Målarböcker för vuxna

har börjat måla första bilden i animorphia nu :)
de enda jag inte gillar i målarböckerna är när man ska måla mönster o sånt själv för jag kan inte måla :mad:

Nu har jag beställt! Bläddrade i ett par böcker för ett par veckor sedan i bokhandeln men köpte inga då. Men nu har denna tråden inspirerat mig så mycket att det blev dessa böcker:

61FhSQFSnbL._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

6154K-cpX7L._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

61LLgn7%2BADL._SX384_BO1,204,203,200_.jpg

61gawonoml._sx486_bo1t4utp.jpg

61nh5w9ltpl._sx391_bo47u2q.jpg

Och dessa pennor:

71lim5jekdl._sl1000_swu9j.jpg

Idag fick jag hem min nya målarbok. Den är visserligen inte avsedd för vuxna egentligen, men funkar himla bra även till oss tack vare de detaljrika och fina bilderna.
Har inte riktigt målat klart bilden än (och mobilen åt upp en del färger, hästarna äter faktiskt pastellfärgade marshmallows ;) ), men ville ändå dela med mig så jag inte glömmer bort det.
Fairy Ponies heter den och kan varmt rekommenderas för den som vill rita hästar! Himla charmiga bilder från pärm till pärm.
fairyponies.jpg

Vad tycker ni om stilen i Hanna Karlzons böcker? Jag tycker de är underbart fina, jag målar inte själv men älskar att de är så rena och "lugna" samtidigt som där finns mycket detalj. Men inte detalj som plotter utan detalj med "mening" eller hur man ska säga.
Jag är inte så förtjust i dom och kommer inte köpa nån.

Jag har 3 böcker varav en liten vykortsbok, det älskar jag, den är liten, enkel att ta med sig, går snabbt att pilla ihop en bild och sidorna är hårda och tom på baksidan av bilden så att säja så det går att använda vilka pennor som helst :up:
Jag har "Djurens rike" Mille Marotta, den är helt okej men jag blir lite stressad av den, lite för pilligt och jag har mest målat lite här och lite där och tränar och kluddar i den.
Sen har jag Animorphia som är min favorit. Jätterolig att måla i. Älskar de små figurerna och sakerna.

På min önskelista står:
Doodle Invation
Jan Van Haasterens målarbok
Curios Creatures
och MERA pennor :bump: :D

Äntligen ska jag hoppa in här i tråden! Tjuvkikade redan lite för en vecka sedan eller två, men då var jag fortfarande lite skeptiskt emot målarböcker, men tack vare den här tråden och lite tänkande så har jag nu ändrat uppfattning :bump: Köpte min första målarbok igår, det blev "en tropisk värld" av Mille Marotta. Väldigt pilligt, mycket detaljer och det tar mer tid än vad jag trodde, och det är mycket enklare att fastna i målandet och plötsligt så har flera timmar flugit förbi :confused::D Men jag har insett vilket perfekt tidsfördriv som målarböckerna är när jag pratar i telefon med kompisar och familj. Jag hatar att bara sitta still och prata i telefon, jag vill göra något praktiskt samtidigt och då är målarböckerna perfekta!

En smula OT, men genom den här tråden känner jag starkt för de kvinnor i tidigare generationer som alltid behövde ha "något för händerna". Handarbete var väl det vanligaste då, men det är tydligen ett drag vi inte arbetat bort genom generationer. Att ha något för händerna när hjärnan sysslar med annat (telefon etc).

Nu har jag beställt! Bläddrade i ett par böcker för ett par veckor sedan i bokhandeln men köpte inga då. Men nu har denna tråden inspirerat mig så mycket att det blev dessa böcker:

61FhSQFSnbL._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

6154K-cpX7L._SX391_BO1,204,203,200_.jpg

61LLgn7%2BADL._SX384_BO1,204,203,200_.jpg

61gawonoml._sx486_bo1t4utp.jpg

61nh5w9ltpl._sx391_bo47u2q.jpg

Och dessa pennor:

71lim5jekdl._sl1000_swu9j.jpg

Vad är det för pennor? Kostar?
Hojta gärna till när du använt dom :)

Vad tycker ni om stilen i Hanna Karlzons böcker? Jag tycker de är underbart fina, jag målar inte själv men älskar att de är så rena och "lugna" samtidigt som där finns mycket detalj. Men inte detalj som plotter utan detalj med "mening" eller hur man ska säga.

Jag har Dagdrömmar och den tycker jag jättemycket om! Lagom detaljeringsgrad, och fin variation mellan bilderna; från hela miljöer till enstaka objekt att färglägga. Det är också trevliga bilder om man vill lägga lite energi på skuggning, toningar m.m.
Som "motvikt" har jag också Djurens rike av Millie Marotta. Den är okej, men jämfört med Dagdrömmar har den för mycket plottriga småobjekt och detaljer, och alla bilder är för lika uppbyggda för att jag ska känna mig lika motiverad i längden...

Jag har tyckt att det är superlöjligt med målarböcker för vuxna. Men så såg jag den här tråden och tänkte jaha så det finns seriöst folk som köper dessa och ritar?!
Och har läst lite här och tänkte att man kanske skulle ta o testa för man sitter ju med mobilen annars när man får tråkigt.
Idag köpte jag en som heter Lilla Målarboken med 48 motiv i och billiga pennor (barnpennor).
Första motivet som jag valde var ingen hit. Satt i 20 min och hade nog facebook paus i 15.. så ritade i 5 min... Det va så trist...
Men så bytte jag till en annan bild och den va roligare så den är snart klar.
Måste bara fixa andra pennor om det ska vara kul på riktigt för de jag köpte är inte de bästa för detta.

Så jag hade fel i att det var superlöjligt

3 böcker kom idag! :bump:
Pennorna kommer dock först på tisdag! :arghh: Hur kan man göra så?! Tillsammans med doodle boken. Men jag har sett en del av er målar med Stabilo tuschpennor, jag har ett set med 15 färger och jag kan bara inte vänta till tisdag så jag kommer måla en bild med de i alla fall! :D

På första sidorna i böckerna är det ju en minibild. En är klar (ugglan) och i kattboken är jag till hälften klar. Köpte ett billigt (1,30 Euro) 12-pack med barnfärgpennor när jag var och handlade. Oj, vad begränsad man är med bara 12 färger. Därför har jag än så länge bara gett mig på minibilderna. Men även oj så roligt det är!!! :banana::bump: Och tänk vad kul det blir när jag har 60 färger till. Har tex inte ens en sån vanlig färg som grå. :meh:

Lääääängtar till tisdag. Tur jag har semester nästa vecka! :p

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar