Hört från okunniga, Hund edition.

Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

KL

Jag får inte så mycket kommentarer eftersom här bor mest utlänningar ofta från länder där hundar anses orena eller så är de bara rädda. MEN en gång när pudeln var 2 år och hade börjat bli grå i ögonbryna och ansiktet men rätt svart för övrigt fortfarande, så var det en tjej som tog honom för en gammal pudel. Jag måste erkänna jag tog det som en komplimang just då eftersom det även betydde att hunden ifråga betedde sig lugnt och moget för stunden. Vilket han annars verkligen INTE var!

Samma hund har tagits för renrasig storpudel. Jag talade om för dem att visst hans mormor är storpudel men pappa är mellanpudel/cockerspaniel och det syns i ögonen och nosen är kortare och kraftigare och så är han bara 50 cm hög. -Men vår hane såg ut exakt så där sa de då!! ( Och nu några år senare så inser jag att hon kan ha haft rätt då storpudlarna blir bara högre och högre och nosarna på alla str av pudel blir bara smalare och smalare )

Sedan har min väninnas korthåriga Podenco Ibicenco blivit kallad för GET :D

En annan rolig grej är hur imponerade alla utländska tonårskillar låter på rösten när jag går förbi med min vinthund. -åh det är en sådan där snabb hund!! ( som om jag just kört förbi i en rolls royce! ):D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp