Stinaelin

Trådstartare
Jag har aldrig varit i Malmö.
Funderar på att dra dit en helg snart, med man och barn (8 och 11 år gamla).
Vad ska vi göra, vad ska vi inte missa?
Vi sover nog inte över, utan en dag tåg tor från Gbg blir det nog.

Jag gillar historia, barnen gillar att bada och mannen gillar god mat.

Ytterst tacksam för tips!

Jag hade nog unnat mig en övernattning. Glöm inte heller att Köpenhamn ligger frestande nära (når tågen går igen, strejk just nu).

Barnaktiviteter finns det andra som är bättre på, men visst har väl Malmö Museer roliga saker för ungarna? Ett (långt) stenkast från Centralen. Gågatan med butiker och restauranger ligger rakt fram från Centralen sett.

Malmö muséer har en avdelning där man kan testa tekniska experiment själv och så har de en egen ubåt.

Trampbåtarna i kanalen brukar vara trevliga (om än stillsamma) om det är bra väder.

Men hade jag varit er så hade jag hoppat av tåget i Lund och gått på Kulturen (typ Skansen med massa gamla hus), tittat domkyrkan och sen gått o ätit på tex Meat.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 926
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 470
Senast: bollen__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka