Målarböcker för vuxna

Ah I see! Kanske borde köpa ett paket billiga tuschpennor att testa med då, tack! :)
Ja du får prova :) Dock är olika tusch olika "sköna" att måla med tycker jag. Vissa flyter liksom bättre över pappret medan vissa är lite jobbigare att måla med. Sjukt svårt att förklara :o:rofl:

Ja du får prova :) Dock är olika tusch olika "sköna" att måla med tycker jag. Vissa flyter liksom bättre över pappret medan vissa är lite jobbigare att måla med. Sjukt svårt att förklara :o:rofl:
Jo jag kan tänka mig det. Riktigt smala tuschpennor kan jag tänka mig blir mer "stubbigt" att måla med om inte annat :)

Nej det finns väl alla möjliga olika egentligen men de allra flesta är plottrigt.
Fast du kan ju också gå till leksaksaffären om du inte tycker det är allt för barnsligt. Jag började i somras med min dotters målarbok, hon hade fått dubletter och var generös att ge mig den ena. Och det är roligt att måla dem också tycker jag :)

EE626902-1F2B-4530-86CE-1A49DD87851C.jpg

Hade faktiskt funderingar på leksaksaffären. Det får gärna vara detaljer och så men inte så extremt. Saknar mina my little pony och andra målarböcker som jag hade när jag var liten. Får väl fortsätta hoppas på att en dag hitta nått mellanting. Eller försöka vänja mej

jag vill börja måla lite men jag hittar ingen bok som jag gillar. tycker allt är så extremt plottrigt. har sett nån enstaka bild som vart lite lagom. finns det bara detta plottriga?
Jag har den rofyllda trädgården tror jag att den heter. Inte alls lika plottrig som många andra som jag har bläddrat i. Den är detaljerad, men inte plottrig. Har stört mig på en del också att de är så plottriga så den jag har tycker jag är bättre. Finns några mindre typ tropiska trädgårdar som inte heller verkade allt för plottriga.

Jag har den rofyllda trädgården tror jag att den heter. Inte alls lika plottrig som många andra som jag har bläddrat i. Den är detaljerad, men inte plottrig. Har stört mig på en del också att de är så plottriga så den jag har tycker jag är bättre. Finns några mindre typ tropiska trädgårdar som inte heller verkade allt för plottriga.

åh det låter toppen. ska se om jag kan ta mej iväg till stan i veckan eller nästa så jag kan kolla

Jag fick en målarbok förra veckan som tack för att jag varit kattvakt :) :)

12717071_1396412220665732_1151197999_n.jpg

Har bara målat klart framsidan och börjat med baksidan, måste skaffa pennor som inte blöder, samt fler färger :D

Finns säkert längre bak i tråden, men finns det tuschpennor som inte blöder igenom eller väljer ni ut vissa bilder och offrar andra? :)

Har bara målat klart framsidan och börjat med baksidan, måste skaffa pennor som inte blöder, samt fler färger :D

Finns säkert längre bak i tråden, men finns det tuschpennor som inte blöder igenom eller väljer ni ut vissa bilder och offrar andra? :)
Jag har valt att använda färgpennor. Dels tycker jag att det är lättare att måla med och dels vågar jag inte riskera att det blöder även om det sägs att vissa pennor inte ska göra det ;)

Jag använder de pennorna du har där fast med tjockare spets, Pen 68 heter dom istället för Point 88, tycker inte dom blöder igenom så pass att jag stör mig på det. Men såklart, målar du med de allra mörkaste färgerna och går över samma område för länge blöder det ju igenom :)

Budade hem den här på Tradera för ett tag sen. Den kom idag och jag är redan kär!! Nu vill jag ha mina nya pennor som jag köpt också, men de kommer från Kina så jag får vänta lite tror jag ;)
223181589_1ef1bb14-9a79-4df3-aa8a-2c0f848256f0.jpg

Jag målar med färgpennor för det blöder inte igenom och det är lättare att få till toningar med dem än med tusch. Har Sharpies också men har inte fastnat för att måla med dem. Nya boken har dessutom väldigt tunna sidor så i den blir det bara färgpennor.

Den Målarboken jag kommer ut med i september, blir en mapp, dvs inte en bok med bilder på fram- och baksida, utan med lösa blad! Det är väl en bra idé eller hur? Då slipper man problemet med färg som syns rakt genom papperet :-)
Jag har aldrig målat, men blev lite intresserad när jag läste tråden.

Mapp är väl bra! Då kan du göra en ny kollektion med motiv varje år och så kan alla köpa till dem till sin befintliga mapp!

Jag håller på med att göra en, för vuxna, med hästar! (Tror inte detta räknas som reklam eftersom den inte är färdig än och alltså inte finns att köpa ). Så jag kollar på alla trådar med åsikter, tankar och tips! Min målarbok kommer att vara en mapp med lösa blad istället för ett häfte, och med papper i jättebra kvalitet!

Vad ska jag tänka på? Jag tänker ha sagostuk på en del bilder men inte helt utflippat, och bilder med fina utrustningar etc. Vad mer ska jag tänka på? Det är lätt gjort att man vill teckna vackra bilder, men de ska ju vara roliga att färglägga också.

Tips?
En flock med shettisar/islänningar i vinterlandskap! Då får man variera sig fritt med färger utan att känna att det blir orealistiskt ;)
Tänker mig även någon tjusig arab i beduinutrustning med många detaljer (tofsar, paljetter, metalldekor, stenar och sånt där)

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix