Målarböcker för vuxna

Jag är också helt frälst. När min mamma som ärväldigt konstnärlig berättade att hon målade målarbok så blev jag nästan rädd. Typ har hon blivit gammal så fort? Men sen hamnade jag på sjukhus några veckor och är nu sjukskriven och mest hemma så jag målar varje dag. Gillar inte tusch även om jag gör vissa linjer med fineliner 0.3. Men träpennor så jag kan skugga och blanda is da shit.
Längtar efter Lenas mapp! Annars så är Karlzon Basford och animorphia älskade. Har väldigt många böcker och vissa kommer nog vara omålade. Vill ha Animorphia i en tavelbok känner jag.
Tack så jättemycket för hjälpen med bilden. Jag kan inte. Jättetrevlig tråd detta!
Tack!!!

När du säger "tavelbok", hur menar du då? Att du vill använda bilderna i svartvitt och rama in dem som de är? Det är nämligen något jag själv funderat på, om man kunde göra något mer av bilderna, separat....

Tavelböcker finns ju några tex den hemliga trädgården och dagdrömmar och blomstermandala. Det är kartong i och bild på bara en sida. Så man kan lätt rama in dem med eller utan färg!
Kolla; http://cdon.se/böcker/karlzon,_hann...gclsrc=aw.ds&dclid=CKa25eWF68sCFZTWGAodBQgGRg

Pappret är som ett dubbelt vykort gissar jag i tjocklek. Det är ju lättare att måla om man slipper skarven i mitten på en målarbok liksom. Tycker ditt koncept och tavelböcker är outstanding även om jag målar i målarböcker också.

Senast ändrad:
Min första bok från book depository kom utan problem. Fick mail den 14e att den andra var skickad men har ännu inte fått den så mailade dem idag. Hoppas de kan skicka en ny om den nu kommit bort på posten :(

Hallo!

Tänkte jag skulle visa lite bilder. Jag är absolut nybörjare och har först nu fattat man kan blanda och "sudda" färgerna efter att en del här visat sådana bilder. Dessa här är mina första stapplande försök. Bilderna med havsmotiv är ur en bok där man målar efter nummer (om man vill man kan ju gå banans där med om man känner för det :) ). Tycker dock den är bra när jag bara vill måla utan att behöva tänka själv så att säga. Perfekt 1 timme innan jag ska gå och lägga mig tex. Mycket rogivande och perfekt för mig som har svårt att varva ner innan läggdags.

DSC_0012.JPG

En ej helt klar bild
DSC_0013.JPG

DSC_0009.JPG

DSC_0007.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0005.JPG

Åh vilken inspirerande tråd!
Jag älskar denna avkopplande hobby och jag fick bl.a. Den förtrollade skogen i julklapp. Tyvärr har jag inte riktigt fastnat för den. Vissa bilder är helt underbara, men många innehåller för mycket detaljer och småpill, vilket inte riktigt passar mig.
Däremot blev jag väldigt sugen på Amorphia efter att ha sett era vackra bilder här i tråden! :love:

I nuläget skriver jag mest ut bilder, då kan jag välja ett motiv som jag verkligen känner för och välja bort sånt som känns lite väl övermäktigt! :D
Den här lilla pojken med hund har hållit mig sällskap nu på morgonen. :)

image_zpsvi6gljon.jpeg

Jag har mina pennor i ett glas och under tiden jag målar så hamnar de på bordet för att sedan flyttas tillbaka till glaset och sedan tar det någon minut så ligger de på bordet igen :cautious: jag är helt enkelt ingen ordningsam person.

Men @minisss var har du hittat fodralen? Skulle vara bra att ha när pennorna ska förflyttas som nu när jag snart ska ner till stugan 45 mil bort.

Jag har mina pennor i ett glas och under tiden jag målar så hamnar de på bordet för att sedan flyttas tillbaka till glaset och sedan tar det någon minut så ligger de på bordet igen :cautious: jag är helt enkelt ingen ordningsam person.

Men @minisss var har du hittat fodralen? Skulle vara bra att ha när pennorna ska förflyttas som nu när jag snart ska ner till stugan 45 mil bort.

ebay :)

Jag köpte så klart en målarbok/målartidning nu när jag var utomlands :o Blandade bilder och de verkar komma ut lite då och då. Om det hade funnits här hade jag lätt prenumererat.

Jag köpte så klart en målarbok/målartidning nu när jag var utomlands :o Blandade bilder och de verkar komma ut lite då och då. Om det hade funnits här hade jag lätt prenumererat.
Välsorterade tidningsställ på affärerna verkar ha nån typ av månadstidning med mandala bilder har jag sett :) Inte bläddrat i dom så mycket själv men sett det iaf :)

Välsorterade tidningsställ på affärerna verkar ha nån typ av månadstidning med mandala bilder har jag sett :) Inte bläddrat i dom så mycket själv men sett det iaf :)

Aha är väl bara min affär som har taskigt utbud som vanligt. Ska kika om jag hittar även om jag föredrar när det är lite mer blandade bilder som den jag hittade :) Men alltid kul med variation. Kan dock tänka mig att den är dyr här hemma dock. Den som jag köpte kostade 3 euro - så väldigt överkomligt pris!

Aha är väl bara min affär som har taskigt utbud som vanligt. Ska kika om jag hittar även om jag fördrar när det är lite mer blandat.
Ja jag har inte fastnat i dom men bara bläddrat i någon. Verkar komma ny varje månad så har man tur blir det mer blandat mönster i nån :) jag har sett dom på Ica (både maxi å kvantum ) och pressbyrån.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar