J

jari

6 dagar kvar jag vet..

Men har ni uppfyllt era mål ni satte upp för 2006?

Jag har "nästan" gjort det.
Klarade: Tjäna mer Pengar än året före.:bow:
Klarade: Att få upp Black Runner över 100.000:-.:p
Klarade: Köpa en Pro-Trainer för insprungna pengar.:banana:

Missade att:Tjäna en slant inom Riksen (:smirk: Kom inte ens till start den 20/12 som tänkt... pga korsförlamning:crazy: )
Missade att ta Körlicens (pga inställd kurs, men nu börjar den 10/1 -07:banana: )

Sv: Mål 2006

2006 vill jag inte ens prata om.Katastrofer och spuckna drömmar.
2007 är målsättningen 50000 insprunget.

Hade inga mål detta året, det var första året som egen tränare efter en travpaus på 10 år.
Jag är dock jättenöjd, segerprocent på 14 med två i grunden skitdåliga hästar,3 vinster på 21 försök!!!!!48 000 inkört.
Det är jättebra för mig.Speciellt med tanke på hur många fel jag gjort :o
Har lärt mig hur mkt/lite jag måste träna, hade ju glömt det mesta sen förr.
Börjar även komma in i hur man balanserar pållarna, attan vad man glömmer.
Mål 2007 är att ta färdig min montelicens, ta körlivens oxå!!!!
Sen har jag två stycken unghästar och målet med dem är tvåårstart på bra vis.
Har gjort fin planering och det ska bli hur kul som helst.

Glömde föresten, jag hade ett mål och det var att få en av pållarna på rikstoto och det lyckades oxå, en sjätteplats bidde det.

Missade att få Brazze till fungerande tävlingshäst 2006, Hooksan drogs med skador. Ändå 62 800:- in till stallet och premie för 2åringen så är vi nöjda.

Missade att köra in en slant med hooksan som kusk.

Målsättning 2007
Att få Brazze och Effan till start.
Ta pengar med Hooksan som kusk. Samt Betäcka henne senare i vår.

Hade ett mål 2006, det var att ta tränarlicens och det har jag gjort. :)
Mål 2007 är att få hästen till start.

Köpte en ny häst november -05 och målet var att inom ett år få honom kvalad och startklar.
Det blev även en bonus med några kronor insprunget :angel:

Målet för 2007 är att hålla honom frisk och fräsch så vi kan vara med och leka :D

Jag som tänkte skapa en liknande tråd... :p

Men mera en summering av det egna travåret 2006 :idea:

Själv är jag splittrad till detta år minst sagt. Kanske på grund av att det började i totalt mörker efter 2005 års tragedier.
Allt beror ju på vad man jämför med och jämför man med 2005 har det här året varit alldeles lysande.

I januari inköptes 1 st. problemhäst (Nisse) som visade sig ha betydligt fler problem än vad vi trodde från början. Efter mycket arbete börjar det ändå kännas att han är på rätt väg även fysiskt. från början sa jag ett år för att få igång honom men eftersom vi inte kommit igång och snabbjobba förrän nu så behöver vi nog till sommaren. (Vi tränar långsammare än vad han gjorde 13 veckor efter att han satts i vagn)

Samma månad stod jag och grät efter ett jobb med vår gamla 7-åring som trots att hon inte verkade vara halt inte funkade. Detta var en följetong sedan 2 år tillbaka, hon funkade i två månader sen ballade aktionen ur. På grund av alla hästar vi miste 2005 orkade vi helt enkelt inte ge upp utan ett försök till (hur många har inte gjort alldeles för många såna innan det är för sent?) Vi bytte klinik och fick remiss till osteopat med henne.
I juli kvalade hon igen och hann med fyra starter innan hon drog på sig en korsförlamning följd av två snabba sårskador och nu en rejäl förkylning. :crazy:
Resultatet då? 4-4-1-0, ingen rekordsänkning men hon sprang in 18 000 vilket är mer än hon hade tjänat i årets början.
Och då ska man veta att vi skulle "köra bort poängen" eftersom hon hade en seger i en P21-a i raden när vi drog igång i år och jag behövde köra lite lopp. Alltså har jag tagit min första kuskseger också. :idea:

Tvååringen som drogs med epifysit under hösten 2005 har utvecklat pålagringar i carpus, veterinären gav honom inte någon stor chans. Eventuellt om han får växa färdigt, typ. Av ren nyfikenhet har vi tillsammans med en ET kört laser på knäet på honom och ska framåt våren ta en ny röntgenbild för att se hur det ser ut. Han är mammas gull-häst så hon får hålla på med honom så länge hon orkar.

Ettåringen var allt frid och fröjd med tills han kom hem från sommarbetet, han kördes ett tio-tal ggr, sen drog eländet igång igen. Han rullade fast i boxen och blev helt skev och instabil bak. Misstänkt bäckenfraktur. :eek: Efter en liten sväng till Skara konstaterades att han "bara" hade dragit SI-led ur läge. Efter att ha varit på sommarbete har hästkraken stått i box och utebox sen i oktober. Men nu är han så bra att vi kunnat ta benbitarna på honom och hoppas att vi kan komma igång och träna snart igen.

Den stora finalen på året var nog när vi den 10/12 körde på en isfläck och fick sladd på släpet. Änglarna vakade över oss för släpet gick aldrig av vägen, och bilen stannade i en slänt. Både hästar och människor klarade sig utan en skråma även om Nisse gick omkull.

Så vad ska man ha för mål 2007? Jag törs faktiskt inte sätta upp några, jag lever för stunden och tar framgångarna när de kommer och motgångarna när de kommer.

Hade inga mål direkt,det var väl lite att antingen sluta helt med detta eller så rensa ut.

Så i höstas så lånades en ut som ridhäst,fölmärrn utlånad i två år,nordisen vi tävlar med vet vi inte hur vi ska göra med.

Gammeln börjar komma på rätt köl igen :bump:
Tre-års märrn gör bara illa sig så fort man talar om kval :crazy:

Och sen fick vi ett sånt bra erbjudande av lsz på årsfölet deras som vi inte kunde motstå ;) så nu är vi uppe på samma antal igen....

Aha, är det NI som har honom! :idea:

Ja, det där att dra ner är inte alltid lätt. :o

Efter frysmärkningen (mars/april) får vi hem en "kusin" till min lilla rödhåriga! :love:

Det enda klart definierade målet vi hade inför året var att premieloppa alla fyra tvååringarna. En premieloppade tidigt, nästa såldes till norge, men köparen vill att han skulle stå kvar en månad. för att om möjligt premieloppa, vilket han också gjorde. Vi hade väl trott att han eventuellt skulle behöva en månad till på sig, rent mentalt, men det gick utmärkt bra. Häst nummer tre flyttade samtidigt som hon var färdig för premielopp, och premade mycket riktigt en dryg vecka senare. Den fjärde var vi väldigt tveksamma till om vi skulle kunna premieloppa. Han sprang bra hemma, men var så fullkomligt förvirrad på banan, att han mest galopperade omkring de två första gångerna han var där. Den tredje gången skötte han sig utmärkt, så då anmälde vi, och han gick godkänt premielopp med fem dagar tillgodo innan tiden hade gått ut.
Så man kan väl säga att vi klarade det målet.
Den som premieloppade först, har också startat några gånger, och var bland annat tvåa i sin debut, så det var väl en bonus. Den som premades efter att hon flyttat härifrån är också startad, men inte några placeringar.
Till nästa år har vi bara en tvååring, (En är precis såld, och åker strax efter årsskiftet.)men han ser mycket lovande ut än så länge, men har precis lyckats vricka sig i hagen.

Senast ändrad:

Nej usch...:eek:

Hade ganska lågt satta mål... En seger och 15 000 in på den yngre förmågan (5 :D ) men det blev bara en tvåa och 9000 intjänat. Hur mycket "uttjänat" det blev skriver vi inte om här.

Den äldre "Stjärnan" var väl målet att få till start efter böjsena och lång konvalecens, och det lyckades och jag körde t.o.m. in pengar med honom själv (mitt livs merit som kusk att få iväg "Studsboll" från spår 4 i kvalet:smirk: ) Fast nu är han sönder igen och ska bli något annat än travhäst.

Mål nästa år: Sälja och köpa något kul och mer talangfullt:angel:

Sen hade jag väl något slags mål att köra något lopp som kusk, och det har ju faktiskt lyckats lite bättre.
Klart jag är nöjd med drygt 90 000 inkört på mina första 22 sulkylopp.

Nästa år ska bli ett bättre år!:banana:

2005 var ett "guldår" ..2006 var pest och pina. Nu får vi ta nya tag eller lägga ner....

Vill passa på att önska alla travvänner ett riktigt gott 2006 :banana:

Inte många dar kvar att rätta till 2006 på Isz :angel: .

Slå inte på en som redan ligger:cry: ....menade ju 2007 din dumbom :p
Å andra sidan har vi ju en uppfödning till start i morgon och vinner hon är året räddat , men det är knappast troligt, eller hur ?

Jag klarade mina mål uppsatta för 2006, min 2-åring klarade av att gå ett godkänt premielopp och att jag klarade av att ta licens. Nu ska jag bara ta ut min D-licens med så är jag startberättigad i amatörlopp :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 747
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Hur har det gått för er alla i år? Har ni nått de mål ni satt? Själv gillar jag att sätta upp mål för året och sen hoppas att jag når...
Svar
18
· Visningar
1 150
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka