Hört från okunniga, Hund edition.

Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

En "Dog trainer" som anser sig som verklig expert (I Georgia, so what do we expect?;)) visste uppenbarligen inte att rottisar "kom" med svans da hon mycket allvarligt ifragasatte vilka raser min hade nar hon forst kom till mig. Inte forran jag drog hela historien om "olagligt i stora delar av Europa 'to dock tails'" la hon ner tjatet om att det maste vara en blandis. lol
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

kl

Satt på en middagsbjudning där en i sällskapet frågade mig (eftersom jag hade min hund med mig) om det var sant att anledningen till att hundar sprang snett var på grund av att de bara har en lunga. Det blev ett hett samtalsämne med djupa diskussioner om hundar verkligen bara hade en lunga, och om det i så fall var anledningen till att de ofta springer i "sluta".
Jag hade så roligt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen!

Har en Eurasier och har precis som bollen__ fått höra att jag har en chow chow, en björn eller om det är en sån där östsibirisk räv, kanske?
Eller kanske det är "en sån där farlig", då någon tyckte att han såg ut som en schäfer.

Stog och försökte få 6 månaders-valpen att gå balansgång på en bräda då ett pensionärspar går förbi. "Ja, han är inte så gammal!" säger jag menande när han inte vill gå upp och herren svarar "Ja, han är nog för gammal! Det är inte så lätt då." och tittar förstående och medlidande på min hund.
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Den här är allt från varg till blandras till polishund :D

En helt vanlig grå schäfer av brukstyp:
538726_439057489513552_306198814_n.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Polishund var väl ingen dum gissning? ;)

Annars vet väl alla att schäfrar är bruna med svart rygg?:p
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Hahaha ... Jag fick haromdagen veta att man absolut inte kan ge hundar ratt kott eller nagon form av blod. De kommer da att krava mer sa de blir superaggresiva och hoppar pa allt som ror sig, inklusive sina agare.:p Till och med kokt kott ar "questionable".
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Ops!
Tur du sa det....ska genast sluta ge vår Dvärgschnauzer färskfoder och köttrester innan han sliter oss i stycken :nailbiting:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Haha, min valp skulle bli aggressiv för att hon inte fick hälsa. Dessutom var mina båfa magsjuka, mannen vi möttr hade sällskap av en tik med små valpar hemma. Bra att riskera att bli smittad då (vilket jag också påpekade).
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*kl*
har whippet och får alltid höra:
"får den ingen mat eller?" samt "åh det är ju en greyhound!"
Till och med ett par whippetägare har trott att min whippa är en ung greyhound och så stor är hon då banne mig inte ;)

Bäst var det ju när vi hade två ett tag och Tibban (eftersom hon var lite större) automatiskt var mamma till tre år äldre Scully i folks ögon...
Uppenbarligen var det också konstigt att en grå hund fått en vit valp O_o:D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag hade med min hund i butiken där jag jobbar och det kommer ett barn och vill klappa henne. Min hund blir glad över uppmärksamheten och lägger sig snällt på sidan för att bli klappad och då utbrister mamman: Åh är det en såndär ridgeback?
Jag: Nej.. det är en boxer
mamman: Jaha? Och ändå har den en såndär virvel på sidan?
...

Ser ni ridgen där, strax ovanför överarmen? :D
dsc_0078.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Harom dagen larde jag mig att dobies staende oron inte alls ar for de ar kuperade. De ar sadana, helt naturligt.. och hangande oron ar onaturligt. Sa vet vi det med.
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Men jösses vilken härlig bild! Superfin boxer <3

*kl*
I somras var mina föräldrar nere i Falkenberg i två veckor för att ta hand om farmor. Självklart fick hunden följa med och gotta sig i stugan! Efter två veckor i en liten stuga med tillhörande liten uteplats så kände sig Tintin (boxertik, 8 år) mycket hemmastadd och ligger för det mesta fastbunden utanför stugan.
När min farbror och faster sedan kom till stugan för att "lösa av" mamma och pappa så hade de med sig sin mycket ranghöga collietik. Innan mamma över huvud taget har hunnit reagera så har min faster släppt hunden..
Problemet är att Tintin också är ranghög. De befinner sig dessutom inte på neutralt område och de har ALDRIG träffats förr. Som om inte detta vore nog har Tintin dessutom svårt för okända hundar som rusar mot henne som bulldozers.. av förklarliga skäl.
Allt detta resulterar i att en mycket yrvaken och chockad Tintin blir väldigt upprörd och ryter ifrån på skarpen. Det där med att dundra in i hennes personliga utrymme är inget som uppskattas om man säger så. Att Tintin inte accepterar henne omgående gör då även den andra hunden upprörd och de ryker ihop i ett vilt gläfsande, men de biter inte varandra!
Efter att hundarna särats på, vilket gick snabbt, så börjar min faster fullkomligen gorma på min mamma och pappa..
Tydligen så är Tintin en livsfarlig hund som borde avlivas. "Tänk om det är ett barn nästa gång"...
Enligt henne har det minsann aaaaalltid gått utmärkt att göra sådär. Det SKA minsann gå att släppa hundar så utan problem! Klart att alla hundar ska älska varandra.. :banghead:
Jag skulle våga klassa henne som smått okunnig....
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Sa tejpningen I flera veckor ar med andra ord helt ovesatlig efter op?
Intressant.

Daremot tror jag fullt och fast att oronen och svans ser annorlunda ut har, dar "alla" hundar kuperas eftersom sa manga felaktigheter faktiskt kan doljas I och med op.

Chew ar ju dessutom Rottis allt for ofta. For de ser ju ut sa. Och finns I red n tan. Med vitt brost.
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Enligt henne har det minsann aaaaalltid gått utmärkt att göra sådär. Det SKA minsann gå att släppa hundar så utan problem! Klart att alla hundar ska älska varandra.. :banghead:
Jag skulle våga klassa henne som smått okunnig....

Ja men som sagt det vet ju alla hunkunniga att lösa hundar slåss inte :banghead:

Har alla dessa människor sjukt snälla hundar som man kan släppa ihop med vemsomelst, varsomhelst?
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

KL

- Titta, vilken fin tax!

.. när jag stod med en kompis dvärgpinscher på tunnelbanan :D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*KL*

Rottisen vi hade blev kallad labrador av en gammal tant, när han var valp.
Staffehanen har vi fått frågan om han är en mastiff-valp. När staffetiken var valp fick vi även frågan om han var mamma till henne. Öhm, jovisst. Hur man nu kunde missa att han är hane. :D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Hahaha ... Jag fick haromdagen veta att man absolut inte kan ge hundar ratt kott eller nagon form av blod. De kommer da att krava mer sa de blir superaggresiva och hoppar pa allt som ror sig, inklusive sina agare.:p Till och med kokt kott ar "questionable".

:D Haha, det påminner om något som jag läste här på Buke. Det var en tråd som handlade om en hund som bitit en katt så att blodvite uppstod. En person i tråden skrev att en hund som fått smak på blod kommer fortsätta att döda..

:laugh:
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp