Mankhöjd 2-åringar (-03)

Mitrolle

Trådstartare
Tänkte bara jämföra lite vad era unghästar f. 03 har för mankhöjd nu.

Skriv gärna när på året de är födda, ras, kön, höjd på far o mor och deras nuvarande mått.

Min är ett halvblodssto fött i april med en mamma på 163 cm och en pappa på 167 cm.
Hon är just nu 156-157 cm.

Sv: Mankhöjd 2-åringar (-03)

Jag har en travare hemme, hingst och han är 165 i manken, mamman var stor ca 167 o pappan vet jag inte men stor är han också...

Jag har två 03-or hemma, båda svhbl och båda ston;

1. född maj-03, mor 163 far 170 mätte 160,5 nu i februari
2. född juli-03 mor 164 far 170 mätte 159 nu i februari

Jag gissar/hoppas på att de båda kommer att bli någonstans mellan 165-170

Min är född 20 april -03, mamma är 154, pappa 167, halvblod med en del fullblodsinslag på pappas sida, Lillemannen är nu 150cm. Jag hoppas han landar på max 160 :love:

Min har tyvärr haft boxvila under 4 mån, så jag ligger lite efter med tömkörning och löshoppning.
Nu är hon frisk och jag har börjat med promenader igen och introducerat lite longering. Ska longera henne över hinder, då jag inte kan löshoppa i ridhuset pga hennes intresse för speglar...
Hon är iaf duktig och fattar kvickt vad man menar, har dessutom lämnat en trotsperiod nu och lyssnar mkt bra. :)
Har sadeltämjt och hon är tränsvan.

Just nu går Lilleman bara i hagen och busar med sina kompisar, vi tänkte börja löshoppa och åka lite mer transport samt hänga lite på dem innan betessläppet i vår. (Med hänga på menar jag ca 15 sek i hagen utan krav, brukar inte vara några som helst problem). Sadel träns, täcken benskydd, longering och tömkörning är grejad redan utan problem :love:

Har inga bra bilder på honom.
Men han är omkr 158 cm, (va det sist jag mätte kan hända att han växt ngt)
Han är e. Quite Easy
u. sto, 163cm

Mitt Halvblod e. Biggles - Maximilian är nu 165cm. mkh. mätte för ett par dagar sen.
Lär väl landa en bit över 170, förhoppningsvis inte sååå mycket över.
Men mamman var 178cm.

Hon är född den 17maj -03. Då var hon ca 110cm.

Min är född i Maj 2003. E:Bugatti Hilltop-Jazz-Ciceron.
Hon är strax över 160 cm, har vuxit jämnt och fint hela tiden. Hon har vuxit förbi sin mamma för länge sen.

Hon är tränsvan, regelbundet löshoppad i två perioder. Tömkörd och börjar bli styrbar :D Även longerad och har haft sadel på sig några ggr. Lastar sig själv.

:love: :love:

Maximilian, så kul! Har alltid gillat honom...
Vad har du mer än maximilian bakom?
Låter som att det blir en snygg märr!
mvh

Hingst (ska kastreras till våren) född i juni e. Camaro M - Cardento. Var för någon månad sedan 164 cm. Mamman är 172 cm och jag skulle tro att han blir något liknande.

Vi har inte gjort någonting med honom. Han leds fram och tillbaka till hagen och funkar i den dagliga hanteringen. Resten hinns gott och väl med till hösten.

Min valack (blev kastrerad för ca 3 veckor sedan) är nu ca 148 cm i manken. Han är ett svenskt halvblod. Född juli 2003.
e:Simsalabim 162 cm över manken.
Stoe är 158 cm över manken heter Soya.
Min valack heter Sorro och är skäck fux/vit. :rofl:

Nja..
Hon är född nån gång för 2 år sen vet itne riktit.
Men hon är väl runt 1.60 i manken. Högre än sin moder och ståtligare. Pappa har jag ingen aning om då det var en hingst som rymde under sommarbetet och göka på henne.

Hon är varken tökörd lr nått. Men tar bettet om man sätter det frmför munnen på henne. Och så kommer hon när man visslar en speciell melodi. :smirk: :)

Min 2 åring ligger stadigt på 157 sen i november, har svårt att tro att hon kommer upp i 160 till 2 års dagen i maj,

Mamman är 167 och hon är "beräknad" till 167 cm.
Stammen är Bourbon-Bernstein

Biggles-Furidant. Hon är idag ca 163 cm.

Hingst f:7e aprill -03 e: Don Primero-Napoleon. Mamman är runt 167 (tor jag). Han är ca 162-3 och har väll varit runt den höjden hela vintern. Han har mer vuxit i kroppen denna vinter, större knän osv.

Har bara åkt till ridhuset där han fått springa omkring med träns och gjord på sig. Har bara ställt uppfostrings krav på han ännu. Men nu till våren ska jag komma igång med tömkörning och löshoppning.

Valack E: Aerline H- Robin Z
Han är ca 152, mamman är 161.

Hoppas han blir något över 160 i allafall men jag blir lite orolig när ALLA andra har så himla stora 2-åringar.

Tattarmåttet säger 167, men jag vet inte om man kan lita något på det.

Han är löshoppad 4-5 ggr utan problem. Promenerar ensam och med sällskapshäst. Träns, täcke, gjord, benskydd, spolar benen, lastar utan problem.

Senast ändrad av en moderator:

Biggles - Maximilian - Trombon - Stove friend**

Mamman var en stor snygging :love:

-03:an är faktiskt väldigt lik sin far. Inte så feminin i typen, men fin blir hon :)

Kul med någon som känner till maximilian, han han ju bara betäcka en säsong innan han exporterades, så han har ju inte allt för många avkommor här.

Vad har du sett av honom/hans avkommor?

Jag tycker också alla verkar ha så stooora :eek: därför jag startade tråden... Min är tattarmätt 170 cm men jag gissar på 165 eller så.

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
C
Avel Sitter här och funderar, vill kolla om jag har rätt i min tankegång. Skriver inte ut några namn här, fast jag tror att ni iofs kan gissa...
Svar
19
· Visningar
2 306
Senast: cissiny
·
S
Avel Nu har jag börjat fundera på hingst till mitt andra halvblodssto Myrra e. Master-Vagabond-Rockad-Lansiär och behöver lite kommentarer...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 761
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka