Mammakläder

Sv: Mammakläder

Jag köpte en del mammakläder, men det var helt enkelt tvunget. Ca 6 par mammabyxor + toppar och linnen. Eftersom jag är ganska lång så var jag tvungen att relativt tidigt börja med mammatröjor, annars hade jag "nalle puh-mage". Minns ej riktigt när jag började med mammakläder, men i våras någon gång och William är född i slutet av juni. Det där med att byta de vanliga byxorna mot mammabyxor beror ju på hur byxorna ser ut. Är de lågt skurna kan man kanske ha dem enda tills förlossningen (om man inte går upp så mycket för övrigt), men det är mycket skönare med mammabyxor!

HM:s linnen och toppar använder jag fortfarande. På dem syns det ju inte att det är mammakläder. Det enda är att de är lite längre, men det är bara bra för mig som är lång.
 
Sv: Mammakläder

HM:s linnen och toppar använder jag fortfarande. På dem syns det ju inte att det är mammakläder. Det enda är att de är lite längre, men det är bara bra för mig som är lång.
Instämmer, jag har till och med köpt ett par t-shirts på HM:s mammaavdelning även som ickegravid, bara för att de är så lagom långa och bra. Jag förstår inte riktigt hur jag fick plats med en niomånadersmage i dem dessutom, för de sitter helt normalt på mitt nuvarande smala jag :)
 
Sv: Mammakläder

De är vääääldigt elastiska :D

Inte en chans att jag skulle komma i mina vanliga jeans nu, fastän jag bara gått upp över magen. Men det beror väl på hur högt den sitter också. Känns som att min kommer vara nere vid knäna innan bebis bestämmer sej för att det är dags att komma ut :D
 
Sv: Mammakläder

Nu kom jag förresten på anledningen till att jag slutade använda mina vanliga jeans - de kasade ner mer och mer när magen växte...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 592
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 263
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp