Manliga P-piller finns!

Sv: Manliga P-piller finns!

Tydligen så finns det manliga P-piller, de har tillomed varit klara rätt så länge! Men de uppger att det inte finns nån marknad för det. Vad är det för jävla skitsnack???

Vad tycker ni andra?
Länk till artikeln.

http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Manliga-p-piller-finns-men-lanseras-inte/

Nu har jag inte läst just den här forskningen, men gissningsvis är det inte riktigt så solklart. Man verkar inte ens ha kommit längre än försök på möss.

Det är lite skillnad mot att manipulera ett ägg i månaden och ett par miljoner spermier varje dag.
 
Sv: Manliga P-piller finns!

Så de 250 män som de har provat på räknas inte? ;)

Det är inte bara att manipulera ett ägg i månaden förresten, för att stoppa ett ägg så krävs det att man manipulerar hela kvinnas kropp, hela månaden.
 
Sv: Manliga P-piller finns!

Så de 250 män som de har provat på räknas inte? ;)

Det är inte bara att manipulera ett ägg i månaden förresten, för att stoppa ett ägg så krävs det att man manipulerar hela kvinnas kropp, hela månaden.

– Vi har kunnat demonstrera att mössen först blir ofruktsamma. När vi slutar ge dem läkemedlet tar det ett tag och sedan är de fertila igen, säger professor Debra Wolgemuth till Columbia News Service.

har som sagt bara ögnat artikeln så citera gärna det står om 250 män.

Den hormonella cykeln man manipulerar på en kvinna är ca en månad. På män ständigt pågående mer eller mindre. Det är normalt sett svårare.

Det du har länkat till ser ut som lite klipp och klistra från olika personer om olika studier i olika sammanhang. Lite "månlandningen skedde aldrig"
 
Senast ändrad:
Sv: Manliga P-piller finns!

Om du orkar läsa hela artikeln så står det
Richard Lindgren, medicinsk chef på läkemedelsföretaget Organon, berättar för tidningen Ottar att de under flera år testat p-stav på män i internationella studier. Männen hade ett normalt samliv, de producerade inga spermier och fick tillbaka fertiliteten efteråt.
Så dina argument är inte riktigt relevanta i diskussionen.
 
Sv: Manliga P-piller finns!

Jag är kvinna, och känner att kondom är så sjukt tråkigt. Halva känslan är borta tycker jag. Vidare så är jag känslig mot vissa matrial, och när jag har någon att ha sex med så har jag sex OFTA, vilket innebär att kondom blir dyrt.
Själva påsättandet av kondomen ser jag inte som ett problem, vill man spaca upp det lite så sätter man på den med munnen, och vipps så blev avbrottet kort.

En annan metod för män, som inte är godkänd (än?) om jag fattar saken rätt..
http://en.wikipedia.org/wiki/Reversible_inhibition_of_sperm_under_guidance
Vad tror ni om den?

Japanerna höll på med något liknande för 6-7 år sedan och sedan verkar det inte ha hänt så mycket mer. Inte på den globala marknaden iaf.
 
Sv: Manliga P-piller finns!

*KL*

Manliga P-piller känns ungefär som fusionskraft, det sägs alltid att det kommer att komma inom ett antal år, men det gör aldrig det. :D
 
Sv: Manliga P-piller finns!

Om du orkar läsa hela artikeln så står det

Så dina argument är inte riktigt relevanta i diskussionen.



Fast det står inget om 250 män....

Det verkar helt enkelt som man klippt ihop lite olika påståenden, från olika forskning. Och valt ut de delar som passar ändamålet.
 
Sv: Manliga P-piller finns!

kl*

Om det funkar bra så vore det ju kanon enligt mig. Men jag hade gärna läst lite studier innan jag drar slutsatser också. Någon som hittat studier på det?
 
Sv: Manliga P-piller finns!

Jag tycker det är märkligt att det inte finns något samhällsintresse att marknadsföra preventivmedel för män. Inom skolor och hälso- och sjukvård tex? Folk måste ju få informationen innan de kan säga om de är intresserade eller inte och det verkar ju oerhört få män i Sverige som fått informationen.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 917
Senast: Soffan74
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (Ni som kommer ihåg något av mina tidigare dagboksinlägg i år bör varnas om att jag kommer skriva ett typ precis likadant gnällinlägg...
Svar
4
· Visningar
2 106
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp