Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har använt mig av lite blandat, tusch från Staedtler, tusch från Stablio, tusch som det står Maped på, "billiga" tusch från Åhlens, typ 100 pack för 99 kr samt "vattenfärgspennor" som jag har gått över med ProMarker Blender.Vad har du använt för pennor @Trottväldigt mycket mer färggrannt än vad jag målar. Haha Gud så tråkig jag känner mig helt plötsligt
![]()
Jag har använt mig av lite blandat, tusch från Staedtler, tusch från Stablio, tusch som det står Maped på, "billiga" tusch från Åhlens, typ 100 pack för 99 kr samt "vattenfärgspennor" som jag har gått över med ProMarker Blender.Ja det blir lite färgglatt, men gillar färg
Äsch, inte ska du känna dig tråkig för det
![]()
Inte dom jag har, de mörkare, typ mörkblått osv, kan lysa igenom lite. ProMarker tusch funkar inte, men deras Blender fungerar (genomskinlig penna man ska använda för att smälta samman två färger eller att använda på vattenfärgspennor), oftast utan att läcka igenomJag har skrivit det förr och det är att jag gillar färgglatt så det är bara positivt menat
Det läcker inte igenom med tusch? Förutom att jag tycker det är svårt med tusch så är det något som oroar mig.
Inte dom jag har, de mörkare, typ mörkblått osv, kan lysa igenom lite. ProMarker tusch funkar inte, men deras Blender fungerar (genomskinlig penna man ska använda för att smälta samman två färger eller att använda på vattenfärgspennor), oftast utan att läcka igenom![]()
Ja exakt sånna, kom inte på ordetMenar du aqurellpennor då? Mina färgpennor är så att det går använda vatten på dem så blendern kanske fungerar på dem då.
Panduro säljer tusch som lovar inte ska gå igenom men jag är så tveksam![]()
Ja exakt sånna, kom inte på ordetJag har köpt mina Stablio-tusch på Panduro bland annat, dom säljer både styckvis och i förpackning.
Jag är inte så snabb![]()
Glömde ju svara på det här, finns med tunn spets, 4 mm, de heter Stabilo 88, och sen finns det med lite tjockare spets, som är dom jag använder, Stabilo 68 heter dom. Dock verkar dom vara dyra på EbayStablio är det de med små tunna spetsar? Eller finns det olika sorter på de också.
jag vill börja måla lite men jag hittar ingen bok som jag gillar. tycker allt är så extremt plottrigt. har sett nån enstaka bild som vart lite lagom. finns det bara detta plottriga?
Det blir sånt ljud om du trycker för hårt med pennan skulle jag nog sägaDet här med tusch, upplever ni att det låter gnissligt? Jag hade görsvårt med ljudet av tusch när jag var barn, och pallar än idag inte det ljudet, men det kanske är ett ljud som specifikt barn med kass teknik lyckades få till? Vad säger ni som sitter med tusch i vuxen ålder? Finns det kanske rentav tuschpennor som ger fan i det där otäcka oljudet?![]()
Ah I see! Kanske borde köpa ett paket billiga tuschpennor att testa med då, tack!Det blir sånt ljud om du trycker för hårt med pennan skulle jag nog sägaVilket barn nog ofta gör
![]()