Man som inte vill ligga

E

Elliie

Vet inte riktigt vart jag ska lägga det här, verkar inte passa in nånstans.

Min ponny har väääldigt tjock man, så igår tänkte jag att jag skulle rycka den lite. Det gick inte så bra med en hand - har en spricka i vänster handled. Så jag klippte av manen en liten bit, för den var också väldigt lång. Det blev faktiskt rätt bra, men så tog jag en blöt svamp, "Så kanske manen lägger sig lite" tänkte jag. Inte väldigt smart, för då stack helt plötsligt en tuss ut och var dubbelt så lång som resten av manen. Jag klippte av den så den blev jämnlång, och kammade sen igenom manen. Ni tror inte att den tussen är hälften så kort som resten nu eller? Dumt nog klippte jag resten av manen så den blev jämn, och nu har pållen värsta ståndmanen. Visst, det hade inte vart så farligt om han hade passat i det, men stackarn ser för j***** ut. Snälla hjälp, hur ska jag få den att ligga?
Rycka kan jag knappast göra, den är alldeles för kort. :confused:

Sv: Man som inte vill ligga

Jaa du, det är nog bara att vänta tills manen växt ut igen. Förhoppningsvis har du blivit bra i handen då så du kan börja om från början, dvs rycka honom. Lycka till!

banda den, asså ta små toffsar och sätt snoddar längst upp, dra sedan i dom undre hårstråna... hoppas att det löser sig..

Om den inte är alltför kort så fläta. Jag brukar göra flätor som får sitta i ett par veckor när jag vill ha man att lägga sig eller lägga om den på andra sidan. Det funkar jättebra.

Har tyvärr inget råd till dej men kan glädja dej med att rubriken är för underbar :rofl: :rofl:

hahaha xD
oj, det tänkte jag inte på :o

tack för tipsen, och Nej, det tar nog ett tag innan hans man blir klippt igen ;)

Tur det är fler än jag som läser lite för snabbt och tänker på andra saker ibland!! :rofl::rofl::rofl:

Tänkte att tråden nog ligger i fel forum :angel:

Hahaha!! En till som tänkte på något helt annat när jag läste rubriken! :D

Vadå man som inte vill ligga??? Vill inte alla män ligga mer eller mindre? :rofl:

Liknande trådar

Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 788
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 807
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 503
Senast: Ajda
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 860
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka