Sv: Hört från okunniga, Hund edition.
Men jösses vilken härlig bild! Superfin boxer
*kl*
I somras var mina föräldrar nere i Falkenberg i två veckor för att ta hand om farmor. Självklart fick hunden följa med och gotta sig i stugan! Efter två veckor i en liten stuga med tillhörande liten uteplats så kände sig Tintin (boxertik, 8 år) mycket hemmastadd och ligger för det mesta fastbunden utanför stugan.
När min farbror och faster sedan kom till stugan för att "lösa av" mamma och pappa så hade de med sig sin mycket ranghöga collietik. Innan mamma över huvud taget har hunnit reagera så har min faster släppt hunden..
Problemet är att Tintin också är ranghög. De befinner sig dessutom inte på neutralt område och de har ALDRIG träffats förr. Som om inte detta vore nog har Tintin dessutom svårt för okända hundar som rusar mot henne som bulldozers.. av förklarliga skäl.
Allt detta resulterar i att en mycket yrvaken och chockad Tintin blir väldigt upprörd och ryter ifrån på skarpen. Det där med att dundra in i hennes personliga utrymme är inget som uppskattas om man säger så. Att Tintin inte accepterar henne omgående gör då även den andra hunden upprörd och de ryker ihop i ett vilt gläfsande, men de biter inte varandra!
Efter att hundarna särats på, vilket gick snabbt, så börjar min faster fullkomligen gorma på min mamma och pappa..
Tydligen så är Tintin en livsfarlig hund som borde avlivas. "Tänk om det är ett barn nästa gång"...
Enligt henne har det minsann aaaaalltid gått utmärkt att göra sådär. Det SKA minsann gå att släppa hundar så utan problem! Klart att alla hundar ska älska varandra..
Jag skulle våga klassa henne som smått okunnig....