Målarböcker för vuxna

Jag tycker att tusch är lättare och ibland roligare att måla med men att det blir finare med träpennor. Eller kanske inte. Jag vet inte :D
Allt är roligt!
Jag har ett galet habegär efter alla slags pennor. Och målar böcker. I mängder.
Och det blir inte bättre av facebook grupper heller. :meh:

BTW all reklam här på buke är numer på målarböcker och pennor för mig.

Dagens från samma målarbok, en snabbt gjord flamingo :)
12751521_904503826314039_1667129404_n.jpg

Work in progress från Animorphia. Måste skaffa fler pennor... Lite brunt, beige och creme-färgat främst.

animorphia.jpg

Fan vad jag föll för den här boken dock! Älskar att det istället för femtielva miljarder pilliga detaljer är flera små figurer som kan målas fristående och blandningen av fantasi och naturtroget :love:

Jättebesviken med metallicfärgpennorna :( inte alls någon metallic som jag trodde lite glänsande trodde jag de skulle vara men de är som helt vanliga färgpennor :(
Någon som har tips på några som verkligen är metallic?

Hittat lite olika spännande målarböcker, någon som har dom eller vet hur de ser ut inuti? Alla hittade på Adlibris, och ber om ursäkt för den gigantiska texten, blev så när jag kopierade titlarna :meh: Har försökt bildgooglat, men utan resultat...:turd:
Adult Coloring Book for Mermaids
Fairy Companions Coloring Book - Fairy Romance, Dragons and Fairy Pets
En sjelden fugl. En helt spesiell fargeleggingsbok
Dream Catcher
Escape to Wonderland: A Colouring Book Adventure
Alice's Nightmare in Wonderland Colouring Book
Calm Color Therapy Coloring Book: Art Therapy, Relaxation and Anti Stress Mandala Coloring Book
Fairy & Fantasy Coloring Book
Tangled Things to Color: A Whimsical Coloring Book for Adults

Om man tycker det är trist om pennor blöder igenom eller att pappret bubblar sig om man använder akvarellfärg (jag målar t ex gärna med Derwent Inktense och penslar över med vatten), så kan jag tipsa om att skriva ut någon av alla tusen gratisbilder från Internet direkt på akvarellpapper.

Jag har precis blivit färdig med en sida i Animorphia och är helt kär i mina pennor. Köpte Staedtler Triplus Fineliner och de är fantastiska :love:. Skarpa och blöder knappt igenom pappret! Det enda jag saknar är ljusare nyanser av lila och blå, de blir mycket mörkare än utlovat på korken.

Tycker ni det är viktigt med bakgrunder på bilderna? Dvs är det ok som på @Trott :s fantastiska bild här ovan, att enbart ha ett motiv och lämna bakgrunden tom och vit?

Tycker ni det är viktigt med bakgrunder på bilderna? Dvs är det ok som på @Trott :s fantastiska bild här ovan, att enbart ha ett motiv och lämna bakgrunden tom och vit?

jag vill ha antingen utan bakgrund eller bara något lätt. det får inte ta för mycket från själva motivet.

dom böcker jag har hittat har i princip bara varit plottriga motiv med plottrig bakgrund. ska motivet vara väldigt plottrigt så vill jag ha en enkel alternativt tom bakgrund

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar