Målarböcker för vuxna

Har Förtrollade skogen, Hemliga trädgården, Havens hemligheter, Animorphia plus typ 5 skittråkiga böcker :p De dödas dag, karneval, orientaliska mandalas, plus ett par till jag inte minns namnet på.. Hittade ju en del jag är nyfiken på på Adlibris, men får se när budgeten tillåter nån mer :p

@gul_zebra det är ju såna bilder som den sköldpaddan som är roliga :p

Jag har Katterapi, Katter och kattungar, Kreativitet och mindfulness (trädgården) och Den Förtrollade Skogen.
Har fler på ingång, men minns inte namnen och dom har inte hamnat i brevlådan än. Är även galet sugen på Animorphia och Doodle Invasion (det är ditt fel @gul_zebra :p ).

Det har blivit ett gäng, för jag kan inte hålla mig till bara en eller två. Då ledsnar jag på motiven/stilen och målar ingenting alls istället. De två förstnämnda var julklappar, därav dubbla med katter :D

Vad tycker ni om stilen i Hanna Karlzons böcker? Jag tycker de är underbart fina, jag målar inte själv men älskar att de är så rena och "lugna" samtidigt som där finns mycket detalj. Men inte detalj som plotter utan detalj med "mening" eller hur man ska säga.

Jag har lagt målarböcker för 900 kr i korgen hos adlibris :meh: får väl se hur mycket mindre det blir innan jag köper :p

Vad tycker ni om stilen i Hanna Karlzons böcker? Jag tycker de är underbart fina, jag målar inte själv men älskar att de är så rena och "lugna" samtidigt som där finns mycket detalj. Men inte detalj som plotter utan detalj med "mening" eller hur man ska säga.
fina men inte fastnat tillräckligt för att köpa :)

Nu hittade jag den här tråden :D jag har tre målarböcker och färglägger dem med vanliga pennor som jag köpt i leksaksaffär ;) Har fått för mig att ingenting i böckerna ska bli i "rätt" färger, så det blir rosa kaniner, lila gräs och allt vad det nu är. Märkte dock att en av böckerna inte alls lockade fram speciellt mycket "måla med fel färger-känsla" hos mig, så den boken är ingen favorit. Ska kolla imorgon vad böckerna heter.

Skit vad många böcker alla har, hur hinner ni med :eek: :D? Är det bara jag som är så pass obstinat att jag vill bli färdig med en bok innan nästa påbörjas? Med tanke på att en bild hittills har tagit cirkus en vecka att färdigställa så går det i snigeltempo.

Gjorde förstasidan som ett test (tigern blev heltokig).
PQEklfULX2Rh2qrnqxDgWFaVuHkhGmzChMnLp__YocQ

Och så här långt hinner jag på typ 4 dagar :o.
f42uiKwX9UEuJOt-xEmjHxVMW-dGz8MDd0XRHnsupRc

Skit vad många böcker alla har, hur hinner ni med :eek: :D? Är det bara jag som är så pass obstinat att jag vill bli färdig med en bok innan nästa påbörjas? Med tanke på att en bild hittills har tagit cirkus en vecka att färdigställa så går det i snigeltempo.

Gjorde förstasidan som ett test (tigern blev heltokig).
PQEklfULX2Rh2qrnqxDgWFaVuHkhGmzChMnLp__YocQ

Och så här långt hinner jag på typ 4 dagar :o.
f42uiKwX9UEuJOt-xEmjHxVMW-dGz8MDd0XRHnsupRc

Ser inte bilderna, fast det var kanske lite sekundärt på det jag tänkte svara på ;)

Jag köpte först Hemliga Trädgården och Förtrollade skogen och tänkte att det dög åt mig. Det var fina bilder och jag gillar hennes stil. Sedan nu sista månaden så hade jag och dottern en "mor och dotter-dag" (vi har en lillebror som tar mycket tid) och då köpte jag min tredje bok för att jag ville ha något nytt. Hade tröttnat på blommor och löv ;) och dagen efter kom min mor med en målarbok som tack för hjälpen när jag hade skött om deras hus, och nu i lördags fick jag animorphia av min man. I början kände jag mig så där obstinat att jag skulle göra klart innan jag bytte bok, sedan nöjde jag mig med att jag måste måla klart en bild innan jag får byta och nu går jag bananas och målar lite överallt :o

@Michellan95 Typiskt! Får ladda upp de nån annanstans, dropboxlänkar istället.
https://www.dropbox.com/s/9b7xu7uumhptxzp/IMG_20160307_184003.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/z50z4j30pokg79f/IMG_20160309_063846.jpg?dl=0

@Trott (och Michellan95) Jag är inte så extrem att jag måste börja på sida 1 och köra blad för blad men jag kan nog inte börja i en ny bok innan jag känner mig klar med den jag håller på med, oavsett om alla bilder är ifyllda eller inte. Lite...tvångsmässig sådär :p.

@Michellan95 Typiskt! Får ladda upp de nån annanstans, dropboxlänkar istället.
https://www.dropbox.com/s/9b7xu7uumhptxzp/IMG_20160307_184003.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/z50z4j30pokg79f/IMG_20160309_063846.jpg?dl=0

@Trott (och Michellan95) Jag är inte så extrem att jag måste börja på sida 1 och köra blad för blad men jag kan nog inte börja i en ny bok innan jag känner mig klar med den jag håller på med, oavsett om alla bilder är ifyllda eller inte. Lite...tvångsmässig sådär :p.

Tjusiga bilder! :)
Jag kände som sagt likadant i början men jag är nog lite orolig i själen och vill göra mycket och helst allt på samma gång. Just nu målar jag inte alls sen det jag målade i animorphia i helgen för nu stickar jag raggsockor.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar