Måla lokor?

Tussilago

Trådstartare
Har en loksele där färgen på träet behöver målas om. Vad skulle ni säga att man ska använda för sorts färg. Svart lackfärg för trä bara? Eller fungerar hammarlack?

Sv: Måla lokor?

Måla trädelarna med svart gärna högblank lackfärg för trä o metallen med hammarlack. Hammarlacken är ju inte nån färg man målar på trä med.

Tacktack! Då vet jag! Var lite det jag funderade på , hur hammarlack går eller inte går på trä..

Hammarlack är en rostskyddande färg så den lämpar sig därför inte för trä:idea:

Tack, jag vet att den är det, men jag tänkte att det kanske inte skadade träet iaf. Tänkte så eftersom det är den enda färgen jag har hemma! Lyssnar på er och använder båda färgerna!

Hammarlack är inte att rekomendera på trä... Problemet är liksom att det kommer att släppa, och då måste du slipa träet... Det skall vell bara betsas?

Hammarlack är att förstöra selen.......

Har nu fått tag i en färg som är perfekt för både trä och metall, så den blir det! Högblank lackfärg..
Hoppas att det kommer att bli bra nu!

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: WildHorse
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
908
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18