Målarböcker för vuxna

Vad har du använt för pennor @Trott :) väldigt mycket mer färggrannt än vad jag målar. Haha Gud så tråkig jag känner mig helt plötsligt :D
Jag har använt mig av lite blandat, tusch från Staedtler, tusch från Stablio, tusch som det står Maped på, "billiga" tusch från Åhlens, typ 100 pack för 99 kr samt "vattenfärgspennor" som jag har gått över med ProMarker Blender. :) Ja det blir lite färgglatt, men gillar färg :p Äsch, inte ska du känna dig tråkig för det :)

Jag har använt mig av lite blandat, tusch från Staedtler, tusch från Stablio, tusch som det står Maped på, "billiga" tusch från Åhlens, typ 100 pack för 99 kr samt "vattenfärgspennor" som jag har gått över med ProMarker Blender. :) Ja det blir lite färgglatt, men gillar färg :p Äsch, inte ska du känna dig tråkig för det :)

Jag har skrivit det förr och det är att jag gillar färgglatt så det är bara positivt menat :up:
Det läcker inte igenom med tusch? Förutom att jag tycker det är svårt med tusch så är det något som oroar mig.

Jag har skrivit det förr och det är att jag gillar färgglatt så det är bara positivt menat :up:
Det läcker inte igenom med tusch? Förutom att jag tycker det är svårt med tusch så är det något som oroar mig.
Inte dom jag har, de mörkare, typ mörkblått osv, kan lysa igenom lite. ProMarker tusch funkar inte, men deras Blender fungerar (genomskinlig penna man ska använda för att smälta samman två färger eller att använda på vattenfärgspennor), oftast utan att läcka igenom :)

Inte dom jag har, de mörkare, typ mörkblått osv, kan lysa igenom lite. ProMarker tusch funkar inte, men deras Blender fungerar (genomskinlig penna man ska använda för att smälta samman två färger eller att använda på vattenfärgspennor), oftast utan att läcka igenom :)

Menar du aqurellpennor då? Mina färgpennor är så att det går använda vatten på dem så blendern kanske fungerar på dem då.
Panduro säljer tusch som lovar inte ska gå igenom men jag är så tveksam :D

Menar du aqurellpennor då? Mina färgpennor är så att det går använda vatten på dem så blendern kanske fungerar på dem då.
Panduro säljer tusch som lovar inte ska gå igenom men jag är så tveksam :D
Ja exakt sånna, kom inte på ordet :p Jag har köpt mina Stablio-tusch på Panduro bland annat, dom säljer både styckvis och i förpackning.

Ja exakt sånna, kom inte på ordet :p Jag har köpt mina Stablio-tusch på Panduro bland annat, dom säljer både styckvis och i förpackning.

Haha fast jag kan tydligen inte stava för det heter akvarell på svenska och jag lyckades inte ens stava det på engelska :p:rofl::D

Stablio är det de med små tunna spetsar? Eller finns det olika sorter på de också.

AEE66C4F-59E0-459D-A013-EE69B6BA5CB8.jpg

Färgglada fisken från Johanna Basfords "Havens hemligheter".

jag vill börja måla lite men jag hittar ingen bok som jag gillar. tycker allt är så extremt plottrigt. har sett nån enstaka bild som vart lite lagom. finns det bara detta plottriga?

Det här med tusch, upplever ni att det låter gnissligt? Jag hade görsvårt med ljudet av tusch när jag var barn, och pallar än idag inte det ljudet, men det kanske är ett ljud som specifikt barn med kass teknik lyckades få till? Vad säger ni som sitter med tusch i vuxen ålder? Finns det kanske rentav tuschpennor som ger fan i det där otäcka oljudet? :p

jag vill börja måla lite men jag hittar ingen bok som jag gillar. tycker allt är så extremt plottrigt. har sett nån enstaka bild som vart lite lagom. finns det bara detta plottriga?

Nej det finns väl alla möjliga olika egentligen men de allra flesta är plottrigt.
Fast du kan ju också gå till leksaksaffären om du inte tycker det är allt för barnsligt. Jag började i somras med min dotters målarbok, hon hade fått dubletter och var generös att ge mig den ena. Och det är roligt att måla dem också tycker jag :)

EE626902-1F2B-4530-86CE-1A49DD87851C.jpg

Det här med tusch, upplever ni att det låter gnissligt? Jag hade görsvårt med ljudet av tusch när jag var barn, och pallar än idag inte det ljudet, men det kanske är ett ljud som specifikt barn med kass teknik lyckades få till? Vad säger ni som sitter med tusch i vuxen ålder? Finns det kanske rentav tuschpennor som ger fan i det där otäcka oljudet? :p
Det blir sånt ljud om du trycker för hårt med pennan skulle jag nog säga ;) Vilket barn nog ofta gör :)

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 261
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 675
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka