Målartips för rookies

Sv: Målartips för rookies

Att måla en gillestuga är mänslighetens sätt att straffa framtiden :D

Det tar tid och jag får måla i håret, nacken, behån och över allt annars också för den deleln. Men det ser lovande ut.

Lärdom jag har dragit hittils? Inte snåla med grundfärg.

Återstår? Ett halvt varv grundfärg och sedan panellacken. Därefter kommer trappan.

Framtida planer? Lyfta in oranga textilier och retro belysning som tillsammans med den gröna heltäckningsmattan kommer att lyfa in lite av sjuttiotalet igen.

Samtida projekt. Den minimala toaletten i källaren ska färgkonverteras och plastmatta (så förbjudet i källare) ska ut!

Nästa projekt: Tvättstuga, även här ska plastmattorna ut!

Vad jag tänker på innan jag somnar: Att mitt ledord för kommande köksrenovering är StarTrek. :cool:

16 dagar efter att vi påbörjade projektet gillestuga så är nu äntligen täckpappen borttagen och möblerna inburna.

Så här såg det ut innan

p1030760_28991196.jpg

p1030759_28991485.jpg

Nu är det så här

p1030843_30710669.jpg

p1030839_30710543.jpg

Nu har vi fullt dagsljus även i källaren, innan var det väldigt mörkt.

Nej men shit vad ni är flitiga!! Gud vad fint det blev, verklgien imponerad! Vad kul att ni behöll den gröna helteckningsmattan, det hör på något vis till i en gillesstuga :laugh:

Nej men shit vad ni är flitiga!! Gud vad fint det blev, verklgien imponerad! Vad kul att ni behöll den gröna helteckningsmattan, det hör på något vis till i en gillesstuga :laugh:

Tack! Jo en grön heltäckningsmatta hör till en gillestuga. Det roliga är att väggen som egentligen är kritvit konsumerar färgen från golvet så att det ser ut som att väggen är bruten i grön.

Hade köpt en orangetaklampa att hänga över borden, men tyvärr gav den ett för orangt sken. När man stod i hallen på entreplanet så kunde det börjas fundera på om vi hade en porrklubb nere i källvaren. (Det lyste orange/rosa upp genom trappan :D)

Tack! Jo en grön heltäckningsmatta hör till en gillestuga. Det roliga är att väggen som egentligen är kritvit konsumerar färgen från golvet så att det ser ut som att väggen är bruten i grön.

Hade köpt en orangetaklampa att hänga över borden, men tyvärr gav den ett för orangt sken. När man stod i hallen på entreplanet så kunde det börjas fundera på om vi hade en porrklubb nere i källvaren. (Det lyste orange/rosa upp genom trappan :D)

:rofl:
Kan ju bli lite väl häftigt med porrklubb i källaren!
Vad ska du ha för lampa istället? Kan hålla med dig annars om att just en orangea detaljer, typ som lampan, nästan är standard i gillesstuga, lite som grön heltäckningsmatta =)

Det blev väldigt snyggt!

När man är klar så inser man att det var mödan värt och då glömmer man färgklickarna i håret och en kropp som värker av allt jobb.

Nu är även trappan klar!

Före
p1030255_23213813.jpg

Efter
p1030864_31410908.jpg

Före

trapp12_31411158.jpg

Efter

p1030861_31411226.jpg

Jag börjar mer och mer känna mig som en orookie med pensel och färg...

Kanonsnyggt! Vilken skillnad :D

Själv laddar jag inför 150+130 (källarplan) kvm omfattande husrenovering, men jag får vänta till april..

Kanonsnyggt! Vilken skillnad :D

Själv laddar jag inför 150+130 (källarplan) kvm omfattande husrenovering, men jag får vänta till april..

Tack!

Lycka till med ditt projekt! Vad spännande att få börja hugga tänderna i ett nytt projekt! Bilder är ett krav :laugh:
Vill du ha ett tips, så se till att färdigställa ett projekt och vila från renovering i några veckor innan ni går in i nästa. Det är slitsamt att renovera och att leva i det kaos som uppstår. Så det är väldigt skönt att få städa bort en del och vila lite innan man påbörjar nästa.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar