Måla naglarna

Eurydome

Trådstartare
Jag blir galen! Jag lyckas aldrig måla naglarna och låta det torka utan att det blir repigt och kluddigt. Jag har inte tid att sitta blickstilla hur länge som helst. Till slut behöver jag gå på toa, ta av mig en tröja, bläddra bland några papper eller så och då är det kört. Jag använder ändå topplack som ska göra att det torkar snabbare.

Ni som målar naglarna, hur gör ni för att undvika kludd och repor?
 
Jag blir galen! Jag lyckas aldrig måla naglarna och låta det torka utan att det blir repigt och kluddigt. Jag har inte tid att sitta blickstilla hur länge som helst. Till slut behöver jag gå på toa, ta av mig en tröja, bläddra bland några papper eller så och då är det kört. Jag använder ändå topplack som ska göra att det torkar snabbare.

Ni som målar naglarna, hur gör ni för att undvika kludd och repor?

Seche Vite är ett överlack som är snabbtorkande. Jag drar på det så fort nagellackslagret är så pass tort att man med mkt blöt Seche Vite-pensel kan måla utan att man kladdar sönder allt. Det behöver inte alls vara särskilt torrt för det.
Med Seche Vite så torkar det på ett kick. Det gör också att det håller längre.
 
Seche vite är verkligen en game changer när det gäller att måla naglarna. Jag brukar måla naglarna och sen sätta på en serie eller film och knäppa händerna på magen, då lyckas jag vara still tillräckligt länge för det att torka även om jag sällan sitter still hela avsnittet/filmen
 
Jag blir galen! Jag lyckas aldrig måla naglarna och låta det torka utan att det blir repigt och kluddigt. Jag har inte tid att sitta blickstilla hur länge som helst. Till slut behöver jag gå på toa, ta av mig en tröja, bläddra bland några papper eller så och då är det kört. Jag använder ändå topplack som ska göra att det torkar snabbare.

Ni som målar naglarna, hur gör ni för att undvika kludd och repor?

Jag kom runt problemet med nagelfolie. Då behöver jag bara vänta på överlacket och då tar jag ett snabblack.

Kör just nu Miss Sophies (något rosa med matt överlack, finns bilder i nagellackstråden).

https://www.bukefalos.se/threads/dagens-nagellack.1494903/page-3
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 969
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 119
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Snart 40-år gammal har jag lyckats sluta bita på naglarna och kan nu visa fram mina händer 1. Hur målar man egentligen naglarna vad...
2
Svar
21
· Visningar
2 616
Senast: lady_vip
·
Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 138
Senast: iiantazie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp