Människor värda en ros.

MCP

Trådstartare
Inspirerad av Litens tråd om stall med bra stämning tänkte jag nu skapa en tråd om bra människor. Tycker man allt för ofta får läsa om dåliga säljare, köpare, medryttare, fodervärdar, stallägare, stallkompisar och liknande (det är ju så att man blir mörkrädd nästan ibland:eek:) så nu tänkte jag att man skulle få skriva om BRA människor.:banana:

Är din stallägare superbra? Är din medryttare värd en ros? Har din stallkompis ett hjärta av guld? Har du hittat en helt underbar köpare till hästen?

Så, varsågod att skriva bra saker om bra människor :rofl:

Sv: Människor värda en ros.

Min stallägare är värd ett helt fång rosor tycker jag!
Hon är så behändig att ha att göra med och vad man än frågar så finns det alltid en bra lösning! Dessutom är hon mån om hästarna och även om människorna vilket gör att man trivs superbra i stallet och det är så skönt att komma dit!!
Hon finns här på forumet, Invinciblestables!
Så ett fång rosor till henne vill jag ge! :love:

Jag skulle vilja ge bort 3 rosor om det är ok(A)

ROS 1
Till min underbara stallägare/tränare som trots att h*n egentligen inte tar emot inackorderingar låter mig ha hästen där. Det betyder så himla mycket!

ROS 2
Till en stallkompis som igår räddade min dag. Pollen tappade en framsko på träningen och ska tävla på lördag. Kompisen är duktig på att slå dit skor och trots att han just nu har ont i ryggen så slog han på skon så att jag kan åka på tävlingen. Det är absolut värt en ros tycker jag:D

ROS 3
Till en av mina allra bästa vänner som alltid ställer upp och hjälper mig med hästen när jag inte kan. Aldrig får man höra något gnäll utan det är alltid helt ok.

Egentligen skulle jag kunna dela ut många fler rosor men då skulle listan bli alldeles för lång, hihi.Tack för att jag får ha så många underbara människor omkring mig.

Jag vill ge alla rosor som finns till min kompis/medryttare Linda som alltid är glad och ställer upp i ur & skur. Hon är helt enkelt BÄST! :banana:

jag har VÄRLDENS bästa medryttare!! Efter flera år och den ena människan märkligare än den andra(hade nästan gett upp hoppet...) hittade jag denna fantasktiska människa som älskar min fullblodsgrabb nästan lika mkt som jag gör :-)
Jag är fullkomligt trygg de dagar hon har hand om honom, och hon får träna och tävla när dom kommer så långt.
Så en STOR BAMSEROS till Juniors medryttare Karin!! :D

Jag vill ge min medryttare en stor ros! :love:

Hon är ställer alltid upp och erbjuder sig att göra saker som inte ingår i "arbetsbeskrivningen", är ansvarsfull och noggrann. Framförallt så älskar hon min strulpelle till häst och ser honom för den han är! Hon är bäst helt enkelt! :banana:

Min stallägare är värd ett helt fång rosor tycker jag!
Hon är så behändig att ha att göra med och vad man än frågar så finns det alltid en bra lösning! Dessutom är hon mån om hästarna och även om människorna vilket gör att man trivs superbra i stallet och det är så skönt att komma dit!!
Hon finns här på forumet, Invinciblestables!
Så ett fång rosor till henne vill jag ge! :love:

Åhhhh, vad du är snäll!!!!! :love: :bow: Du är för gullig, vad rörd jag blir! :laugh: :o

Jag ger ett fång rosor tillbaks, inte för att smöra, :D utan för att du är en jättebra hyresgäst och en rolig och trevlig person på alla vis, du är värd att omhuldas litegrann!

Nu ligger du bra till, ska genast gå ut rulla ut röda mattan så att den är klar när du och pållen kommer från betet! ;)

Kicki :laugh:

Jag vill ge min hästägare en ros.
Hon är alltid så snäll och det är lätt att kommunicera med henne.

