Mamman vs pappan

Sv: Mamman vs pappan

Måste vara fantastiskt spännande att kunna följa generna på det viset som du berättar om här :)

Hmmm med Poetic och Ceylon i stammen :eek: så får du nog leta efter en väääldigt cool hingst för att ha så stor chans som möjligt, hur är hon egentligen själv ?

Hon är fantastisk. :D Så länge hon rids eller stimuleras på nåt annat sätt varje dag, vill säga, hon behöver den mentala biten, annars blir det lite kaos i huvudet på henne. I övrigt är hon en lat fartdåre som älskar att hoppa och att springa fort, och hon är i grund och botten riktigt hyfsad på dressyr så länge man jobbar med henne och hon förstår vad man menar, annars blir hon förorättad och tjurar ihop lite, för då tycker hon att hon gör sitt bästa men om det inte räcker så kan kan hon lika gärna skita i alltihop, typ.

Nu kanske det inte precis låter som det, men det är en väldigt snäll häst, och det är främsta anledningen till att jag haft henne i tolv år (lärde känna henne som helt ohanterad treåring, och pysslade med henne dagligen ett halvår innan köp, det blev ganska markant förändring på henne på den tiden). Vi vet ganska väl var vi har varandra vid det här laget. :laugh:

Jag läste om embryotransfer att erfarenheten från varmblodiga travare som fått ett kallblodigt travarsto som bärare av fostret var att många inte blev bra då de blev lite för sävliga och coola trots att generna var helt och hållet varmblodiga travare. Lite intressant med tanke på stoets prägling av avkomman.

Sjukt intressant artikel om mulorna btw.

Liknande trådar

Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 697
Senast: Estivuz
·
Avel Nu har jag spekulerat lite.. Hur ställer ni er till avel på ston som ex är korsningar? Som aldrig är visade eller ens känd stam? Ston...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 341
Senast: syrran
·
S
Avel Hej alla! Har lite funderingar som jag hoppas att Ni duktiga avelsintresserade kan hjälpa mig att reda ut. Fallet är detta: Jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 729
Senast: Slobodan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar