Hört från okunniga, Hund edition.

Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag har numera slopat hundägandet och skaffat mig ett äkta virvelmarsvin...som älskar morötter. Han är tveklöst både klokare, mer lättlärd och mindre skällig än de två hundarna jag tidigare presenterat. Håller mig till marsvin i fortsättningen ;)

313.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Fick kommentaren "Åh så den är en sån där utländsk hund?" när jag förklarade att mitt pälsmonter är blandning Pudel/Australien Shepard

"Nej han är från granngården här bredvid!"


2013-11-06-2031_527a991de087c356cbb0ead7.jpg

Jag hör inte till dem som normalt brukar falla i trams över söta hundar, men det där var faktiskt det gulligaste jag någonsin sett! :)
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag har numera slopat hundägandet och skaffat mig ett äkta virvelmarsvin...som älskar morötter. Han är tveklöst både klokare, mer lättlärd och mindre skällig än de två hundarna jag tidigare presenterat. Håller mig till marsvin i fortsättningen ;)

313.jpg


Haha då är mina också virvelmarsvin :D
Mina älskar också morötter :d

Jag tror nog också att virvelmarsvinen är grejen :D :love:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Ute idag med min två-åriga Welsh Springer Spanieltik, och mitt dagbarn, 5 månader gammal Engelsk Springer Spanielhane, som redan är lite högre än hon.

Kommentar från mötande joggare; "Men GUD så söta, är den svarta mamma till den röda?"
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*kl*

Skrattar högt åt några av kommentarerna.
Vi har också alltid fått höra att det är så gulligt att vår hund har valpansikte. "Ja men han är en valp, han är bara 7månader" VA!?!?!? :D

Och den klassiska, hur stor blir han?
Ja han blir inte så mycket högre men det ska på 15kg till ungefär. Då ser de flesta ut såhär: :eek: :crazy: :nailbiting:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*kl

"Vad är det där! Det där som din hund har där bak"
Jag är som ett frågetecken.
"Jamen det där under svansen"
Jag: ja... alltså det är ju skruttan.

Och det var en hundägare. Jag undrar vad hon trodde att det var.


Fö så har jag nån slags tax fast jag inbillar mig att hon är en Basset.

En gång var jag ute och cyklade med min ponny och mötte en familj som tyckte att jag hade en väldigt stor hund :D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

kl
wpid-20131012_152048.jpg


*Ser den blå tungan* AHAA det är en sån där..chow-chow!!
Eh, nä inte riktigt. Men en av de bättre gissningarna iallafall! Nu har jag förträngt men det har varit en del konstiga raser.

Och sen den med björnen som Poisonous hade fått höra, har vi också hört ett par gånger :p
Och hur stor blir han! Jämt!
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Nästa gång någon frågar hur stor han blir så svara "Han är som störst nu faktiskt men han kommer att krympa ihop några centimeter de närmaste åren så han kommer faktiskt att bli något mindre sen" ;)

Bara för att se hur dumma de verkligen är :D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Jag: ja... alltså det är ju skruttan.
Vad är "skruttan" för något? :confused:

Själv har jag fått höra att vår ena belgarvalp var en New Foundland :crazy:, Lasse Åberg har frågat vad det skulle bli av den lilla räven om den andra :D och vår vuxna belgare har kallats för BC av ett fån från England! :meh:

Alla tre Groenendael. ;)
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

När min kelpie var valp så fick vi ett par gånger höra att han var en chihuahua respektive schäfer, inte av samma person dock. Lite skillnad bara :crazy:

Annars får man höra en del knasigt från icke hundmänniskor och tyvärr även en del hundmänniskor som tyvärr sett får mycket av en viss CM :banghead:

Chihuahua eller schäfer????

DSC_2653.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Det som brukar vara under svansen på en tik ;)
Muttan vaginan. Den delen av tiken som kisset kommer ut från.
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*KL*

Detta är min färgdefekta Dobermann...
20110305-Joeyskydd1.jpg


Detta här är min mycket gamla Ungerska Vizzla... (4år på bilden)
20110319-Joeympris-1.jpg
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Han är lite blek om nosen. Har du provat solarium :confused:
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

*kl*
Det här är min KATT!
Eller blandras ( för hon hade så stora tassar!!)
En gång var hon en kanin med :D
UhadoDJ.jpg


Nu som mer vuxen är hon blandras, siberian husky, malamute eller varg!
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Du har en färgdefekt dobbis alltså?
Jag har tydligen en fet greyhound mix.. (1,5 tunn dobbis):D
 
Sv: Hört från okunniga, Hund edition.

Det är visserligen inte hund, men det kanske kan platsa här ändå. För många år sedan hade jag en iller. Den här dagen hade vi stannat för att ta en fika på resan och hade honom i koppel. En familj med några barn kom förbi och stirrade. Sen kom följande kommentar.
- mamma, mamma titta - en igelkott!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp