Man blir så ledsen...

Sv: Man blir så ledsen...

:eek: Tragiskt med "samlare". De tror själva att de gör något bra, men oftast lever djuren i horribel misär :mad:

Ja, jag menar det...det var ju som inte lite hundar på den ytan, de måste ju ha legat/varit staplade i burar på varandra. Och jag som klagat på en kvinna som har 2 hundar istängda på en yta av 12 kvm, det känns lite "fånigt" när man läser sånt här :crazy:

Såg Djurpolisen i Houston igår på Animal planet.
Det var ett snarliktfall där. De var hos en "pudeluppfödare" och beslagtog samtliga djur på tomten, var bla papegojor utöver hundarna. Fick ta med sig en jättehög djur.
"uppfödaren" hävdade att alla detas djur mådde minsann bra och de hade minsann sålt djur till fina människor under årens lopp och aldrig haft några klagomål. Samtliga hundar (32)var i så dåligt skick att de fick rakas ner på bara huden för att man skulle kunna se hunden och bli av med tovorna. Flera var blinda, många hade enorma problem med tänder osv Majoriteten avlivades:cry:
Det här är nästan det värsta, för samlare upptäcks sällan innan misären har gått så långt att djuren måste avlivas - de är bortom räddning.

Vet en kattsamlare, folk i byn ansåg honom vara en excentriker och log bara åt hans samlande. Under en vinter var jag en av dem som ringde och anmälde det hela till djurskyddet då katterna i princip låg och frös ihjäl ute på trappan och runt fastigheten han bodde i. När djurskyddet kom dit fanns det 75 katter i huset och det stank. Gubben själv hade flyttat hem till en kompis och kom bara dit mellan varven för att "mata".
Samtliga katter togs omhand - antar att majoriteten avlivades. *rys*

Det är inte gulligt med excentriska människor som samlar på djur:mad:

Näääää... *gråta*

Lite off-topic kanske, men jag såg på Animal Planet en gång, på nåt program om djurpolisen. De fann en gård med 6 hästar och en drös grisar, alla i dåligt skick. Gick i sin egen avföring, inga rasthagar, ingen mat, o.s.v. En vecka senare fick de tag på ägaren och då hade en gris dött medan de väntade på att ägaren skulle höra av sig. När de sedemera beslagtog djuren så fick EN häst stanna kvar, för att de ville ge ägaren en chans att bättra sig...?! :eek: För det första, en häst mår ju inte bra av att vara ensam, och för det andra, om alla djur var i så dåligt skick så har väl ägaren visat att han inte är kapabel att ta hand om dem? Hur kan man som djurpolis lämna ett redan vanvårdat djur på en sån plats? Som jag förstod det så var de inte piskade enligt lag eller domstol att lämna hästen, men gjorde det i alla fall.

USCH USCH USCH:cry: :cry: .....
fy f*n vilka människor det finns :mad:

Stackars hundar.....tur tanten dog!!! Det värsta är att det finns många liknande ställen kvar som inte är upptäckta ännu och där djuren fortfarande lider:cry:

Usch vad hemskt! Jag fattar inte varför sådana ska ha djur, vad har de dem till egentligen? Bara för att ha?

Det avsnittet har jag missat - jag är helt Animal police freak.
Jag har sett avsnitt där dom INTE lämnat kvar en häst då den skulle blivit ensam trots att den varit helt ok i skick medans stallkompisen var halvt ihjälsvulten.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 692
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 032
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 868
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama