Målarböcker för vuxna

Synd bara att det nu blivit prestationsångest även över detta. Jag är ingen talang i färgval eller måleri överhuvudtaget så efter att ha råkat titta in i denna tråd blev måleriet för prestationsinriktat.
Får hitta nåt annat att koppla av med :)
Synd att du känner så, jag är verkligen jättedålig på att färglägga fint, men jag tycker det är jättekul med målarböckerna ändå!
Det är något med att se ett motiv "bli till liv" genom att färglägga som ger en härlig känsla! Eftersom jag inte kan teckna/måla alls själv så är detta så nära jag kan komma :rofl:

Barnledig kväll, så då åker nya pennorna fram! Såhär kan det också bli hästar @Lena Furberg :)
12940837_464141637119598_1491039771_n.jpg

Både "vanliga" och metallic från Marco, köpta på eBay. Tycker inte att det är så mycket metall i metallic, tyvärr, så de ska uppgraderas så småningom. De andra är mjuka och trevliga att använda. Färgen täcker mycket bättre än pennorna från panduro, men mjukheten gör också att de måste vässas oftare så de kommer nog ta slut snabbare. Men till de priset (typ 70:- för ett 48-pack) så känns det som att det inte gör så mycket!

Barnledig kväll, så då åker nya pennorna fram! Såhär kan det också bli hästar @Lena Furberg :)

Både "vanliga" och metallic från Marco, köpta på eBay. Tycker inte att det är så mycket metall i metallic, tyvärr, så de ska uppgraderas så småningom. De andra är mjuka och trevliga att använda. Färgen täcker mycket bättre än pennorna från panduro, men mjukheten gör också att de måste vässas oftare så de kommer nog ta slut snabbare. Men till de priset (typ 70:- för ett 48-pack) så känns det som att det inte gör så mycket!

Vad är det för bok? Jättefin :love:

Synd bara att det nu blivit prestationsångest även över detta. Jag är ingen talang i färgval eller måleri överhuvudtaget så efter att ha råkat titta in i denna tråd blev måleriet för prestationsinriktat.
Den känslan fick jag också när jag gick med i några FB grupper. Men då brukar jag bara måla något väldigt simpelt med tusch, typ en Hello Kitty bild, och då är det ingen prestation utan bara roligt och lite tramsigt istället.

Alltså jag kan knappt hålla mig innanför linjerna så jag är verkligen ingen stjärna. Grejen är dock att mycket ser helt okej eller tom riktigt bra på lite håll :) Så jag tycker inte du ska ge upp, dessutom blir man ju bättre ju mer man övar ;):D

Hjälp!! Tänk om alla AVSKYR den?!? Jag har enorm prestationsångest just nu! :nailbiting:

Å andra sidan har jag inte haft så roligt på evigheter som jag har nu, när jag tecknar de här målarmapp-bilderna!!! Jag skulle kunna sluta med allt annat jobb och BARA teckna dessa i all evighet! Så, vad som än händer och vad köparna än tycker om den ... har jag i alla fall ritat rakt från hjärtat och älskat varje streck! :heart

Hur kan man ens avsky det du gör?! Måste vara något fel på en människa som gör det (om nu ens en sådan finns, det betvivlar jag starkt...)!

Har sett lite av dina sneak-peaks på Instagram, och kan säga att jag älskar bilderna! :love:
Nu fyller jag visserligen år under en av augustis sista dagar, men din målarbok ska definitivt bli en sen 19 års present till mig själv!

Är det bara hos mig som det låter så här: "Mamma! Jag hjälpte dig! Jag har målat klart din bild!" (Dotter, snart 3). Följt av "MammaaaA! Raphael (lillebror, drygt 1,5) har målat kludd på din bild!"

Jag: "Ja, ok, vad fint... Tack så mycket..."

visst blev man besviken på metallic pennorna :down: vilka andra ska du köpa sen?

Är det bara hos mig som det låter så här: "Mamma! Jag hjälpte dig! Jag har målat klart din bild!" (Dotter, snart 3). Följt av "MammaaaA! Raphael (lillebror, drygt 1,5) har målat kludd på din bild!"

Jag: "Ja, ok, vad fint... Tack så mycket..."
Dotter på snart 6 år rör faktiskt inte mina böcker, hon har egna och är nöjd. Vill helst egentligen bara måla prinsessor.
Son drygt 1 år hålls på behörigt avstånd ;)

Jag förstår din känsla.
Kan du vända på tanken o bara måla för din egen skull? För att just DU tycker det är kul o att det ger DIG energi o glädje?

Hjälp!! Tänk om alla AVSKYR den?!? Jag har enorm prestationsångest just nu! :nailbiting:

Å andra sidan har jag inte haft så roligt på evigheter som jag har nu, när jag tecknar de här målarmapp-bilderna!!! Jag skulle kunna sluta med allt annat jobb och BARA teckna dessa i all evighet! Så, vad som än händer och vad köparna än tycker om den ... har jag i alla fall ritat rakt från hjärtat och älskat varje streck! :heart

Å, herregud, en målarbok av Lena Furberg..! Jag tror inte du behöver oroa dig alls om vad köparna kommer att tycka, det låter som en helt fantastisk idé! Jag har inte testat någon av målarböckerna som nämns här i tråden och det var väldigt länge sedan jag ritade något över huvud taget, men att få måla bilder som du har ritat låter ju jätteroligt. Har tittat på några av bilderna på instagram och de ser underbara ut. Kommer Mulle också vara med på ett hörn? ;) Finns det något plan för när målarboken kommer släppas?

Å, herregud, en målarbok av Lena Furberg..! Jag tror inte du behöver oroa dig alls om vad köparna kommer att tycka, det låter som en helt fantastisk idé! Jag har inte testat någon av målarböckerna som nämns här i tråden och det var väldigt länge sedan jag ritade något över huvud taget, men att få måla bilder som du har ritat låter ju jätteroligt. Har tittat på några av bilderna på instagram och de ser underbara ut. Kommer Mulle också vara med på ett hörn? ;) Finns det något plan för när målarboken kommer släppas?
Tack!!!
Mulle får inte vara med i den här boken/mappen, tyvärr.... Han passar inte riktigt in, så att säga...!
Den kommer i september!! WEEE!!!

Jag är också helt frälst. När min mamma som ärväldigt konstnärlig berättade att hon målade målarbok så blev jag nästan rädd. Typ har hon blivit gammal så fort? Men sen hamnade jag på sjukhus några veckor och är nu sjukskriven och mest hemma så jag målar varje dag. Gillar inte tusch även om jag gör vissa linjer med fineliner 0.3. Men träpennor så jag kan skugga och blanda is da shit.
Längtar efter Lenas mapp! Annars så är Karlzon Basford och animorphia älskade. Har väldigt många böcker och vissa kommer nog vara omålade. Vill ha Animorphia i en tavelbok känner jag.
Tack så jättemycket för hjälpen med bilden. Jag kan inte. Jättetrevlig tråd detta!

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17