Dessutom lånade hon ut sin häst till mig, utan att blinka, när jag ville åka på läger 30 mil bort.
Att hon själv + hennes andra häst kom med också gjorde bara saken ännu roligare!

Jag har också rosor att dela ut.

Ros 1: till alla som står i vårt stall. De är underbara. Trevliga, vänliga och otroligt sociala människor, som unnar andra lycka och framgång och aldrig är sena att stötta och peppa eller hjälpa till om det behövs. Det gäller både med hästar och annat - vi pratar och umgås runt det mesta. Vi är 12 stycken, så det säger inte lite att alla är så himla trevliga! Annat än att jag förmodar att alla trivs lika bra som jag. Det är noll omsättning på folk i stallet, så det talar väl också för sig, de flesta har stått där massor massor med år, och jag fick plats endast pga att ngn fick jobb i en annan stad och tog med sig hästen. Är tacksam! :bow:

Ros 2: till min underbara kompis som ställer upp i vått och torrt och verkligen är en riktig VÄN. vi har hängt ihop i många år nu och träffades via hästarna. vi står fortfarande i samma stall och har upplevt många turer runt hästarna. Hon överaskar ofta med att ha mockat och gjort fint när jag kommer från jobbet sent en dag och är trött och hon visste om att det skulle bli så. Spelar ingen roll vad man behöver hjälp med så finns hon där. Hon sköter om och månar om min häst som vore den hennes egen - alltid. Återigen: jag är otroligt tacksam! :bow:

Ros 3: till min pappa som alltid lånar ut bilen när jag behöver den för att åka iväg med hästen och träna eller ngt annat, för jag har inget drag på min lilla bil som är inköpt pga att den drar lite bensin. För tredje gången: jag är otroligt tacksam! :bow:

finns många fler jag skulle kunna dela ut rosor till men då blir det en hel bok här i tråden, så jag stannar på 3 st idag!

Oj, det skulle bli många rosor. Men okej.

1 - till min helt underbara medryttare. Hon vill kunna träna mer, men hon ger ändå inte upp min skogsmullehäst. Hon borstar i timmar, skrattar åt hans hyss och förstår att han inte är nån träningshäst. Hon ställer alltid upp, tar alltid sina dagar och jag behöver inte oroa mig en sekund för några problem med henne :bow:

2 - mina föräldrar. De ställer upp så det knakar i träden. De försöker alltid få sig själva att räcka till bara lite till, för alla sina barns skull, och för min del blir det en hel del hjälp med hästarna. Inte direkt utan mer indirekt - pappa tar in hö och sköter utsläpp, mamma hjälper till att måla i stallet trots sina skador och de följer ALLTID med när jag ska kika på häst, tävla, eller vad som helst egentligen. De är helt enkelt BÄST. :bow:

3 - till våra härliga hyresgäster. Min medryttare är en av dem. Det funkar okej med alla, och med 3 i synnerhet funkar det sjukt bra. De har nära till skrattet, ser till hästarna och kommer inte med omöjliga krav. De accepterar att vi också har andra jobb än stallet, de ställer upp och hjälper till med allt, vi kan låna saker sinsemellan och vi kan prata om allt, fika på stallbacken... Det är helt enkelt väldigt trevligt att vara i stallet, och det är guld värt, efter många svåra år med knepiga människor!

En får min medryttare för att hon ställer upp i vått och torrt.(Lorelie)

En får min kompis/hovis. För att hon är den hon är

Pappsn kan få en han också för att han ställer upp när det behövs.

Till er::bow::bow::bow:

Oj, det skulle bli många rosor. Men okej.

1 - till min helt underbara medryttare. Hon vill kunna träna mer, men hon ger ändå inte upp min skogsmullehäst. Hon borstar i timmar, skrattar åt hans hyss och förstår att han inte är nån träningshäst. Hon ställer alltid upp, tar alltid sina dagar och jag behöver inte oroa mig en sekund för några problem med henne :bow:

2 - mina föräldrar. De ställer upp så det knakar i träden. De försöker alltid få sig själva att räcka till bara lite till, för alla sina barns skull, och för min del blir det en hel del hjälp med hästarna. Inte direkt utan mer indirekt - pappa tar in hö och sköter utsläpp, mamma hjälper till att måla i stallet trots sina skador och de följer ALLTID med när jag ska kika på häst, tävla, eller vad som helst egentligen. De är helt enkelt BÄST. :bow:

3 - till våra härliga hyresgäster. Min medryttare är en av dem. Det funkar okej med alla, och med 3 i synnerhet funkar det sjukt bra. De har nära till skrattet, ser till hästarna och kommer inte med omöjliga krav. De accepterar att vi också har andra jobb än stallet, de ställer upp och hjälper till med allt, vi kan låna saker sinsemellan och vi kan prata om allt, fika på stallbacken... Det är helt enkelt väldigt trevligt att vara i stallet, och det är guld värt, efter många svåra år med knepiga människor!

Jag vill ge en stor ros till min tränare som från allra första träningen såg mitt och pållens problem direkt :bow:. Det går framåt hur fort som helst tack vare honom, så en stor ros!

Ooosch det är så många jag skulle vilja ge en ros till. :)

Men framförallt skulle jag vilja ge den största och finaste rosen till min häst för att han har varit en sådan stark klippa för mig i all vind och storm genom alla dessa år.

Och en kärleksfull ros till den man jag aldrig fick träffa och har att tacka för att min häst finns idag är min hästs uppfödare.

En älskvärd ros till min hästs mamma. Som har fött detta underverk som är min häst. :love:

En tacksam ros till min hästs förra ägare som har varit så underbart
tålmodiga mot mig och mina undrandes frågor den tiden jag hade honom på foder.

En ros för varje dag till min älskade man som jag delar mitt liv med för att han har varit det största stödet det första året jag hade min häst hemma på gården.

En oförglömlig ros till min pappa som byggde klart stallet på 3 dagar och för alll slit och släp han hjälper mig med än i dag.

En odödlig ros till min bästa vän Kajsa som ställt upp för mig och bara funnits till och orkat lyssnat på mina bekymmer med min hästs hälsa mm.

En allra sista ros till min älskade mamma som låter min häst få vara det barnbarn han är till henne. :love:
Mvh Xoya.

Jag ger en stor ros till min hästägare för att hon förstår varför det blir lite oregelbundet med min medryttarinsats just nu.

Ett stort fång med höstens finaste blommor och massor med lyckönskningar inför framtiden tycker jag att vår avgående tränare är värd. I ur och skur har hon dykt upp punktligt de senaste åren, alltid lika glad och positiv. Personligen kan jag inte säga tack nog för det hon givit min dotter vilket handlar om långt mer än bara häst- o ridkunskaper. :laugh:;)

Jag skulle vilja ge en ros till min mamma, hon är helt outstanding och ställer upp i vått och torrt:)

Ohh vilken trevlig tråd! :)

Som en del andra här vill jag först och främst ge min stallägare en ros för att hon helt enkelt är en sådan genomtrevlig människa!

Men sen vill jag absolut ge min hovslagare en ros också! Tycker många hovisar får ris (och kanske berättigat också) men det finns de som är suveräna också.

Han gör ett utomordentligt bra jobb rent hantverksmässigt och det är förstås superviktigt. Men det som jag nu vill ge honom en ros för är att han har en sån fin attityd mot hästen! :love:

Ibland kan man märka när han kommer att han är lite stressad av mycket jobb men så fort han närmar sig pålle så lägger han av det direkt. Går inte rakt på och "bryter" upp benen på hästen och sätter igång utan tar sig tid att hälsa lite och småprata med honom innan han lugnt börjar. Det gillar vi! :bow: :bow:

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 634
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 900
Senast: Habina
·
Gnägg Många av er har väl säkert läst mina trådar om min älskade prins och fodervärdar. 2013 var året från helvetet för min del, jag gick in...
Svar
19
· Visningar
1 689
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama