Målarböcker för vuxna

Fick hem ännu en målarbok med hästtema, denna gången lite mer vuxna motiv än ponnyer med vingar som har kapplöpning på regnbågarna ;)
Den här heter Horses of the world Coloring book, av John Green. Det finns flera målarböcker med hästtema av samma illustratör :)
Nu inväntar jag bara en målarbok till, sen är det köpstopp tills jag målat klart åtminstone en av dom jag redan har.

horses-of-the-world-coloring-book.jpg

Målarböcker med HÄSTAR är knepigare att åstadkomma än jag tänkte..... Hästarna själva har stora ytor och alla kan ju inte vara skäckar eller tigrerade..... Att fylla i dem samtliga med mönster blir lite tråkigt tycker jag....... Dessutom inser jag att olika människor har väldigt olika önskemål, helt naturligt. Några vill ha extremt mycket små små detaljer, andra tycker bättre om de lite renare bilderna utan för mycket pill. Jag tror att jag bara kör på efter eget huvud. Det får bli som det blir.....
I min ena målarbok finns det ju bland annat sjöhästar med blommigt mönster osv, vilket jag uppskattar jättemycket. Dina hästar kanske inte alltid måste vara så verklighetstrogna? :D

Fick hem ännu en målarbok med hästtema, denna gången lite mer vuxna motiv än ponnyer med vingar som har kapplöpning på regnbågarna ;)
Den här heter Horses of the world Coloring book, av John Green. Det finns flera målarböcker med hästtema av samma illustratör :)
Nu inväntar jag bara en målarbok till, sen är det köpstopp tills jag målat klart åtminstone en av dom jag redan har.

Meh! Nu fick jag ju lov att beställa den! :)
Slank med en Wild Animals av samma författare också. :o

Gör jag! Den fanns dock inte på lager så den dröjer nog. Och den andra skickas från England tar sisådär 3-5 veckor. De är inte snabba därifrån (köper ofta böcker online från England via Amazon).

Det här är ju inte ALLS den typiska målarboksstilen man ser i vuxen-målarböcker! Vad intressant! Inga smådetaljer någonstans och stora ytor. Kul! Lägg gärna upp fler ur den boken.

Gör jag! Den fanns dock inte på lager så den dröjer nog. Och den andra skickas från England tar sisådär 3-5 veckor. De är inte snabba därifrån (köper ofta böcker online från England via Amazon).
Kan tipsa om www.bookdepository.co.uk för framtida inköp (även icke målarböcker). Bra priser, gigantiskt utbud och rätt snabba leveranser som dessutom är gratis :)

Det här är ju inte ALLS den typiska målarboksstilen man ser i vuxen-målarböcker! Vad intressant! Inga smådetaljer någonstans och stora ytor. Kul! Lägg gärna upp fler ur den boken.
Alla hans målarböcker är i den här stilen :) Riktigt härligt med realistiska bilder som motvikt till de fantasifulla som är i många andra. Vågar dock inte lägga upp omålade bilder själv, eftersom dom är någon annans verk. Men såg att man kunde kolla inuti den på amazon (länk)

Kan tipsa om www.bookdepository.co.uk för framtida inköp (även icke målarböcker). Bra priser, gigantiskt utbud och rätt snabba leveranser som dessutom är gratis :)
Taaack, nu beställde jag mina två första böcker bara för att du tipsade om det :cautious:

:D
Valde Dreamcatcher - the tree of life och Creative coloring inspirations
Så nu måste jag köpa pennor också. Men kommer nog börja med billiga där för att se om jag har intresset först.

p0o
Alla hans målarböcker är i den här stilen :) Riktigt härligt med realistiska bilder som motvikt till de fantasifulla som är i många andra. Vågar dock inte lägga upp omålade bilder själv, eftersom dom är någon annans verk. Men såg att man kunde kolla inuti den på amazon (länk)

Den tror jag faktiskt att jag ska beställa!
Pennor funderar jag ocksa pa. Har ju Derwents Inktense, men bara ett set med 12. 12 Stabilo 88 Point, och sa har barnen ett set med 12 Staedtler Noris Club. Ett 72-set vore ju drömmen, men ack sa dyrt, och da vill jag ju atminstone vara tämligen säker pa vilka pennor jag vill ha!

Och en Spin-off pa det: vad har era barn (typ förskolebarn ocoh yngre skolaldern). Jag har försökt vara noga med god kvalitet till barnen. De malar sa mycket och gärna att de ska ha bra grejor, tänker jag. De har kritor fran Stockmar (block och vanliga), träpennor fran Lyra och Staedtler - men helst vill de ju ha tuschpennor (extremt opraktiskt med en 1,5-aring i huset...:eek:) Jag köper helt lömskt Ikeas tuschpennor, som är supertrista, i förhoppningen att de ska vilja använda färgpennorna hellre... :o

Beställde igår en bok till; Animorphia efter att ha läst och sett lite av den här i tråden så nu väntar jag med spänning! Har jag tur så kommer den redan idag :bump:

Funderade även på att beställa fler pennor, just nu så målar jag med vanliga färgpennor, har 23 olika färger och det funkar ju okej och man kan variera nyanser lite men samtidigt så vill jag ha mer! Jag har fått blodad tand nu :p Har ni några tips på bra pennor? Jag skulle nog vilja testa tusch nu, eller bläck eller vad man nu säger. Helst hade jag ju velat se dom i butik först men man kan ju inte få allt här i livet.

Ni som är proffs på målarböcker ;)
Min mor vill också ha målarbok, men har dålig syn och de små, pilliga mönstren som är i mina böcker skulle hon inte klara av. Samtidigt känns de för småbarn som för enkla och tråkiga. Något mellanting vore perfekt, gärna med olika typer av motiv. Finns det något som skulle kunna passa?

Jag har Faber castell Polychromos 60 och 120-set, BARNET har dels tillgång till mina pennor, egna Faber Castell Polygrip, sen har vi tre olika set med Berol tuschpennor, tjocka, smala och flextip. Akvarellpennor från Faber finns också, samt diverse kritor och oljepasteller.
Jag gillar pennor och har ritat mycket, så BARNET har ett onormalt bra utbud. Jag tycker det blir roligare med bra grejer, så jag fixar glatt bra prylar även till BARNET.

Ni som är proffs på målarböcker ;)
Min mor vill också ha målarbok, men har dålig syn och de små, pilliga mönstren som är i mina böcker skulle hon inte klara av. Samtidigt känns de för småbarn som för enkla och tråkiga. Något mellanting vore perfekt, gärna med olika typer av motiv. Finns det något som skulle kunna passa?

Mandalas? Finns ju olika svårighetsgrader.

@Lena Furberg kommer din målarbok kunna hantera ProMarker tusch? Såg du hade såna med på senaste instagram bilden :) de flesta böcker klarar tyvärr inte dom har jag märkt :( har ett helt gäng så vore kul om dom funkade i din sen :)

Kl
Hittade förresten en målarbok jag inte kom ihåg att jag hade, Dagdrömmar av Hanna någonting. Får se om jag får feeling och målar nått i den.

@Lena Furberg kommer din målarbok kunna hantera ProMarker tusch? Såg du hade såna med på senaste instagram bilden :) de flesta böcker klarar tyvärr inte dom har jag märkt :( har ett helt gäng så vore kul om dom funkade i din sen :)

Kl
Hittade förresten en målarbok jag inte kom ihåg att jag hade, Dagdrömmar av Hanna någonting. Får se om jag får feeling och målar nått i den.
Min målarbok blir inte en bok utan en mapp med lösa blad! Det är inte jag som bestämmer sånt utan förlaget, men jag tycker det låter rätt bra faktiskt. De säger också att papperet ska bli av riktigt bra kvalitet och det hoppas jag verkligen - jag är själv extremt petig och kan egentligen bara teckna på en sorts papper (som nu slutat tillverkas.....).
Hanna Karlzons bilder älskar jag - jag färglägger ingenting själv, men OM jag gjorde det så skulle jag helt klart välja hennes bilder. De är så rena och fina, jag följer henne på Instagram och tycker bilderna är otroligt fina! Jag tycker om dem redan i svartvitt!

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar