Målarböcker för vuxna

Japp! När en linje ska fortsätta men inte gör det, dåliga tryck, kantiga linjer som borde vara mjuka.
Jag gillar inte när känslan inte finns där, jag har några målarböcker jag trodde skulle vara bra men som brister där.
Välgjort är viktigt! Jag ogillar också skarpa skuggor och styrning av sådant.

9781574219722.jpg

Den här kom idag. Precis vad jag behövde, den är peppad med positivt tänkande :D
Ska strax överge buke :nailbiting: för att påbörja min andra sida i den :D

3 hade kommit. Och funderar på att skicka tillbaka alla :banghead: Alice nightmare in wonderland : helt kass! Bilderna har knappt nån yta att färglägga utan är mest svarta. Tangled things To color: för barnsliga motiv enligt mig, vissa fina men de mesta passar inte mig.
En sjelden fugl: snäppet bättre men gillar inte bilderna alls. Barnsligt ritat eller vad jag ska säga. Ska försöka ta lite invändiga kort senare.

3 hade kommit. Och funderar på att skicka tillbaka alla :banghead: Alice nightmare in wonderland : helt kass! Bilderna har knappt nån yta att färglägga utan är mest svarta. Tangled things To color: för barnsliga motiv enligt mig, vissa fina men de mesta passar inte mig.
En sjelden fugl: snäppet bättre men gillar inte bilderna alls. Barnsligt ritat eller vad jag ska säga. Ska försöka ta lite invändiga kort senare.
Vad tråkigt att få bli besviken.
Tangled things vill jag ha jag är väldigt barnslig, tycker den verkar jättesöt. Vad jag har sett av dom andra två så håller jag verkligen med. En sjelden fugl tycker jag har fruktansvärt fula bilder. Men många verkar gilla den.

Nu har jag fått hem min sista målarbok från senaste beställningsomgången (och därmed är det köpstopp som gäller nu, tills minst en är färdigmålad). Och jag känner bara ett enda stort "oooh" över den. Det är kända hästmålningar som gjorts om i målarboksvariant, så man kan färglägga dom själv. Det ska bli riktigt kul att sätta sig med den, men det får vänta tills jag fått hem fler pennor.
Det enda jag är besviken över är att det på stället där jag köpte den stod att det var 176 sidor, medan den i verkligheten har 30. Men det problemet är löst :)

s42693.jpg

eftersom jag inte hittar någon som inte är tillräckligt oplottrig så har jag letat fram den finaste målarboken jag hade när jag var liten. lady lovely locks. den får duga tills vidare. väntar med spänning på att lenas bok ska komma ut
Hjälp!! Tänk om alla AVSKYR den?!? Jag har enorm prestationsångest just nu! :nailbiting:

Å andra sidan har jag inte haft så roligt på evigheter som jag har nu, när jag tecknar de här målarmapp-bilderna!!! Jag skulle kunna sluta med allt annat jobb och BARA teckna dessa i all evighet! Så, vad som än händer och vad köparna än tycker om den ... har jag i alla fall ritat rakt från hjärtat och älskat varje streck! :heart

Hjälp!! Tänk om alla AVSKYR den?!? Jag har enorm prestationsångest just nu! :nailbiting:

Å andra sidan har jag inte haft så roligt på evigheter som jag har nu, när jag tecknar de här målarmapp-bilderna!!! Jag skulle kunna sluta med allt annat jobb och BARA teckna dessa i all evighet! Så, vad som än händer och vad köparna än tycker om den ... har jag i alla fall ritat rakt från hjärtat och älskat varje streck! :heart

Med tanke på hur underbart duktig du är så är jag fullständigt övertygad om att alla köpare kommer lägga märke till just det, att du älskat varje streck. Precis därför kommer köparna också att älska bilderna, så någon prestationsångest behöver du verkligen inte. Måla det du älskar och fortsätt njuta av ditt arbete så kommer allt bli tokbra :)

Det är nog inte ens möjligt :) har väntat på något sånt här ända sen jag var liten. Håller med Red_Chili

Jag har kommit på ett problem... Jag behöver fler pennor. Många fler... :angel:
Det behovet verkar aldrig lägga sig.

Inte en risk!!

Synd bara att det nu blivit prestationsångest även över detta. Jag är ingen talang i färgval eller måleri överhuvudtaget så efter att ha råkat titta in i denna tråd blev måleriet för prestationsinriktat.
Får hitta nåt annat att koppla av med :)

Synd bara att det nu blivit prestationsångest även över detta. Jag är ingen talang i färgval eller måleri överhuvudtaget så efter att ha råkat titta in i denna tråd blev måleriet för prestationsinriktat.
Vad tråkigt att du känner så :( verkligen jättetråkigt faktiskt för det är verkligen avkopplande med målarböckerna.

Nejjjj!!! Att JAG känner prestationsångest beror ju bara på att jag ska ge ut en egen bok/mapp som jag hoppas ska bli omtyckt. Annars säljer den inte..... Skulle jag själv färglägga skulle jag enbart se det som avkoppling, den där sortens meditativa lugn som inte har något alls med prestation eller resultat att göra, utan där själva färgläggandet av de små ytorna är njutningen. Jag minns hur jag, som tonåring, njöt av att sitta och titta på när min kompis färglade med pennor; det var helt galet, en obeskrivlig njutning som inte hade NÅGOT att göra med hur resultatet blev, bara att se pennan fylla i fält...... Finns säkert numera nåt namn på den känslan.....

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare