Mängden sextrådar på buke...

C

CeciliaW

Det finns ju enormt många trådar på Senior, Äldre ungdom och även på ungdom som handlar om sex. Samtidigt finns det många bukefalos-användare som är barn fortfarande. Är det bara jag som tycker att det här inte går ihop? Är det så lämpligt att ha trådar om avancerat sex till höger och vänster på ett forum vars huvudsakliga ämne är häst - som många yngre tjejer och killar intresseras av?

Bara jag som gjort den här reflektionen? Hur tänker Admin och moderatorer?

Sv: Mängden sextrådar på buke...

Har funderat i samma banor.
Vet tex att kompisens 11-åriga dotter är flitigt på buke.
Har länge funderat på om jag skulle informera hennes far om att det kanske inte alltid är så oskyldigt som det verkar här?

Jo, precis... kanske borde man göra ett separat forum för "intima frågor" eller nåt, och ha en åldersgräns (så användare under en viss ålder inte har tillgång till ett sånt forum) samt möjlighet att blockera ett sånt forum?

I grunden tycker jag att det är föräldrars sak att ha koll på vad ungarna gör på nätet. Det som skrivs på buke är inte direkt grovt om man jämför med en hel del annat:smirk:

Men samtidigt tycker jag att de som skriver på ett sånt här forum som i grunden vänder sig till hästintresserade ska ta bättre ansvar för vad de skriver. Rätt få av dem skulle ju ställa sig på en skolgård - eller på sin arbetsplats - och skrika Jag har knullat. De är uppfostrade att inte göra det. Och då tycker jag att de kan uppföra sig på Buke också.

Edit: Ett eget forum för intima frågor tror jag dock inte på. Det drar bara hit snuskdårarna.

Prakas skrev:
Har länge funderat på om jag skulle informera hennes far om att det kanske inte alltid är så oskyldigt som det verkar här?

Det hade jag gjort om jag var du!

Omyndigas aktiviteter på internet är deras vårdnadshavares ansvar.

Jag anser att det är föräldrarnas skyldighet att ta reda på vad som finns på sidorna deras ungar håller till på.
Varför skulle jag som forummedlem tänka att "oj, detta kan jag kanske inte skriva, tänk om....."

Sextrådarna dyker dessutom upp på Senior och Äldre ungdom. Både dessa är två forum som är icke hästrelaterade, och båda har rekomnderade åldersgränser. Vad har en 11-åring inne på någon av dem att göra?

Ett forum med åldersgräns? Var skulle man sätta gränsen? 18 för då är man myndig? 15 för att man är byxmyndig då? Men det finns samtidgt folk som är under 15 och har sex, och dessa skulle då inte få kunna få hjälp med sina problem och frågor inom sex?
Jag anser att de allra flesta sextrådar informera och hjälper, och skall stanna kvar där de är.

CeciliaW skrev:
Det finns ju enormt många trådar på Senior, Äldre ungdom och även på ungdom som handlar om sex. Samtidigt finns det många bukefalos-användare som är barn fortfarande. Är det bara jag som tycker att det här inte går ihop? Är det så lämpligt att ha trådar om avancerat sex till höger och vänster på ett forum vars huvudsakliga ämne är häst - som många yngre tjejer och killar intresseras av?

Bara jag som gjort den här reflektionen? Hur tänker Admin och moderatorer?

De på Senior har jag inte reagerat över så mycket de är inte så många trots allt, och sex är väl ändå någon som man måste få diksutera både alvarligt och även på ett skämtsamt sätt.

Däremot på ÄU anser jag att de är väl många, kanske moderatorn där borde göra som moderatorn på S låsa dem eftersom de finns tråd redan av samma karaktär (inte så att moderator på S gjort det i just sextrådar men i många andra ämnen, det är mycket låsningar nuförtiden).

Håller med. Och dessutom för de som vill diskutera sex finns väl massor av såna sidor med alla konstens böjelser. Mig står det då upp över öronen.

Under just Snackforumen tycker jag att man bör kunna ta upp det mesta så länge man följer de regler som finns för forumet.

Sedan tycker jag att alla användare skall tänka till lite innan de skriver, oavsett vad det gäller. Framförallt bör man göra detta innan man skriver på Ungdom och kanske även Äldre ungdom.

En del av det som skrivs på Snackforumen tycker jag passar betydligt bättre på Chatten eller på något annat forum med lite annan inriktning, ex.vis kontaktförmedlingssiter.

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att kolla upp Snackforumen så mycket den senaste tiden, men jag har en känsla av att det är rätt många kontakt/flams/sex-trådar.

Diskutera gärna dessa saker på Chatten så länge det håller sig på en rimlig nivå.

Jag skall ta ett snack med Moderatorerna om vi kanske skall ta och skärpa nivån några snäpp på Snackforumen.

Men man kan inte lägga över allt på chatten, innan den blivit bättre :(
Nu är jag inte alls datorkunnig, så jag vet inte vad det är som är "fel". Men både mitt, och andras, internet strejkar en del när man är inne i chatten.
Och då är mitt bredband inte är det sämsta man kan ha, jag vill inte veta hur det är för dem som har ännu sämre bredband, eller kanske till och med modem.

Jag gissar att ÄU sk natttrådar är en av de som räknas till "flamstrådar"? Det snackas om allt och inget där, men det är väl det de forumen är till för också?

Sen sexfrågorna, de kommer ju upp för att någon vill veta svaret? Jag tror att många frågor kommer från yngre, 14 och uppåt kanske, som inte debuterat eller precis har gjort det, det är väl naturligt att man har många frågor då? Alla vågar inte fråga sina föräldrar eller vänner, då är det väl bra att buke finns?
Visst, det kan bli en del trams i vissa trådar, men då jag anser att sex inte borde tas för allvarligt (som många nydebuterade gör) tycker jag inte detta gör något, utan kanske hjälper personen ifråga istället. (Dock ska man ju hålla sig till ämnet i hela tråden)

När man sen debuterar inom mer "avancerade" saker inom sex, då är de väl ännu mer naturligt att man vill ta reda saker som kan hända, vad man ska tänka på, vad man absolut inte ska göra osv osv. Ska dessa förbjudas för att en del föräldrar inte tar sitt ansvar och håller koll på vad ungarna sitter och läser?
Än en gång, det finns rekomnderade åldersgränser på forumen, kan inte föräldrarna hålla koll på vad ungarna gör, så bryr de sig säkerligen inte om att de läser sånt heller.

Snickaren på spiders loggin!

Nu börjas det igen, överallt vill folk förbjuda saker, till slut kommer vi ha ett total kontrollerat samhälle där man måste ringa statsministern för att få lov o klippa gräsmattan..

Vill ungdomarna kolla porr så finns det bättre sidor och det vet dom ochså, nu är ja inte så enormt hästintresserad men dom flesta forum blir bättre när man tillåter lite lösare gränser ang vad man får snacka om!

Spider84 skrev:
Snickaren på spiders loggin!

Nu börjas det igen, överallt vill folk förbjuda saker, till slut kommer vi ha ett total kontrollerat samhälle där man måste ringa statsministern för att få lov o klippa gräsmattan..

Vill ungdomarna kolla porr så finns det bättre sidor och det vet dom ochså, nu är ja inte så enormt hästintresserad men dom flesta forum blir bättre när man tillåter lite lösare gränser ang vad man får snacka om!
Va gör du här om du inte är så hästintresserad

Varför måste man vara hästintresserad för att vara här?

Jag håller med dig!

När det börjar skrikas att man är k*t och att man sugit k*k och liknande så tycker jag det börjar bli lite väl grovt, åtminstone för mig.

Varför ska det hymlas så med sex? Sex ÄR skönt, sex ÄR kul å ungdommar behöver snacka om d. Känns som om vissa vill "kväva" detta och återigen göra sex och onani till något tabubelagt som man inte pratar om. Varför? Varför Varför?
Vad gör det om ungar läser om sex? Det är knappast nån nyhet för dom..

Jag känner också att det börjar bli allt för mycket sextrådar på snack. Visst, sex är något helt naturligt och man ska inte behöva hymla om det men det har börjat blivit för "avancerade trådar" för att jag ska tycka att det är okej. Och visst, det är bra att de yngre får chans att fråga, men det som många av trådarna tar upp är inte direkt några nybörjarsaker...

Sedan får jag det intrycket av många av trådarna att sex, det har man med vem som helst, det är bara att byta när man känner sig trött på någon. Många verkar också vara av den åsikten att har man pojk/flickvän så är det ju självklart att man har sex med varandra. Språket som används är inte heller det mest vårdade. Därför kanske det är dags att tänka på det gamla ordspråket; barn gör inte som du säger, barn gör som du gör... I alla fall om man vill att de yngre som faktiskt finns här på forumet och läser trådarna ska få ett någorlunda sunt förhållningssätt till sex.

Om jag inte kommer ihåg helt fel så startade väl några bukefalister som ville prata mer om sex ett eget forum? Varför inte hänvisa de som vill prata om lite mer avancerade saker dit? Så kan det få vara en lite mer "oskyldig" nivå här på Bukefalos. För Bukefalos är trots allt ett forum för hästintresserade och snackforumen är (vad jag förstått), till för att man ska kunna prata om lite allt möjligt med likasinnade (hästintresserade), inte vara en sexguide...

/Sara

saen skrev:
Jag känner också att det börjar bli allt för mycket sextrådar på snack. Visst, sex är något helt naturligt och man ska inte behöva hymla om det men det har börjat blivit för "avancerade trådar" för att jag ska tycka att det är okej. Och visst, det är bra att de yngre får chans att fråga, men det som många av trådarna tar upp är inte direkt några nybörjarsaker...

Sedan får jag det intrycket av många av trådarna att sex, det har man med vem som helst, det är bara att byta när man känner sig trött på någon. Många verkar också vara av den åsikten att har man pojk/flickvän så är det ju självklart att man har sex med varandra. Språket som används är inte heller det mest vårdade. Därför kanske det är dags att tänka på det gamla ordspråket; barn gör inte som du säger, barn gör som du gör... I alla fall om man vill att de yngre som faktiskt finns här på forumet och läser trådarna ska få ett någorlunda sunt förhållningssätt till sex.

Om jag inte kommer ihåg helt fel så startade väl några bukefalister som ville prata mer om sex ett eget forum? Varför inte hänvisa de som vill prata om lite mer avancerade saker dit? Så kan det få vara en lite mer "oskyldig" nivå här på Bukefalos. För Bukefalos är trots allt ett forum för hästintresserade och snackforumen är (vad jag förstått), till för att man ska kunna prata om lite allt möjligt med likasinnade (hästintresserade), inte vara en sexguide...

/Sara

Tack, jag trodde också att även om man kan diskutera andra saker så är det en hästsight.

saen skrev:
För Bukefalos är trots allt ett forum för hästintresserade och snackforumen är (vad jag förstått), till för att man ska kunna prata om lite allt möjligt med likasinnade (hästintresserade), inte vara en sexguide...

/Sara

:bow: :bow:

Liknande trådar

Bukefalos Jag postade ett nästan identiskt inlägg i en tråd tidigare men tänkte att det nog förtjänade en egen tråd. Det kan finnas fler sätt som...
Svar
0
· Visningar
709
Senast: Gunnar
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 344
Senast: MiniLi
·
Bukefalos Bra med information, men vad jag efterlyser är regler kring banning och hur PM "boxarna" hanteras. Får användarna en varning först...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 925
Senast: chrysler
·
Bukefalos Borde det inte finnas ett till forum och borde inte ålders rekommendationerna vara: Ungdom - upp till 15 För det är ju inte många...
2
Svar
23
· Visningar
2 135
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar