Målarböcker för vuxna

Vet inte om man får göra såhär men har tydligen två hemliga trädgården fast en är på turkiska
Så om någon vill ha den turkiska då jag målat en bild i den svenska för en billig peng så skriv till mig :)

Skit vad många böcker alla har, hur hinner ni med :eek: :D? Är det bara jag som är så pass obstinat att jag vill bli färdig med en bok innan nästa påbörjas? Med tanke på att en bild hittills har tagit cirkus en vecka att färdigställa så går det i snigeltempo.

Gjorde förstasidan som ett test (tigern blev heltokig).
PQEklfULX2Rh2qrnqxDgWFaVuHkhGmzChMnLp__YocQ

Och så här långt hinner jag på typ 4 dagar :o.
f42uiKwX9UEuJOt-xEmjHxVMW-dGz8MDd0XRHnsupRc
Jag köpte en och tänkte t.o.m. Att jag skulle ta bilderna i ordning och inte börja på nästa förrän jag var klar med den föregående osv. Det höll inte länge alls, jag behövde lite variation och tog olika bilder i boken. Sedan råkade jag gå förbi en bokrea... Där fanns två dyra, bra böcker till billigt pris och vips råkade jag ha tre målarböcker :D nu ser jag det som om jag har ännu mer variation.

Min favorit av de tre böcker jag har är Lost ocean av Johanna basford. Stilen i den boken passar mig utmärkt.

Sedan har jag djurens rike och den vilda savannen av Millie Marotta. De böckerna är också bra, men där är det lite sånt där "hitta på eget mönster" samt text som beskriver vilka färger motivet ska vara i, vilket jag avskyr. Jag vill måla rosa kaniner och lila zebror, inte se "flamingon är rosa" skrivet bredvid en fin flamingo... Det dödar min kreativitet och bilderna är inte heller lika inbjudande till tokiga färgläggningar som Lost ocean. Men ja, sidorna utan text eller "göra eget mönster" är utmärkt variation till Lost Ocean.

Åh, den där med sjöhästarna har jag börjat på, men med helt andra färger :D Så kul att se hur olika det kan bli när olika personer har likadana böcker!

Här går det att se lite av hur det blir när jag målar:
12710745_604045129743871_3940912107052182263_o.jpg
Haha nån som vill vara med :rofl:
Du kan väl lägga ut bild när du gjort sjöhästarna? Så roligt att se hur olika det kan bli :)

Haha nån som vill vara med :rofl:
Du kan väl lägga ut bild när du gjort sjöhästarna? Så roligt att se hur olika det kan bli :)
Ja, hon tyckte det var jättemysigt :D
Har boken hos min mor nu och är inte klar med sjöhästarna, men jag ska dit imorgon. Ska försöka komma ihåg att fotografera då!

Målarböcker med HÄSTAR är knepigare att åstadkomma än jag tänkte..... Hästarna själva har stora ytor och alla kan ju inte vara skäckar eller tigrerade..... Att fylla i dem samtliga med mönster blir lite tråkigt tycker jag....... Dessutom inser jag att olika människor har väldigt olika önskemål, helt naturligt. Några vill ha extremt mycket små små detaljer, andra tycker bättre om de lite renare bilderna utan för mycket pill. Jag tror att jag bara kör på efter eget huvud. Det får bli som det blir.....

Målarböcker med HÄSTAR är knepigare att åstadkomma än jag tänkte..... Hästarna själva har stora ytor och alla kan ju inte vara skäckar eller tigrerade..... Att fylla i dem samtliga med mönster blir lite tråkigt tycker jag....... Dessutom inser jag att olika människor har väldigt olika önskemål, helt naturligt. Några vill ha extremt mycket små små detaljer, andra tycker bättre om de lite renare bilderna utan för mycket pill. Jag tror att jag bara kör på efter eget huvud. Det får bli som det blir.....

Låter väl jättebra :up:

Det låter jättebra.
Sen får väl alla måla efter eget huvud också. Även om en häst inte är skäck eller full i mönster så kan man ju måla den typ rosa om man vill. :)

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar