Måla sänggavel?

Agapi

Trådstartare
Både jag och sambon börjar vara lite less på ek och funderar på att måla vår sänggavel vit. Kanske inte helvit, utan mer laserat så att träet lyser igenom lite.
Vad tror ni, skulle det bli finare?
BildH223.jpg

Vid sidan av sängen har vi Malmbyråer och en Lackhylla från Ikea (i ek). Någon som testat att måla sådana?

Sv: Måla sänggavel?

Jag tror att Ikeas ek-möbler är fanerade, dvs inte ek rakt igenom. Tror inte det går att lasera sådana, tror inte lasyren går in i faneret tyvärr.
Är det faner får du nog måla.

Nej, det vet jag. Det är bara sänggaveln som ev. ska laseras. Byråerna och hyllan måste målas.

Nej tycker jag, men då gillar jag ek och skulle inte offra en så fin sänggavel, risken finns att det inte blir bra. Är det faner är det bara att glömma lasyr (har också sådana byråer som du har). Dessutom tror jag inte att det skulle bli snyggt att lasera sänggaveln men måla byrerna, allt ska ju vara enhetligt tycker jag. Ska det vara laserat så ska det, ska det vara målat så ska det.

Det måste finnas andra sätt att piffa upp lite på? Om det är det ni känner för.

Liknande trådar

Småbarn Vår bebis, snart ett år, ville inte sova i spjälsäng, så vi har en madrass på golvet. Den är liksom inkilad mellan vår säng och väggen...
Svar
11
· Visningar
549
Senast: Eloise
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 094
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 225
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar