Målarböcker för vuxna

Min målarbok blir inte en bok utan en mapp med lösa blad! Det är inte jag som bestämmer sånt utan förlaget, men jag tycker det låter rätt bra faktiskt. De säger också att papperet ska bli av riktigt bra kvalitet och det hoppas jag verkligen - jag är själv extremt petig och kan egentligen bara teckna på en sorts papper (som nu slutat tillverkas.....).
Hanna Karlzons bilder älskar jag - jag färglägger ingenting själv, men OM jag gjorde det så skulle jag helt klart välja hennes bilder. De är så rena och fina, jag följer henne på Instagram och tycker bilderna är otroligt fina! Jag tycker om dem redan i svartvitt!
Ja just ja det ska ju vara lösa blad. Får hoppas det funkar med dom tuschen då! :)

Min målarbok blir inte en bok utan en mapp med lösa blad! Det är inte jag som bestämmer sånt utan förlaget, men jag tycker det låter rätt bra faktiskt. De säger också att papperet ska bli av riktigt bra kvalitet och det hoppas jag verkligen - jag är själv extremt petig och kan egentligen bara teckna på en sorts papper (som nu slutat tillverkas.....).
Hanna Karlzons bilder älskar jag - jag färglägger ingenting själv, men OM jag gjorde det så skulle jag helt klart välja hennes bilder. De är så rena och fina, jag följer henne på Instagram och tycker bilderna är otroligt fina! Jag tycker om dem redan i svartvitt!
Jag tycker att det är suveränt att det blir lösa blad! Smart förlag du har :D

Alla mina böcker har i princip lösa blad. Om man vill :). Det är motiv bara på en sida och så är alla blad perforerade i sidan så man kan dra loss dom innan man målar om man vill ha det så. Tycker jag är en mycket bra lösning, de som vill ha i bokform kan det och de som vill måla på lösa blad kan välja det.

Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Låter bra :)

Jag har gjort så att jag har kopierat sidor ur kompisars målarböcker, tycker det är bättre och skönare på något sätt att måla lösa blad och slippa hela boken under handen.

Till dottern har jag dock beställt alice's nightmare in wonderland målarbok som hon ska få i påskpresent. Har även bjudit in hennes kompis på målarkväll, det blir en överraskning som dottern inte vet om än :D

Kan tillägga att dottern är 20 år och inte gärna pysslar med sin mor längre, så jag hoppas på att alla sätt som kan få igång henne igen, är bra :p

Jag har inte alls begripit mig på det här med målarböcker (men så har jag mina stunder av mental vila när jag är med hästarna), men om @Lena Furberg råkar få med en fjordhäst i sin målarbok så måste jag nog köpa. :angel:

Och dessa pennor:

71lim5jekdl._sl1000_swu9j.jpg

Har pennorna kommit nu? Hur är de?
Och är det nagon som har testat Koh-i-noor Polycolor? De ligger i ungefär samma prisklass.

Ja, de kom punktligt och jag har målat lite med dom. Nu kan jag ju bara jämföra med de superbilliga barnpennorna jag snabbt köpte för att kunna få måla lite direkt när böckerna kom.

Jämfört med de så är dessa hårdare vilket är perfekt när man ska måla små detaljer men samtidigt släpper de färg "lätt" och har man stora områden att färglägga går det också fort. Jag tycker de täcker bra också.

Jag är dålig på vad bra pennor kostar men dryga 28 Euro för 72 färger tycker jag är billigt i alla fall.

Det enda jag kan klaga på är att de kommer i en pappkartong där man inte kan se mer än spetsen så jag skippade den och har de nu i en burk så jag ordentligt kan se färgerna. Hade gärna haft ett plåtetui där de låg i färgskalor men jag ger 9 poäng av 10.

Fick hem min animorphia idag :banana: Tyvärr tycker jag lite mindre om de sidorna där man ska fylla i egna mönster och liknande. Har sånna i båda mina böcker men jag funderar på att strunta i det :devil:;) Men måla ska jag verkligen göra ikväll! :love:

Jag gillar Hanna Karlzon, hon är noggrann och skicklig. Jag hatar när med är missade streck eller det känns som det är gjort i en dator. Jag vill ha snygga bilder som inte är för svarta vilket animorphia tyvärr är.

Jag gillar Hanna Karlzon, hon är noggrann och skicklig. Jag hatar när med är missade streck eller det känns som det är gjort i en dator. Jag vill ha snygga bilder som inte är för svarta vilket animorphia tyvärr är.
Vad menar du med "missade streck"? Är det när linjerna inte riktigt möts så det blir glapp, eller?
Jag älskar Hannas bilder! Även "bara" som bilder! de är så rena och som du säger, noggranna.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Den perfekta sällskapshunden