Sv: Mål och planer 2006?
Oh dear, vilka hurtbullar alla är.
jag har ingen brådska, men om jag orkar och har fått samlat ihop lite sadelbilder så jag är nöjd, så kanske ... kanske jag
orkar lyfta på rumpan och frekventera Eurohorse för att kolla in sadelsaker som kanske utställare har med - annat kan komma emellan så det blir när det blir.
sedan är det inget jag orkar tänka på just nu - det kan komma som ett hastigt ryck så där dagen innan - men jag hade tänkt försöka ta mig den riktigt riktigt krångliga sjösjuka vägen ner till NordEngland och Newcastle, istället för att bara ta båten 20 minuter bort från mig och fara rakt över på 24 timmar. Varför göra det lätt när man kan göra det svårt.
Men jag upptäckte att det gick en färja från Bergen till Färörna, och tänkte coolt, då åker jag dit. Så såg jag att färjan stannar på Shetlandsöarna innan den går upp till Färöarna, så då tänkte jag coolt då jag av där först och kollar läget och så hoppar jag på nästa båt som kommer in på väg upp till Färöarna. Det var bara det att den båten kom inte tillbaka på en hel vecka ...
Så upptäckte jag att Orkneyöarna var ju precis nästgårds till Shetlandsöarna, och att det gick andra färjeturer dit, coolt tänkte jag, då åker jag upp till Färöarna först och cruisar runt på dem först, sedan hoppar jag av på Shetlandsöarna på vägen tillbaka, cruisar där lite och så vidare till Orkney och cruisar där lite. Och så tar jag en annan båt från Orkney till Aberdeen, kollar läget runt omkring där, och hoppar sedan på tåget till Edinburgh, och så tåget till Newcastle.
I Newcastle har de även privatchaufför service för dyra pengar som alternativ till att få mig över ner till the Fells i Umbria ut på vischan så jag kan titta på de mystiska Fell ponies jag vill se live
Jag är inte alls sugen på att köra med ratt på fel sida, och på fel sida av vägen själv.
Jag räknar med att det är en massa andra olika hästar också att se på min väg från Bergen till the Fells.
Det är en himla röra att försöka få ihop det där, men tänkte det var roligare med ett helt Nordsjöäventyr också, och sedan är jag precis lika hopplös med Pund pengar som med deras körning på fel sida. £5 stod det på en liten mojäng i London när jag var där, och åh vad billigt tänkte jag, 5 kronor bara :-)
Jag har lite att sätta mig in i med andra ord :-) Läsa på i Fell stamböckerna också, och kolla vad deras Fell pony häst prislappar ligger på.
Var sak har sin tid