Många hästar dräcktiga??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare raggarn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 991
Status
Stängd för vidare inlägg.

raggarn

Trådstartare
Hej.
är det många som har dräcktiga ston som gått över 90 dar??
Mitt sto har gått 106 dagar.
Är det många som e beräknade att föla i maj som mitt sto?
Mitt sto e så nöjd med att vara dräcktig men ser tyverr ut att kunna föla nu hon e rund som en boll.

Sv: Många hästar dräcktiga??

Mitt sto beräknas föla i slutet av april och man ser inte att hon är dräktig.. man brukar ju inte se det förrens vid 7 månader då fölet börjar att växa=)

Mitt sto är också dräktig, är på dyng 140 idag:bump:
Hon är rund hon med...fasst det brukar hon vara, dock inte på detta viset....
;)

Mitt sto som är dräktig för fösta gången beräknas föla i mars och mycket rund och fin. Det ska bli så spännande till våren!

Mitt sto är beräknad 11 månader den 18 april. Nu är hon i femte månaden. Exakt hur många dagar har jag inte koll på men vid drygt 100 dygn så kollade vi UL sista gången.

Hon har börjat lägga ut lite i ljumskarna. Detta är tredje fölet och jag tycker nog att hon har blivit lite fortare tjock. Hon rids fortfarande så hon hålls i hyfsat trim.

Vårat ena sto har gått drygt 150 dagar. Det andra har gått drygt 90 dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 014
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 085
Avel Hej, tänkte betäcka mitt sto nu i vår. Hon är född 2006 och är efter Camaro M - Helwan. Hon har aldrig haft föl tidigare ,men tog sig på...
Svar
3
· Visningar
1 227
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka