Mamma är i fängelse....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luff

Trådstartare
och nån annan är hos oss, svarade min lille tossige son när han svarade i telefonen i onsdags....varpå personen i andra änden snabbt la på - undra vem det var och vilka rykten som nu sprids på byn?

Ibland så blir det knasigt när vår lille herre svarar.

Jag var på konferens i Stockholm och bodde på Långholmens vandrarhem - naturligtvis hade jag berättat för barna var jag skulle bo och skojat om att nu skulle mamma bo i buren.
Lillebror tyckte det var konstigt och ville inte att jag skulle bo där, jag förklarade som jag tyckte att det inte var ett riktigt fängelse nu och trodde nog att han förstått.
Men nä.
Nån annan som var hos oss var min barnvaktande syster som lillebror aldrig kommer ihåg namnet på.
Jag asgarvade när syster förläget berättade att hon inte hunnit ta telefonen.
Och jodå - han har berättat i skolan också att mamma skulle bo i fängelset men där har storebror kunnat förklara...
 
Sv: Mamma är i fängelse....

Ha ha ha ha... den var riktigt bra. Jag kan se dig framför mig förklarandes för varenda en som skulle ha tänkats ringt och förklarat vilken rolig sak din son sa i telefonen här om dagen...

BTW, visst är Långholmen rätt coolt som konferensställe. Jag har bara varit där på dagskurs men förälskade mig djupt i fång-tavlorna av Madeleine Pyk och deras svart- vit- randiga godis! :D
 
Sv: Mamma är i fängelse....

:rofl: :rofl: :rofl:

min son fick när han var 6 år gammal den otroligt stora uppgiften att hålla ett öga på sin lillayster (ett par månader gammal) när hon satt nöjd i babysittern när jag skulle springa ut och plocka in en kruka med jord att så i - jag lämnade ytterdörren uppställd så han bara behövde sticka ut huvudet och hojta om jag behövdes, jag stog vid husknuten där alla grejjer var uppställda... tittade till rabatten (det var ju vår) brevid när jag ändå var ute... ja, jag tog mig friheten att inte vara klistrad vid den lilla i 5 minuter... när jag kommer in så pratar sonen i telefon (han har aldrig tidigare eller senare svarat i telefon) och jag hör honom säga "Jag är alldeles ensam hemma med min lillasyster som bara är en bebis" !!!! :eek: :o ... jag kastar mig in och hugger telefonluren - som tur var var det min pappa...
 
Sv: Mamma är i fängelse....

:rofl: :rofl: :rofl:

För rätt många år sedan var jag ibland barnvakt åt en liten grabb, de bodde i en lägenhet över deltidsbrandkåren och hade tvättstugan nere vid brandkårens duschar. Ialla fall så svarade raringen i telefon en efm och förklarade glatt att mamma var och tittade på brandmännen när de duschade... Hon skulle titta OM de duschade :angel: Vi hade väldigt roligt åt det ganska länge...:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 991
Senast: Elendil
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 801
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 426
Senast: kolblakkur
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 474
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp