Mantorp v.14 flyttad till maj!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mantorp v.14 flyttad till maj!

Låter inte allt för hoppfullt med andra ord:(

Ingen som har koll på hur de resonerar kring flyinge??

fälttävlansnisse skrev:
haha varför behöver han de, hinderna ska väll inte vara nergrävda heller:angel: :)

Jo :confused: det var ju DU som beställt det så att du skulle komma över :angel:

hahaha.. men jag lovar att komma och hjälpa till o gräva i den mjuka sanden:angel: om han nu tvunget ska förnya banan

Fast nu säger ju SMHI att det ska bli plusgrader i mitten på veckan så vi håller alla tummar, tår och hovar;) på de:)

Trossnästösa skrev:
Nej, tyvärr ingen B-ponny, banan är inte redo för dem än. :crazy:
Men kval verkar det ju finnas ändå, Lätt klass är utannonserat på Kinda, Udden, Tranemo, Mariestad, Skaraborg, Dagstorp, Trollhättan, Skurup, Åkerbo, Bollnäs, Hofors, Styringe stall (tillockmed omnämt att B är välkomna), Torns, Ekenryttarna, Örebro och Mantorp jag kan inte tänka mig annat än att B-ponny är välkomna på majoriteten av dessa tävlingar så nog finns det kval alltid.........;) Samtliga dessa tävlingar ligger före LagSM. Så vi får hoppas att ni är kvalade, trimmade och klara till september.:D[/QUOTE

Men, enligt TR har ju B och C-ponny samma terrängbana i lätt klass.
Endast tempot skiljer.
I banhoppningen skiljer 10 cm i höjd och längd på hindren samt antalet språng.
Eller har jag missat något?

Förra året fanns inte någon lätt för C-ponny inom 25 mils radie, men efter lite övertalning fick Mantorp med C-ponny genom att höja sin B-ponnybana i hoppningen.

Jodå, du har så rätt, men det skall vara lämpliga B-ponny hinder oxå med tanke på att barnen är såpass unga. Dessutom är vår lätt klass för Cponny ganska tuff eftersom det är en nedbyggd debutantbana för häst (som varit rätt tuff). Så banbygganrna tycker inte det är lämpligt att släppa b-ponny på den nuvarande banan. Jag håller med dem, det blir säker t inte "lättare" lättklass bana när den är ombyggd men med lämpligare hinder, säkerhetsmässigt. De flesta på Bponny (iallafall i vår klubb) är i 10års åldern och max 12 och då skall det vara rätt nivå tekniskt för dem. Säkerheten går alltid först :D
Men eftersom ponnyerna iallafall i värmland formligen exploderat i antal de senaste 2 åren så kommer det förhoppningsvis efter årets satsning på banan finnas ett komplett utbud av klasser för ponny hos oss till nästa år. Ganska otroligt med tanke på att det var 1½år sen våra nya ponnyföräldrar ställde upp och såg till att vi fick en debutantbana ponny. Innan har vi ju bara haft hästbanor som D ponny fått vara med på midsommar i MSVA EM kval. Kul att antalet utövare ökar på ponnysidan:banana:

Mina första blir Gärds, sen Kinda och sen Trossnäs!:bump:

Ååå, längtar! :love: Nu får den här j***a snön ta å försvinna!!!:mad:

Igår red jag förbi en som stog och blåste bort all snö från sin tomt. Var väl ute i 2 timmar så när jag red förbi igen var hans tomt den enda med gräsmatta :D

Den idén lär ju va bättre än att dra ut ned hårfön iaf :D

men asså e flyinge inställd? Det står inget om det på deras hemsida...

vet ej om den är inställd eller ej men antar att den är det, dock är det så att dem är väldigt dåliga på att uppdatera deras hemsida:smirk:

fälttävlansnisse skrev:
vet ej om den är inställd eller ej men antar att den är det, dock är det så att dem är väldigt dåliga på att uppdatera deras hemsida:smirk:
Jag håller med dig, tydligen skulle de ha ett möte ikväll om tävlingen.:confused:

Fast det är klart. banbyggaren ifråga brukar ju inte fixa banan förren på kvällen innnan och på mogonen när alla sitter o rider dressyren så än finns det hopp:angel: :smirk:

Såg presic att det faktiskt har uppdaterat hemsidan och nu är det bekräftat, det vi alla redan visste.... flyinge har också ställt in

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 098
Senast: mandalaki
·
Hästvård Hej, min häst har i princip vilat sedan september förra året då han först fick en stor blödning i gaffelbandet som tagit lång tid att...
Svar
7
· Visningar
1 510
Skola & Jobb Efter som att jag inte är särskilt rationell för stunden behöver jag lite inputt. Bakgrundsinfo: Sa upp mig i våras från mitt älskade...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: cherie
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 169
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10