Manstyle kallblod.....

janna

Trådstartare
Dum fråga...:angel:... Men är det "hädelse" att klippa/rycka manen på en kallblodstravare så att det blir "ridhäststyle"? Vissa hästraser är det ju belagt med dödsstraff att klippa manen på, tex shetland..
Hur har ni manen på era? Hästen ifråga är enbart ridhäst, går ej på trav...

/janna:bump:

Sv: Manstyle kallblod.....

Jag har ett danskt halvblod, han har alltid haft värsta kalufsen. har försökt rycka den så gått det har gått, men den har aldrig sett riktigt snygg ut. Den har stått åt alla håll och kanter. Nu har jag låtit den växa i ett halvår, kanske lite mer...han skall inte tävla nåt mer så jag tycker att han kan få ha lite "vildare" frisyr nu på sina gamla dagar...

Mina kallblodstravarston (ridhästar) har lång man. Det har även valacken, som är korsning fjordhäst och kallblodstravare.

Immer

Klart hästen ska ha lång man! :eek: Enligt mig så är det få kallblod som passar i kort man.

Satanic: Vilken snygg häst! :d

klart att den ska va kort o välskött. Min welsh cob har kort man, absolut snyggast. Vill ju inte se ut som en luffare :p

Jag tycker att det är många kallblod & varmblod som passar i stubb! :) Och även om jag aldrig sett någon så kan jag tänka mig att en shettis skulle vara söt i stubb den med! :angel:

Jag håller med om att det är egentligen få kallblod som passar i kort man... Hästen jag har i åtanke är av mkt lätt typ, ser nästan ut som ett lite grövre hbl... Det är bara behåringen som avslöjar *haha* Men jag har sett några kallblod som passat utomordentligt bra i kort man :) och även i stubb :)

Ni som rider kbltravare och tävlar på ngt vis - hur gör ni med manen på tävling? Knoppar (kort man)? Längsgående fläta? Au Naturel? :)

Intressant att veta bara :) Det lär ju dröja läänge innan jag kan tävla.... Hästen är inte så mkt riden ännu :rofl:
Ska bli kul, har bara haft halvblod och fullblod innan :)

Lite kul - för många år sedan fanns det en liten kbltravare av C-ponnymått som tävlade msv hoppning :) En riktig kanon var det!!!

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 296
Avel Låt säga att en ras har två avelsinriktningar, trav och ridning. Ni ska avla fram en avkomma (efter en travras) som enbart skall...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 841
Senast: Imzevimz
·
Träning Eftersom jag antar att många här antingen själva håller lektioner eller åtminstone rider/har ridit på tex ridskola hoppas jag att det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 150
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Jag är medryttare på en riktig klippa till häst. Han är lugn (läs lat) oerhört trygg, vi har träffat älgar, traktorer, flygande drakar...
2
Svar
24
· Visningar
4 293
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka