Sv: Hört från okunniga, Hund edition.
Nä, det där är ju en björnunge!
KL
Ännu en "valp". Den gråa nosen verkar inte hjälpa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Ännu en "valp". Den gråa nosen verkar inte hjälpa?
Väldigt OT men vad vacker han är
Kl
Antagligen förare med sin första hund på draghundskurs. -"Kan hundarna hälsa?" Nej min hund är ganska aggressiv så vill inte riskera att han slåss, måste ha tiden på vår sida om han ska umgås med andra hundar... Föraren släpper ändå fram sin hund och min hund svara med ordentligt utfall så jag håvar in honom och säger till honom att lägga sig bakom mig. Varav den andra föraren läxar upp mig och talar om att det hela är mitt fel som tog tillbaka min hund för släpper man bara kopplen så slåss dem aldrig
Jag bara nicka och gick därifrån med vetskapen om att min hund bara ett par helger tidigare plockat en annan hanne, lös, utan närvarande förare, i jaktskogen ett par helger innan.
Håller helt med att det ofta blir värre om hundarna sitter i koppel men tyvärr är de inte alltid bästa lösningen att släppa kopplena och hoppas på det bästa
en pappa satte sig på huk bredvid sitt barn och sa att; en så där hund, precis en sån, har pappa alltid velat ha!
Ni kan ju tänka er kommentarerna på den här då:
Är det en...varg?
En katt?
Blir den varulv vid midnatt?
Åh, en sån gammaldags och rakryggad schäfer. Den måste du ta valpar på.
Är det en...hoffe? (Sagt av tveksam hoffeägare)
Den där måste vara en blandning av en schäfer och.....(och en annan schäfer, brukar jag fylla i.)
Det där är ingen schäfer, flicka lilla. Kennel säger du, haha, vad de har lurat dig.
Men vi får många fina kommentarer också, mest såna. Många killar och gubbar får något blankt i ögat och en pappa satte sig på huk bredvid sitt barn och sa att; en så där hund, precis en sån, har pappa alltid velat ha!
Visade mamma bilden på din schäfer med orden "Kolla vilken fin schäfer!". "Ja, men det måste vara en blandning!" är det första hon säger!
Ni kan ju tänka er kommentarerna på den här då: