Maloubet de pleville

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _Sanna_
  • Startdatum Startdatum
S

_Sanna_

Hej!
Jag bara undrar om det är någon som har någon erfarenhet av avkommorna till maloubet de pleville, nu är ju inte någon av avkommorna äldre än fyra år i år. Men det skulle ändå vara roligt att veta vad ni kombinerar honom med/skulle kombinera honom med. Om någon känner till eller har en avkomma, hur ser de ut extriört och hur är de tempramentsmässigt o.s.v.

Tycker det verkar vara en högintressant hingst, såvida han inte nedärver baloubets oberäkneliga temperament eller?

Sv: Maloubet de pleville

...eller helt enkelt bara vädra vad ni tycker om honom och hans stam...

Någon därute som kanske har egna erfarenheter av maloubet själv..

Diskutera på bara!!!

Stammen kan jag ju svara på, eftersom jag skrivit ihop den info som hingstägaren har (eller åtminstone hade) på sin hemsida.
Verkligen superstam, bra möderne också, mycket fullblodsinslag. Tror verkligen på att en bra avelshingst måste ha ett mycket starkt möderne med mycket prestation och det har Maloubet.

Mvh Cissi

vet inte om det bara är ett rykte men har hört att han är "ett riktigt monster"...kan dock inte svara på hur hans avkommor blir. Däremot så är han själv inte så snygg exteriört

vet inte om det bara är ett rykte men har hört att han är "ett riktigt monster"...kan dock inte svara på hur hans avkommor blir. Däremot så är han själv inte så snygg exteriört
Det är olämpligt att sprida rykten om hingstars temperament!
Man måste också vara medveten om att det är väldigt olika vad som anses vara bra temperament. En elitryttare kanske inte bryr sig om ifall hästen är en huggorm i boxen, om den hoppar höghus på tävling. Och skogsmulleryttaren vill ha en häst som är snäll att pussa på och inte bockar eller skenar i skogen - den hästen skulle förmodligen inte alls passa till tävling på högsta nivå.

Har ett stoföl e. Maoloubet de Pleville som nu börjar närma sig 3 veckors ålder!

Och så här långt är hon det socialaste o mysigaste fölunge vi haft..
Visst kan det hinna ändra sig men vi är super nöjda med henne och skulle Maloubet finnas för avel iår skulle jag inte tveka att betäcka om med honom igen.

Sätter in en bild på henne bara en dag gammal.

http://
GenoviaLJ.jpg

Vi har en Maloubet de Pleville - Cardento avkomma. Född 2006, isabell, ganska stor. Ser ut som Maloubet i typ. Han är snäll att hantera, en trevlig individ. Inte speciellt bra gångarter dock en bra gallopp och hoppar trevligt när vi löshoppar.

/Qbaby

Hej. Jag har två avkommor efter Maloubet de Pleville födda -07och jag är super nöjd. Tempramentet kan inte bli bättre snälla, nyfikna och vakna unghästar. Storleks mässigt blir "tror jag" den ena hamnar över 170cm och den andra ca 165cm. Stammen på modern är Cortez-Judex** och den andra stoet är Corland-Nimmerdor

Hej jag har ett sto f:04 efter honom och hon är väldigt skarp med en jätte snäll mamma man skall nog inte använda skarpa ston till honom

Jag rider en 4-åring efter Malte. Gjort två tävlingar (90+100 och 90+100) och varit felfri i 3 av starterna. Super ridbarhet! Väldigt okomplicerad och hade även varit lätt att rida in. Fina gångarter dessutom. Morfar ingen bra gång, mamman har jag inte koll på.

Har två egna efter honom och Krevad som morfar. En född i april och en är 1 i år. 1-åringen verkar supertrevlig änsålänge.

Har även kontakt med fler på samma ställe där 4-åringen är. 3 st 2-åringar. Löshoppar bra allihopa, en helt fantastiskt! (mamman fullblod), en 1-åring tror jag där är och ansålänge en född i år. Vet inte om det kommer fler. lla är iallafall helt super i tempramentet!

Och att han själv ska vara ett monster är enbart ett rykte!

Jag har provridit en hingst efter Maloubet ur hans första årgång, den hade allt utom tekniken (tyvärr, för jag blev helt kär i den hästen).
Kanske inte något för hobbryttaren då han var lite bockig och allmänt glad. :) Han var snäll och hantera men, var när jag träffade honom, väldigt ouppfostrad för tillfället.

Sen känner jag en f 07, hingst, som ser ut precis som sin far fast annorlunda tecken. Ska väl tillägga att mamman är väldigt lik Malte. Snäll, men väldigt hingstig redan. En fantastisk galopp och överhuvudtaget väldigt elastisk i sina rörelser. Han har löshoppat ca 30 cm och det ser väldigt lovande ut änsålänge :)

Tack så mycket alla för era svar! Som en del säger så ger ju varken baloubet eller maloubet särskilt "snygga" hästar men dom är oftast av ypperlig sportmodell. Jag skulle bra gärna vilja testa honom på ett av våra ston. Den ena är iofs väldigt skarp i huvudet så det kanske är dumt, men hon är ju min favorit men det kasnke blir oridbart då istället. Det andra stoet är helt otroligt lugn ch snäll i all hantering samt ridning. Hon är dock ganska maffig i typen så man kanske skulle kunna använda maloubet att lätta upp henne med lite, hpn är Landlord-Irco Marco. väldigt sugen att testa det till nästa år! men kul att höra att de avkommorna ni har verkar fungera bra. var lite orolig att han skulle nedärva oberäkneligheten som finns i släkten :D

/Sanna

Det är olämpligt att sprida rykten om hingstars temperament!
Man måste också vara medveten om att det är väldigt olika vad som anses vara bra temperament. En elitryttare kanske inte bryr sig om ifall hästen är en huggorm i boxen, om den hoppar höghus på tävling.
Visst är det så! På SSHS auktionen i höstas så sa speakern som auktionerade ut hästarna om en av de deltagande hästarna (som hade någon form av olat i boxen): - Hoppar dom bara som f*n så skit** jag i vad dem gör på fritiden! :rofl:

Det är ju helt rätt så sa min tränare en gång också om man nu är ute efter en tävlingshäst så skitsamma hur den ser ut eller hur den är i stallet bara den hoppar som fan med båda ändarna :D

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 991
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 102
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har under en tid använt Facebook dating och Tinder. På fb har jag bara kollat på dem som redan klickat gilla på mig och har inte...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 233
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 620
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka