Hört från okunniga, Hund edition.

Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

KL

Ännu en "valp". Den gråa nosen verkar inte hjälpa?

946895_10151530394811984_1521262679_n.jpg

Nä, det där är ju en björnunge!
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Hjälp så söt! :nailbiting:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Kl
Antagligen förare med sin första hund på draghundskurs. -"Kan hundarna hälsa?" Nej min hund är ganska aggressiv så vill inte riskera att han slåss, måste ha tiden på vår sida om han ska umgås med andra hundar... Föraren släpper ändå fram sin hund och min hund svara med ordentligt utfall så jag håvar in honom och säger till honom att lägga sig bakom mig. Varav den andra föraren läxar upp mig och talar om att det hela är mitt fel som tog tillbaka min hund för släpper man bara kopplen så slåss dem aldrig :banghead:

Jag bara nicka och gick därifrån med vetskapen om att min hund bara ett par helger tidigare plockat en annan hanne, lös, utan närvarande förare, i jaktskogen ett par helger innan.

Håller helt med att det ofta blir värre om hundarna sitter i koppel men tyvärr är de inte alltid bästa lösningen att släppa kopplena och hoppas på det bästa :meh:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Kl
Antagligen förare med sin första hund på draghundskurs. -"Kan hundarna hälsa?" Nej min hund är ganska aggressiv så vill inte riskera att han slåss, måste ha tiden på vår sida om han ska umgås med andra hundar... Föraren släpper ändå fram sin hund och min hund svara med ordentligt utfall så jag håvar in honom och säger till honom att lägga sig bakom mig. Varav den andra föraren läxar upp mig och talar om att det hela är mitt fel som tog tillbaka min hund för släpper man bara kopplen så slåss dem aldrig :banghead:

Jag bara nicka och gick därifrån med vetskapen om att min hund bara ett par helger tidigare plockat en annan hanne, lös, utan närvarande förare, i jaktskogen ett par helger innan.

Håller helt med att det ofta blir värre om hundarna sitter i koppel men tyvärr är de inte alltid bästa lösningen att släppa kopplena och hoppas på det bästa :meh:

Det hade varit jättebra om den människan hade talat om det för min förra tik som slogs för glatta livet när hon löpte om en annan tik så mycket som tittade på henne.. Kopplad eller ej..

Visst brukar koppel förstärka, men långt ifrån alla hundar blir snälla små ulltottar om man bara släpper kopplen. Min kastrerade pojk t ex är världens snällaste, men gillar inte påflugna hundar, särskilt inte unghundar. De ska veta hut och uppföra sej och låta honom lukta och kontrollera först!

Mvh Domino_s
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Ni kan ju tänka er kommentarerna på den här då:

2360105669_6a938eb341_z.jpg


Är det en...varg?
En katt?
Blir den varulv vid midnatt?
Åh, en sån gammaldags och rakryggad schäfer. Den måste du ta valpar på.
Är det en...hoffe? (Sagt av tveksam hoffeägare)
Den där måste vara en blandning av en schäfer och.....(och en annan schäfer, brukar jag fylla i.)
Det där är ingen schäfer, flicka lilla. Kennel säger du, haha, vad de har lurat dig.

Men vi får många fina kommentarer också, mest såna. Många killar och gubbar får något blankt i ögat och en pappa satte sig på huk bredvid sitt barn och sa att; en så där hund, precis en sån, har pappa alltid velat ha!
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Ni kan ju tänka er kommentarerna på den här då:

2360105669_6a938eb341_z.jpg


Är det en...varg?
En katt?
Blir den varulv vid midnatt?
Åh, en sån gammaldags och rakryggad schäfer. Den måste du ta valpar på.
Är det en...hoffe? (Sagt av tveksam hoffeägare)
Den där måste vara en blandning av en schäfer och.....(och en annan schäfer, brukar jag fylla i.)
Det där är ingen schäfer, flicka lilla. Kennel säger du, haha, vad de har lurat dig.

Men vi får många fina kommentarer också, mest såna. Många killar och gubbar får något blankt i ögat och en pappa satte sig på huk bredvid sitt barn och sa att; en så där hund, precis en sån, har pappa alltid velat ha!

´Jag håller med de där "gubbarna".....Otroligt vacker!! :love:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jättefin! :love:

Det där med att folk absolut ska släppa fram sin hund fast man säger nej 648 gånger har jag varit med om också. Var ute och gick med schäfern vi hade hemma då, mötte ett äldre par med något litet och långhårigt som absolut tyckte att hundarna måste hälsa. Att min hund var typ tre gånger så stor som deras bekom dem inte.

Jag sade nej men de gav sig inte, till slut tröttnade jag och sade att de ska inte hälsa, min hund har inte ätit än och han är hungrig. Då tog de sin hund under armen och drog iväg :D
Konstigt nog ville ingen hälsa på våran hund sedan :p

Vi hade jämthund när jag var liten som alla trodde var en varg, visserligen var hon grå men inte speciellt stor.
Dessutom har jag aldrig sett en varg med ringlad svans.
 
Senast ändrad:
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

kom på en till!

På lokaltidningens hemsida var det något stolpskott som hade tagit ett kort på att hon sett en VARG någonstans i området och skickat in till tidningen, hur kunnig den journalist som sen publicerade artikeln kan ha varit vet jag inte, knappast särskilt för var väldigt tydligt att det var en Jämthund!

hittade artikeln! Bäst är kommentaren av "Vargexperten"
 
Senast ändrad:
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag fick hora att jag hade "en sandara Labradorr" och gubben tyckte hon var fin och sa snall dar hon lag vid mina fotter.
"Nej," svarade jag, "Det ar en Rottweiler."
"Nehej!" sa gubben tvarsakert, "Det kan det inte vara. Grabben hade en Labradorr nar han var tonaring och den sag ut precis sa dar. Hade det varit en Rockwilder hade den inte kommit innanfor dorren. De ar ju farliga och bits."
"Eh ... okay" svarade jag och tankte att det var en smart son du har.:p

Jag far ocksa ofta hora att hon inte kan vara en Rottweiler, och absolut inte en registrerad "riktig" rottis da hon har svans och ar ALDELES for liten. Med det menar de smal, tror jag.

10751455995_fc9848c772.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Visade mamma bilden på din schäfer med orden "Kolla vilken fin schäfer!". "Ja, men det måste vara en blandning!" är det första hon säger! :D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Hehe, känner vi varandra? Jag har fått den frågan mååånga gånger när jag var ute med min Borzoi. Som var mycket söt, mycket stor och som saknade alla former av getdrag.

En gång när vi var ute och knallade runt i Visby fick jag frågan om han hade anorexi (paret var helt allvarliga). Man vet liksom inte vad man ska svara.
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Det där är nog den absolut vackraste jag sett :) Det är inte en av mina favoritraser men jag kan åtminstone se när en hund är snygg :D :love:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag är inte särskilt förtjust i schäfrar men jisses vilken vacker hund! Även om jag trodde att det var en chodský till en början.. :o:D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Ja, det är ju inte för inte det till och med dyker upp en bild på Råda när man bildgooglar chodsky pez....:D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Far ofta hora liknande om bade min och andras:
"It looked like a Rotti but with a tail."
"But why does his tail look like that?" Varpa jag svarar att han har en typisk dobe svans men tjockare. - "But they don't have tails"
"It could have been a Jack Russel/ Aussie/ Boxer/ etc but it wasn't, it had a tail."

Undrar om folk allvarligt tror att de fods utan svans?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp