Målarböcker för vuxna

Då kör jag på det . Hoppas jag blir mindre besviken på nästa beställning
:up:
Ja får hoppas det! Jag tror inte jag vågar beställa på nätet om jag inte kan bläddra/se exempel/kolla i butik innan i framtiden. Just eftersom bilder att måla är så personligt! Johanna basford och animorphia är de böcker jag vet att jag gillar och kan köpa "osett" men resten... :crazy:

:up:
Ja får hoppas det! Jag tror inte jag vågar beställa på nätet om jag inte kan bläddra/se exempel/kolla i butik innan i framtiden. Just eftersom bilder att måla är så personligt! Johanna basford och animorphia är de böcker jag vet att jag gillar och kan köpa "osett" men resten... :crazy:

jag tänkte ge det ett försök till. tycker det är svårt att hitta i affärerna. utbudet är typ detsamma överallt :meh:

Skriv gärna vilka böcker det var du fick hem och hur du upplevde dom, så någon annan slipper gå på samma nit :)

det var Calm Colour Therapy Coloring av Jessie Lecter. vissa bilder var som hämtade ur en barnmålarbok. en del var så smått att man hade behövt förstorningsglas för att kunna färglägga. ett par verkade inte vara mening att man skulle färglägga. och så var det några dåligt tryckta.
väntade mej lite mer för dom pengarna. sen fanns det bra bilder åxå, men när det är knappt 50/50 bra och dåligt då får det vara

Vi har några målarböcker på jobbet till patienterna och jag har varit jättesugen på dem. Kan ju dock inte sitta och måla på arbetstid så idag var jag på stan och köpte 2 egna :)
Köpte Förtrollade skogen och Imagimorphia.

3 timmar senare..
13118077_212823335768283_135041416_n.jpg

Jag tycker också det är svårt att köpa på nätet när man inte ser hur den ser ut inuti. Vilket är trist för utbudet och priserna är ju så mycket bättre på nätet. Men jag köpte en som hette kiss and Tell tror jag som jag ska ge bort. Där är bilderna väldigt blandade, allt från plottriga till nästa barnboksbilder och allt däremellan, men jag tror den kommer passa mottagaren bra.

Någon som vet om en målarbok med inte så tydliga o tjocka linjer som typ alla verkar ha? Tror jag söker efter mer avancerad målarbok. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har inte hunnit läsa igenom denna tråden förutom första sidan lite lätt.

köpte Sommarnatt (79 kr) och en till målarbok (49 kr) med mandala på Gekås när jag var där i fredags. Även lite färgpennor fick följa med hem :) hoppas kunna måla lite i morgon.

Vilken typ av papper gillar ni att färglägga på? Glatt eller matt? Jag fick idag för första gången känna på papperet som mina målarark i Målarmappen ska tryckas på, och de känns riktigt rejäla, men är matta i ytan. När jag själv tecknar använder jag ritpapper med glatt (omän inte blank) och hård yta. Å andra sidan tecknar jag ju med tusch och inte så ofta med färgpennor, så det kanske är därför?

Vilken typ av papper gillar ni att färglägga på? Glatt eller matt? Jag fick idag för första gången känna på papperet som mina målarark i Målarmappen ska tryckas på, och de känns riktigt rejäla, men är matta i ytan. När jag själv tecknar använder jag ritpapper med glatt (omän inte blank) och hård yta. Å andra sidan tecknar jag ju med tusch och inte så ofta med färgpennor, så det kanske är därför?
Jag har färgpennor och därför gillar jag matt :)

Matt papper vill jag ha. :)

Matt papper! Färgpennor fäster inte på blankt så jag tror att ni förlorar många köpare om ni väljer det.

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar