Målarböcker för vuxna

Jag tecknar mina målarmapp-bilder i ett lite större format än mappens A4, så de kommer att förminskas lite innan de trycks (man får finare linjer på så sätt). Men idag testade vi en av bilderna förminskad till A4 och VAD smått det såg ut!! Jag tyckte plötsligt detaljerna blev väldigt små, ändå tecknar jag inte SÅ pytteplottrigt som en del tecknare gör.
Hur stora är i allmänhet de målarböcker ni tycker om? Är sidorna A4? Just nu känns det som om jag skulle vilja göra en större mapp, med mått nånstans mellan A4 och A3, men det är lite sent att komma på det nu.....

Jag tecknar mina målarmapp-bilder i ett lite större format än mappens A4, så de kommer att förminskas lite innan de trycks (man får finare linjer på så sätt). Men idag testade vi en av bilderna förminskad till A4 och VAD smått det såg ut!! Jag tyckte plötsligt detaljerna blev väldigt små, ändå tecknar jag inte SÅ pytteplottrigt som en del tecknare gör.
Hur stora är i allmänhet de målarböcker ni tycker om? Är sidorna A4? Just nu känns det som om jag skulle vilja göra en större mapp, med mått nånstans mellan A4 och A3, men det är lite sent att komma på det nu.....
Du får ha några som testmålar och har åsikter :-) De flesta böcker tror jag är A4 eller mindre...

Strax över a4 eller mindre tror jag. Du får ut i butikerna och kolla och jämföra :)

Mina böcker är inte A4, dom är kvadratiska.

Jag har inte provat, men de målarböcker jag har sett i bokhandlarna har varit A4 & rätt "plåttriga" men det är väl en del av grejen, att det ska vara massor av små fält att färglägga

Jag fick en målarbok i present, "Katterapi", av min ena syster för ett tag sedan och i helgen gjorde jag slag i saken och köpte lite pennor (Sense träfärgpennor, typ blyerts fast färg) för att testa. Tänkte att det väl inte skulle vara så märkvärdigt, men är förvånande avkopplande! Boken består av kattbilder, både hämtade ur verkligheten och mer fantasifulla. Jag har testmålat på ett par bilder innan jag nu gjorde färdigt min första hela bild:
DSC_0069.jpg

Jag gillar pennorna, men hade önskat att det fanns fler nyanser. Köpte ett 50-pack lite hastigt och tyckte det såg ut som att alla var olika, men upptäckte sedan att det var minst två av varje färgnyans. :p

calm color therapy coloring av jessie lecter. vet inte hur den ser ut inuti men utsidan verkade lovande. va lite sugen på en med älvor och drakar med mera, men den får bli nästa gång.

fick boken idag. vilken besvikelse :( en del bilder går ju inte ens att måla och vissa motiv hör hemma i en målarbok för småbarn. får väl måla det jag gillar och beställa en annan :(

fick boken idag. vilken besvikelse :( en del bilder går ju inte ens att måla och vissa motiv hör hemma i en målarbok för småbarn. får väl måla det jag gillar och beställa en annan :(
Skicka tillbaka annars? Det gjorde jag med 4 målarböcker jag beställde på nätet :( så tråkigt när man blir besviken.

Jag funderar på det. Men hur funkar det med betalningen? Har betalat via klarna och pengar dras inom några dagar.
Jag betalade med klarna faktura, och på "mitt klarna" kan man skjuta upp fakturan 10 dagar utan kostnad och sen makulera företaget fakturan om den inte är betald, eller betalar tillbaka pengar om den är betald redan. Är det en faktura med fler produkter drar dom bara bort det du returnerade :) så stod det för mig, handlade mitt på adlibris. In och läs på deras villkor vad som står vid ångerrätt :)

Jag betalade med klarna faktura, och på "mitt klarna" kan man skjuta upp fakturan 10 dagar utan kostnad och sen makulera företaget fakturan om den inte är betald, eller betalar tillbaka pengar om den är betald redan. Är det en faktura med fler produkter drar dom bara bort det du returnerade :) så stod det för mig, handlade mitt på adlibris. In och läs på deras villkor vad som står vid ångerrätt :)

Hittade det nu :) måste man maila eller ringa?

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Secret Santa 2024
  • Butros eller Dyngpeter?