Målarböcker för vuxna

Tycker ni det är viktigt med bakgrunder på bilderna? Dvs är det ok som på @Trott :s fantastiska bild här ovan, att enbart ha ett motiv och lämna bakgrunden tom och vit?

Säger som de andra. Det är inte viktigt med bakgrund även om det är väldigt fint när de som har gjort egen bakgrund på de tomma ytorna eller målar himmel mellan träden osv. Jag har däremot aldrig tålamod att måla sånt jag vill bara göra det jag tycker är roligt :angel:

Tycker ni det är viktigt med bakgrunder på bilderna? Dvs är det ok som på @Trott :s fantastiska bild här ovan, att enbart ha ett motiv och lämna bakgrunden tom och vit?
Jag tycker det beror mycket på motivet. Tex har jag några bilder där det mest är mönster och då gillar jag att måla bakgrunden.
Så typ när det gäller bilder som typ den @Trott lagt upp känns det onödigt med bakgrund men som typ den här bilden - där är bakgrunden en del av att den är kul att färglägga.

20160307_205912.jpg

Färdig :)
Nån som vet var man kan få fatt i ljusare brunt än såhär? Skulle främst vilja ha tag på typ beige och creme-färgade toner men jag lyckas inte hitta nånting. Tusch är det jag är ute efter, så bra kvalité som möjligt.

20160307_205912.jpg

Färdig :)
Nån som vet var man kan få fatt i ljusare brunt än såhär? Skulle främst vilja ha tag på typ beige och creme-färgade toner men jag lyckas inte hitta nånting. Tusch är det jag är ute efter, så bra kvalité som möjligt.
12794484_10156593968055114_4066023209137518224_n.jpg

Nu blev bilden upp och ner men jaja... Mina bruna som nog är ljusare än dina:
Från höger till vänster
två billiga pennor från storpack på Åhlens (på barnavdelningen, 99 tusch för 99 kr typ) Inte bra kvalitet, men funkar om man vill ha mer att variera med.

Staedtler 326 (ingen färgkod på pennorna) 3 olika
Staedtler triplus color (ingen färgkod här heller) 2 olika

Gillar triplus bättre, men båda är bra. Har en del färger som är snarlika varandra.

Stabilo Pen 68, färgkoder 89, 54 och 26 (26 är den ljusaste) 3 olika
Gillar dessa med, finns att köpa styckvis på bokhandlar oftast. Finns ofta i olika paket och färgerna kan variera lite i dom.

Maped Color Peps Färgkod Dune. Tror jag köpte dessa i spanien, lite budget men gillar dom ändå. Måånga härliga färger.

12798987_10156593987785114_4113092483310713626_n.jpg

Min "lilla" samling med pennor :o:angel: Hade gärna haft bättre system där jag kunde färgsortera, men är iaf genomskinligt så jag vet vart jag ska leta efter en färg ;)
Plastmappen eller vad jag ska kalla den är ca 40 cm lång och 30 hög, och med dragkedja, vilket är kanon så inga pennor trillar ut!

12794484_10156593968055114_4066023209137518224_n.jpg

Nu blev bilden upp och ner men jaja... Mina bruna som nog är ljusare än dina:
Från höger till vänster
två billiga pennor från storpack på Åhlens (på barnavdelningen, 99 tusch för 99 kr typ) Inte bra kvalitet, men funkar om man vill ha mer att variera med.

Staedtler 326 (ingen färgkod på pennorna) 3 olika
Staedtler triplus color (ingen färgkod här heller) 2 olika

Gillar triplus bättre, men båda är bra. Har en del färger som är snarlika varandra.

Stabilo Pen 68, färgkoder 89, 54 och 26 (26 är den ljusaste) 3 olika
Gillar dessa med, finns att köpa styckvis på bokhandlar oftast. Finns ofta i olika paket och färgerna kan variera lite i dom.

Maped Color Peps Färgkod Dune. Tror jag köpte dessa i spanien, lite budget men gillar dom ändå. Måånga härliga färger.
Tack! Har inte haft en tanke på bokhandlar, får kika in där sen. Panduro har jag haft mest tur med men inte så pass att de haft mer ljust bruna toner.

Tack! Har inte haft en tanke på bokhandlar, får kika in där sen. Panduro har jag haft mest tur med men inte så pass att de haft mer ljust bruna toner.
Kontorsavdelningen på Åhlens har jag också sett såna här tusch vi vill ha :) Åtminstone har dom haft Staedtler när jag kollat :) inte styckvis men ändå. :p

Jag har fem stycken :)
Förtrollade skogen, Hemliga trädgården, Havens hemligheter, Animorphia och Fjärilar.
Till hösten hoppas jag på minst två till ;)

Haha vilka har du :D

Vilka är de?????

Colour me mindful-böckerna är det, Birds, Tropical och Underwater av Anastasia Catris.
Alltså det är ju inga fel på de egentligen, det är fina bilder, men jag kan fan inte med böcker där typ en fisk är mer en blobb av mönster än en fisk. Typ sånt här, jättefin men jag sliter fan hellre av mitt hår än målar skiten: https://lh3.googleusercontent.com/-...q24UIw9xAEc/s1600/blogger-image-425675116.jpg :p

Det är mycket det jag gillar med Animorphia och Doodle Invasion, istället för allt jävla tingeltangel är det ju skitsöta figurer att måla :D

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar