men...

Gärds - tar beslut den 19 om det blir 25-28 maj istället. Idag ligger det 30 cm snö men det är + just nu! ( inatt var det -10)

Banbyggaren påstår att han behöver ha snöfritt några veckor innan för att kunna bygga. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 098
Senast: mandalaki
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 510
Skola & Jobb Efter som att jag inte är särskilt rationell för stunden behöver jag lite inputt. Bakgrundsinfo: Sa upp mig i våras från mitt älskade...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: cherie
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 169
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30