mammapengen??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur lång tid tog det innan ni fick eran mammapenning av försäkringskassan? jag har ju varit sjukskriven till den 19:e jan,kommer jag få vänta till den 20-26:feb för att få ut pengarna för jan??
 
Sv: mammapengen??

när föddes barnet? föddes barnet 19:onde?
du får pengarna för 21 dec -20 januari denna månad. Pengarna från 21 januari till 20 februari får du i februari.
Du ska alltså om din ansökan gått igenom få sjukepnning för allt utom en dag den 25, 26 eller 27:e (beroende på när du är född).

För mig gick det utan glapp jag fick sjukpenning fram till dagen dottern föddes och sen föräldrapenning.... kom i tid och allt!
 
Sv: mammapengen??

han föddes den 15:e och jag låg inne tills på fredagen,så igentligen så ska jag ha mammapeng från den 15:e,har ej kunnat ta mej in till försäkringskassan,ska dit imorgon. anledningen till att jag frågar är för att jag inte har någon bra erfarenhet av försäkringskassan när jag var sjukskriven,då gick jag utan pengar i ca 45dagar och kunde inte betala mina räkningar....:mad:
 
Sv: mammapengen??

Jag fick mitt barn den 3 september(-05) och fick föräldrapenningen den 27 september.

Jag har aldrig varit sjukskriven och har själv aldrig haft några direkta problem med försäkringskassan när det gäller utbetalningar, men jag är nog en av dom få som har haft tur.;) Min pappa därimot är sjukskriven och varenda månad så strular försäkringskassan med hans pengar...:devil:
 
Sv: mammapengen??

nä men nu ligger du ju i systemet så då ska det gå smidigt och utan problem :)

(vid sjukskrivning har dom lång handläggningstid jag var utan pengar i få se nu nästan 4 månader)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 449
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 793
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
444
Senast: Linda_A
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp