T

TurboDevil

Nu ä'r det såhär att min tuffs till häst har så lång man och jag är trött på den. Det finns en man som jag allyid varit impad av och det är hingsten baloubets man. Vill verkligen att han ska ha sån "frilla" hehe. Hur får man till den egentligen? Sådär välsvallande när man galopperar osv? Har en bild för all som kanske inte sett http://www.worldcupmilano2004.com/Upload/image/FTO_11.jpg

Så alla frisyrfixare hur gör man? :confused:

Sv: Man

Om du ska få till det så där fint så behöver framförallt manen vara tunn!!! och såå mycket pälsglans, så kanske man kan närma sig....
Var försiktig med pälsglansen, så att hästen inte får i ögonen, det kan irritera...:)

Häls Embla, vars hästar inte har sån tunn, fin man...

Kan nog tunna ut den så pass mycket...förhoppningsvis. Just nu ser mitt halvblod ut som ett litet troll och nu är det dax för förändring=)
Japp ska vara försiktig med det så noga är det ju inte hehe

EmblaAsk skrev:
Funderade vidare, plattång kankse??? då blir ju håret sådär platt och glansigt....;) ;) ;)
Haha prova du det vi väntar spänt på resultatsrapport! ha det :banana:

Tror inte manen behöver vara så tunn, tvärtom lite tjock för att den ska ha tyngd nog att ligga så fint. Däremot tror jag det handlar om hårkvalite, det krävs rakt hår med tunna hårstrån för att det ska bli sådär. Vissa har det, andra inte, precis som hos oss.
Plattång kanske funkar:)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Verdandi
·
Övr. Hund Inspirerad av tråden på "gnägg" där man kan läsa om Fotstöd - Stigbyglar Huvudselen - Grimma Rånarhästar - Flughuva osv. Vad har...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
17 951
Senast: paradox
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 123
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar